Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Editering
 Skriv ut ämne
flera spelare under editering
hur fixar man så att flera personer kan vara inne samtidigt som man editerar en karta om detta nu är möjligt vill säga

typ 2 personer jobbar samtidigt på en karta
Går det ens?
vill minnas att jag gjorde något liknande på AO-demot.
Testa att köra MP i Wizard funktionen.
jadå finns en del såna missions.. och vore kul, aldrig prövat själv dock.
kolla in MCC sandbox, tror att den funktionen finns i det missionet, annars så finns en light variant på den funktionen i MSO
håller på med att leker med chernus kartan och skulle behöva lite hjälp med att placera ut saker så det är därför som jag fråga
är det hårdscripting som gäller.
ahhh ska skriva klart först innan jag pillar på svara knappen Grin jo är det ett skript som måste skrivas till kartan eller hur funkar det ? för om det är ett skript så borde det ju kunna kopieras till vilken karta eller mission som helst.
BMJ, du menar för få sandboxen att fungera? Lite otydligt, ja script brukar i regel kunna funka på vilket karta/mission som helst.
tack för svaren GranQ. ska försöka förklara mig bättre nu

låt os säga att man ska befolka en stor stad med allehanda saker som bilar, folk, och eventuella befästningsverk o.s.v
om 2 personer som sitter tillsammans på ts och på samma karta samtidigt och kan editera och scripta i realtid samtidigt utan att behöva skicka uppdaterade filer till varandra med jämna mellanrum så tror jag att det skulle gå ganska fort att fixa missions och dylikt.

för att göra det ännu tydligare så att det inte finns några eventuella möjligheter till missförstånd

jag börjar bygga på hamnområdet i stad x på karta x medans jag gör detta så kanske hubba sitter och filar på basen y på karta x . skulle vara kul att testa om det funkar för då skulle man lättare kunna gör en storskalig krigs karta med olika events som händer lite varstans beroende på hur många som eventuellt skulle kunna editera samtidigt på "MP EDITOR SERVERN" så skulle man kanske kunna få ner tiden för detta till ganska humana tider plus att man skulle då kunna ha en enklare "utbildning" om hur man editerar

ber om ursäkt ifall inläggen är lite röriga men ni skulle se insidan på mitt huvud med alla ideer