Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Allmänt
 Skriv ut ämne
Domination med SFP enheter
lloj allihopa, tillbaka i Arma och kört rn massa Domination på BadCompanys servrar. Blev medtagen på lite äventyr med 101st som gäst. Sjukt kul hur de lagt upp det med klassrestriktioner. Ingen 1 man army Alla enheter behövs, några viktigare än andra men ALLA behövs för att det ska gå att klara uppdraget. Har skaffat senaste versionen till editorn och sitter och testar lite olika saker samt lär mig lite ny kod som har ändrats sen jag senast var i Eden. Vet inte vad ni har för åsikter om Domination idag, var lite kallt senast det begick sig för 5 är sedan.. fan va tider går. Men den går att köra i så många varianter TvsAi,TvsT,TvsTvsAi,T+T vs Ai. Alla kartor med rätt config för platser funkar.
Har viss kontakt mrd Xeno och lirade lite ihop med han på HUD servern. Jämfört mrd de servrana Bad company kör så gillar jag BC's mer för de har en mer struktuerad och begräsad tillgång till grejjor. Hud är mer "välj en enhet och gör vad du vill" lätt kaotiskt på den servern med betydligt mindre teamwork.
Lite feedback för projektet uppskattas.
M
slöben och lite kod knackare Cool
Ok.. Nu har jag haft lite tid att testa en variant av Domination som blir lite mer motstånd från AI genom att implentera Alive i missionet och Ace...
Håller på med ett på Tanoa med SFP och SAF (serbien) som motstånd. Nu behöver man ju inte köra CTI delen i detta om man inte vill utan köra side missions vilket är att urval av de som redan finns i Domination 25 st, dessa har man mindre koll på vad som kommer och genereras automatiskt. Sen har vi Sidemission modulen i Alive, tror det är typ 17 st olika där du har full koll på vad du vill köra. Dvs om den genererar ett som du inte vill köra, bara avbryt missionet och generera ett nytt.
Största skillnaden mot ett vanligt domination är alives virtuella enheter, de är där men spawnar bara in när du är nära nog, default 1500m. Håller som sagt på att testar detta och kommer förhoppningsvis ha en första version igång om nån vecka. Måste fixa till med arma länkarna ni använder.
Har även ett Alive mission för thirsk som är redo för ett fullskale test.
slöben och lite kod knackare Cool