Visa ämne
SFP och ACRE
ALT 1 ALT 1 6%[1 Röst]
ALT 2 ALT 2 69%[11 Röster]
ALT 3 ALT 3 25%[4 Röster]
Totalt antal röster : 16
 Skriv ut ämne
SFP och ACRE..
OMRÖSTNINGEN STÄNGER 08.00 IMORGON (FREDAG)

Nu har vi lite olika möjligheter för acre och SFP. Har ju fixat en radio 180 osv men inte den som används som default i SFP.


Här kommer liten lista på förslag:

Alt 1. Ingen förändring.
Fördelar:
Inget behöver göras.
Nackdelar: Vi får fortsätta klara oss utan ra180 som acre radio och manuellt fixa missions om vi vill ha gruppradio.

Alt 2. SFP kräver ACRE.

Fördelar:
Vi som lirar på Anrop kör alltid med ACRE så borde inte göra någon direkt skillnad.
Ändra så radio180 är "acre" radion, dvs alla missions med radio killen får acre radio.

Nackdelar:
Om man inte kör med acre får man massa felmeddelande ingame som man får klicka bort.

Alt 3. SFP radio standalone

Fördelar:
En kompromiss.. vill man använda så kan man.
Nackdelar:
Lär inte användas i missions, blir ytterligare en nedladdning.
Redigerat av Granquist den 2011-03-17 14:07
min röst faller på alt 3, jag ser inga problem att göra två versioner av mina missions sfp_co10_mission och sfp_co10_acre_mission. Vill ha valfriheten kvar. ser lite samma risk som när vi beslutade ace-krav för a1 sfp, folk som är sådär intresserade slutar spela med sfp helt Sad

Citera

subroc skrev:
min röst faller på alt 3, jag ser inga problem att göra två versioner av mina missions sfp_co10_mission och sfp_co10_acre_mission. Vill ha valfriheten kvar. ser lite samma risk som när vi beslutade ace-krav för a1 sfp, folk som är sådär intresserade slutar spela med sfp helt Sad


lämnar öppnet men problemet då var ju att vi körde 1981 för sig och 2015 för sig, olika grupper.. nu kör ju alla på anrop med acre annars blir vi arga, så tror inte uppstår...

och vilka förutom de på anrop lirar med sfp?
Nu är ju inte omröstningen klar, men som det ser linje 2 vinner, men tänkte då kör vi på det i en vecka sen kollar vi nästa vecka om varit några negativa aspekter av det hela.