| Hjälp med rbs15 | 
| Dirk McStride | Publicerat 2013-05-12 10:23 | 
| Löjtnant 
  
 
 Inlägg: 171
 Registrerad: 2011-05-23 11:22
 
 
 | Jag ställer samma fråga som kommentaren på klippet: Kan man bara skjuta sjömål, eller går det att skjuta upp på land? 
 Självutnämnd jubelidiot.a.k.a Dirk McStride
 | 
|  | 
 
 | 
|  | 
| Granquist | Publicerat 2013-05-12 15:41 | 
| Forever an Anropare 
  
 
 Inlägg: 4212
 Registrerad: 2006-11-01 05:29
 
 
 | vi får väl se hur vi gör lite "speltekniskt".. men skall man vara korrekt så bara sjömål på Norrköping medans Visby kan skjuta mot landmål, då "GPS" dvs en punkt på kartan, ingen sökare för träffa t ex stridsvagnar som kör. | 
|  | 
 | 
|  | 
| dmagnusson | Publicerat 2013-05-12 15:47 | 
| Sergeant 
  
 
 Inlägg: 69
 Registrerad: 2006-11-04 14:03
 
 
 |  
 Kapar tråden men kunde inte motstå att göra denna bilden
  | 
|  | 
 
 | 
|  | 
| Dirk McStride | Publicerat 2013-05-12 16:32 | 
| Löjtnant 
  
 
 Inlägg: 171
 Registrerad: 2011-05-23 11:22
 
 
 | Coolt!Citera granQ skrev:
 vi får väl se hur vi gör lite "speltekniskt".. men skall man vara korrekt så bara sjömål på Norrköping medans Visby kan skjuta mot landmål, då "GPS" dvs en punkt på kartan, ingen sökare för träffa t ex stridsvagnar som kör.
 Det vore väldigt tufft att kunna skjuta på t.ex ett hus med en GPS-styrd robot.
   
 Självutnämnd jubelidiot.a.k.a Dirk McStride
 | 
|  | 
 
 | 
|  | 
| Granquist | Publicerat 2013-05-12 17:21 | 
| Forever an Anropare 
  
 
 Inlägg: 4212
 Registrerad: 2006-11-01 05:29
 
 
 | vad som är kritiskt för en "first anrop release" eller vad man skall kalla det: 
 57 mm pjäs
 * Ljud när man skjuter
 * Ljud när det träffar
 * Mynningsflamma och rök
 
 Robot 15
 * Lyfta över kartan från "missionet" till "addonet"
 * Möjlighet att starta "weapon officer" kartan med user action.
 
 HMS Norrköping
 * Ratten bör fungera
 * Lite avsaknad av textur på radarn och en liten del av rälsen
 * Weapon officer och förarens proxy. Måste sitta/stå så det ser bra ut och de kan se ut igenom fönstren.
 
 
 * Sista punkt, kolla i dev branch att fungera, speciellt ljuden.
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| head | Publicerat 2013-05-13 00:55 | 
| Furir 
  
 
 Inlägg: 27
 Registrerad: 2013-05-03 03:03
 
 
 | Citera granQ skrev:
 vad som är kritiskt för en "first anrop release" eller vad man skall kalla det:
 
 57 mm pjäs
 * Ljud när man skjuter
 * Ljud när det träffar
 * Mynningsflamma och rök
 
 Robot 15
 * Lyfta över kartan från "missionet" till "addonet"
 * Möjlighet att starta "weapon officer" kartan med user action.
 
 HMS Norrköping
 * Ratten bör fungera
 * Lite avsaknad av textur på radarn och en liten del av rälsen
 * Weapon officer och förarens proxy. Måste sitta/stå så det ser bra ut och de kan se ut igenom fönstren.
 
 
 * Sista punkt, kolla i dev branch att fungera, speciellt ljuden.
 de gröna är klara.
 | 
|  | 
 
 | 
|  | 
| Granquist | Publicerat 2013-05-13 06:36 | 
| Forever an Anropare 
  
 
 Inlägg: 4212
 Registrerad: 2006-11-01 05:29
 
 
 | Citera head skrev:
 vad som är kritiskt för en "first anrop release" eller vad man skall kalla det:
 
 57 mm pjäs
 * Ljud när man skjuter
 * Ljud när det träffar
 * Mynningsflamma och rök
 
 Robot 15
 * Lyfta över kartan från "missionet" till "addonet"
 * Möjlighet att starta "weapon officer" kartan med user action.
 
 HMS Norrköping
 * Ratten bör fungera
 * Lite avsaknad av textur på radarn och en liten del av rälsen
 * Weapon officer och förarens proxy. Måste sitta/stå så det ser bra ut och de kan se ut igenom fönstren.
 
 
 * Sista punkt, kolla i dev branch att fungera, speciellt ljuden.
nedräkningen fortsätter
  | 
|  | 
 | 
|  | 
| Granquist | Publicerat 2013-05-13 06:49 | 
| Forever an Anropare 
  
 
 Inlägg: 4212
 Registrerad: 2006-11-01 05:29
 
 
 | föresten kom på nu, vi borde kolla in BIS artillery computer för lösa "full screen".. 
 samt vi behöver också ha lite rutor för waypoints/fire så man kan skjuta direkt från fire consolen.
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| head | Publicerat 2013-05-14 14:01 | 
| Furir 
  
 
 Inlägg: 27
 Registrerad: 2013-05-03 03:03
 
 
 |  | 
|  | 
 
 | 
|  | 
| Granquist | Publicerat 2013-05-15 08:18 | 
| Forever an Anropare 
  
 
 Inlägg: 4212
 Registrerad: 2006-11-01 05:29
 
 
 | head, tror jag fixade recover delen nu efter fallet. 8 av 8 robotar funkade på den delen. 
 Sänkte även targetheight i närheten av målet till 1.5 meter, ändå verkar de missa. Nu kanske båtarna är lite för små för vara Rb 15 mål men du kan väl kolla på det?
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| figgehn | Publicerat 2013-05-15 18:47 | 
| Överstelöjtnant 
  
 
 Inlägg: 595
 Registrerad: 2013-03-25 08:56
 
 
 | granQ & Head <3 
 Ja, hej hej! | 
|  | 
 
 | 
|  | 
| Granquist | Publicerat 2013-05-15 19:45 | 
| Forever an Anropare 
  
 
 Inlägg: 4212
 Registrerad: 2006-11-01 05:29
 
 
 | Citera granQ skrev:
 
 Citera head skrev:
 vad som är kritiskt för en "first anrop release" eller vad man skall kalla det:
 
 57 mm pjäs
 * Ljud när man skjuter
 * Ljud när det träffar
 * Mynningsflamma och rök
 
 Robot 15
 * Lyfta över kartan från "missionet" till "addonet"
 * Möjlighet att starta "weapon officer" kartan med user action.
 
 HMS Norrköping
 * Ratten bör fungera
 * Lite avsaknad av textur på radarn och en liten del av rälsen
 * Weapon officer och förarens proxy. Måste sitta/stå så det ser bra ut och de kan se ut igenom fönstren.
 
 
 * Sista punkt, kolla i dev branch att fungera, speciellt ljuden.
nedräkningen fortsätter
  | 
|  | 
 |