Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
ACRE
Ja Ja 80%[12 Röster]
Nej Nej 20%[3 Röster]
Totalt antal röster : 15
 Skriv ut ämne
ACRE i fortsättningen?
Kort och enkel fråga vill ni ha ACRE på SFP servern i fortsättningen?
En annan som är noob... vad är alternativen?

Dilemmat verkar ju vara att det buggar för en del? För mig har det i princip fungerar klockrent och tillför ganska mkt trevlig realism. Men jag fattar inte riktigt varför inte de radios som finns när vi lirar fungerar med ACre. (eller har jag missuppfatttat nåt)
brukar påven ha kondom?

i skicket acre är i nu så kan man lika gärna skita i det, nackdel ännu mer gröt på ts om folk inte kan bete sig äldre än 5 år
Jag anser att ACRE är det bästa som hänt arma communityn sedan SFP. Kräver dock en viss seriositet.
Mundis Ex Igne Factus Est

i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/243/561/afc.gif
Nightman, alternativet är köra ingame voicen, sämre kvalitet, lägre inlevelse (inte riktiga radios) men stabilt och funkar lika bra i coop. I pvp kan man "fuska" och snacka per sida (precis som chatten).

Dock fick vi tips från acre experten Daffman, att man sätter EN och ENDAST EN processor kärna till ts3 för att det skall funka bra.

Jag prövar gärna detta veckan ut och sen innan fredag bestämma hur vi gör så kan stänga av acre, fixa om sfp igen.
SAMTLIGA KOLLA DENNA

http://www.havoc-company.com/forum/de...sts&m=6650

vi hade inga problem igår senare på kvällen.. vet inte om var för detta, men värt att kolla och kör "stresstest" dvs de som oftast får fel bör vara med och flera st på ett mission med respawn. Funkar det då så kan vi fortsätta.
Hur göra för starta Teamspeak på bara en kärna?

Så här.

1. Skapa en genväg skriv in följande:
C:\Windows\System32\cmd.exe /C start /affinity 2 ts3client_win64.exe

2. I mål raden/target se till ni ha sökvägen till teamspeak.
"C:\Program Files\TeamSpeak 3 Client"


Om ni har teamspeak 32 så bytar ni till det. Affinity 2 sätter den på andra kärnan. Har ni flera kärnor kolla här:

1 använder CPU0
2 använder CPU1
3 använder CPU0 och CPU1
4 använder CPU2
5 använder CPU2 och CPU0
6 använder CPU2 och CPU1
7 använder CPU2, CPU1, och CPU0
8 använder CPU3
9 använder CPU3 och CPU0

PROBLEM? WIN XP? Kolla:

http://unitedoperations.net/Thread-AC...Vista-Win7
Redigerat av Granquist den 2011-03-20 11:40
Kort svar: absolut
_______________________________________________________________
www.SpecialLuftvapen.se | [URL=www.xsys-clan.se][XSYS] Sweden[/URL] | Mina missions
jag tycker dock att ni kan göra en självstående fil som kanska heter ra180_acre.pbo och ra145_acre.pbo för att jag kör ju inte online och det känns ganska onödigt att ha en .pbo helt i onödan som man egentligen inte behöver. Bara så att man kan ha Ra180 och Ra145 kvar.
Redigerat av jaktfalken96 den 2011-03-20 18:47
HÄR TALAR VI SVENSKA

Citera

granQ skrev:
Hur göra för starta Teamspeak på bara en kärna?

Så här.

1. Skapa en genväg skriv in följande:
C:\Windows\System32\cmd.exe /C start /affinity 2 ts3client_win64.exe

2. I mål raden/target se till ni ha sökvägen till teamspeak.
"C:\Program Files\TeamSpeak 3 Client"


Om ni har teamspeak 32 så bytar ni till det. Affinity 2 sätter den på andra kärnan. Har ni flera kärnor kolla här:

1 använder CPU0
2 använder CPU1
3 använder CPU0 och CPU1
4 använder CPU2
5 använder CPU2 och CPU0
6 använder CPU2 och CPU1
7 använder CPU2, CPU1, och CPU0
8 använder CPU3
9 använder CPU3 och CPU0

PROBLEM? WIN XP? Kolla:

http://unitedoperations.net/Thread-AC...Vista-Win7

tack för tipset!
även om jag inte vet om jag har problemet så ska jag ställa in detta. Smile
Innan ni röstar och ha er så ge er till tåls några veckor så kommer en ny stabilare ACRE i och med att TS3 snart hoppar över till en nyare version. Alla de gamla ACRE buggarna är borta i och med det. (iaf nästan alla)
Mycket stabilare är det iaf och man får mycket färre krascher.
Värt att tänka på.
En TK är också en Kill Wink
Om ni hör ett litet ljud och känner en liten doft så vet ni att det bara är jag....