Visa ämne
 Skriv ut ämne
OP Generation Kill (Media)

Ja, hej hej!

Ja, hej hej!
http://www.twitch.tv/generalgoran/b/4.../498411927

första kontakt vid 55min
vi kör igenom granateld 1h 44m
Redigerat av xealot den 2014-01-27 03:21
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.

Ja, hej hej!

Citera

xealot skrev:

http://www.twitch.tv/generalgoran/b/4.../498411927

första kontakt vid 55min
vi kör igenom granateld 1h 44m

Fan, sista anfallet blev ju rätt nice ändå trots fubar med radios och dyl.
Ja, hej hej!
Figgehn, det var dig jag fick 21.00 i din film Wink

Min videoinspelning blev pajko efter strömavbrott i natt =/ får fixa den ikväll när jag kommer hem.. jaja..

Nått jag ser som är enormt bra är att folk inte krockar och att konvoyen funkade riktigt bra, tror att första bil höger nästa vänster osv är en god grund för Anrop att ha med..

Kul med videos, mycket glad över att ni filmar, keep em comming ! Smile
Redigerat av SkaGGet den 2014-01-27 08:46
Stay frosty !

Featuring highlights such as:
• Men Talking
• Wambo on Guitar
• Bad Cover of 'Teenage Dirtbag'
riktigt fin start på morgonen med alla vids. gillade verkligen all arti-eld. och riktigt kul att se från andra ögon, sen som sagt var en fin op, som jag hoppas det blir en fortsättning på, där man "måste" behålla sina tidigare positioner. och får "leva" vidare på sin "karaktär" så långt det går, med möjligt nya rekryter för att fylla upp.

Stay frosty !
hinten om "you shot yourself, you cant handle a weapon so dont use it" eller nått sånt, det var Joel som provade skjuta en M4a i slutet. Satte in en sån trigger på reportern så att denne inte skulle ha vapen i spelet och springa omkring och skjuta. Istället skulle han (simulerandes iaf) skjuta sig själv och tappa vapnet.

Här var för övrigt Ordern ifrån Godfather

1. ORIENTERING
Amerikanska styrkor har som mål att ta terräng via Takistan till Fallujah. Därgenom via taktiska operationer slå ut de fientliga styrkor så att kriget kan komma till ett slut. Detta kommer kräva en insats som kräver Bravo att ta ett starkt djup och slå ut farliga mål längs väg. Så på ett sätt är det en säkra väg, se till att den är redo för resterande konvoy att åka längs. Bravo kommer vara först genom passagerna, ingen annan amerikansk styrka har varit så här långt in i landet.
1.1 Insatsregler
Full tillåtelse för väpnad konflikt emot kombantanter där de visar väpnat våld (se 1.4). Emot dessa; visa närvaro, för en stark dominant framton för att trycka tillbaka dom och vid eld; bekämpa.
Ha uppsikt för civila mål, dessa är ej tillåtna att öppna eld eller föra hot emot.
Annan militär personal kommer finnas på plats som tillhör amerikanska styrkor, främst i utkant av ChakChak 073 010.
1.2 Indelning, gruppering och uppgifter
Ledning, Bravo Company 2-2 , styrs av en Löjtnant.
Markoperationer gruppvis leds utav en gruppchef, samt en Ställföreträdande som stf. Detta är gällande för soldatgrupper.
Samtliga i soldatgrupperna har en soldatroll och skall ageras därefter. Inom gruppering skall en förare samt en fordonsskytt addresseras så dessa roller är lösta innan avfärd.
1.3 Vapen- och rustningskontroll
Endast de vapen in i terräng är de som finns tillgängliga. Ingen annan support finnes för tillfället. Utan mera support är på väg och kommer in framöver.
1.4 Underrättelse- och säkerhetstjänst
Vi vet att Takistan kantas av flera rebeller och exmilitära grupper. Dessa kan röra sig i utkant av städer och byar, men även blockera vägar.
Efter intel så har vi graderat att trolig fientlig kontakt är enligt gul, orange och röd status. Ju högre vår personal rör sig norr så är graderingen mer trolig på fientlig kontakt. Så där är miljöerna klassade mera kritiska än söder om.
1.5 Väder och geografisk information
Tid för uppdrag är 1900.
Våra styrkor utgår ifrån sydlig del 073 004.
Väder, blåsigt, molnigt.

2. EGEN UPPGIFT
Säkra närliggande byar och städer. Se till att intervjua lokal befolkningen för att höra deras syn på saker och om det är något hot i området. Ta en lugn resa, se hur långt upp ni kommer innan kvällen kräver att ni slår läger.
2.1 Sekundär Uppgift
Vi har fått kontakt med en person i ChakChak 073 010 som säger sig ha uppgifter om fientliga mål, var noga med att säkra denna by helt tills ni finner denne person.

3. GENOMFÖRANDE
Det finns totalt tre moment i vår operativa del i denna operation.
Första är att säkra närliggande områden. Inte att söka strid eller jaga fientliga mål, utan att säkra och visa starkt närvaro i närliggande byar och städer på väg till den nordligare delen av Takistan.
Andra momentet är att finna en person i ChakChak (se 2.1 närmre).
Slå läger.

4. UTHÅLLIGHET
Samtliga är utbildade inom sjukvård.
Ingen MEDVAC.
Ingen EVAC..
Vapen samt ammo endast det som är i utrustning.

5. LEDNING
Samtliga grupper har en PRC-148 per Gruppchef samt Stf likväl Plutonchef. Därtill så finns PRC-343 i samtligas utrustningsstandard. De kanaler som gäller är enligt följande:
PRC-148> 1, för samtliga chefsroller.
PRC-343> 1-1 2, 1-2 3, 2-1 4, 2-2 5, 3-1 6
Stay frosty !
https://www.youtu...e=youtu.be

Tog det bästa från Echo klipp ! Teenage Dirtbag <3

Fick rendera om fanskapet fem gånger innan helvetet funkade, tog med andra ord totalt 7 timmar att rendera den, så jag hoppas ni gillar videon. ^^
Redigerat av Tomten den 2014-01-29 11:28