Visa ämne
 Skriv ut ämne
Class saker osv
Känns som att jag har snuddat vid ämnet förut, men jag kan inte hitta på det i forumet...

Söker en class lista på SFP 2015 och 1981 prylar, så man kan labba och editera och leka lite.

Och så söker jag efter namnet på SFP saker för att få det att funka tillsammans med ACM modulen:
[["BIS_US", "BIS_TK", "RU", "USMC"], BIS_ACM] call BIS_ACM_setFactionsFunc;
SFP_2015 och SFP_1981, kan det vara så enkelt? Smile
SFP_SWE
SFP_SWE_1981


I blame granQ.

/jesus
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
sfp_soviet_marine <- för 1981 ryssarna Smile

classlista hittar du i pdf:en som finns i filen när du laddar ned sfp Smile
Oh, tackar för class listan, måste kika på den =)

Finns det fler än "sfp_soviet_marine" att lägga in?
Typ svenskar för 1981 och soviet och svenskar för 2015?

Citera

theOden skrev:
SFP_SWE
SFP_SWE_1981


I blame granQ.

/jesus

Aha, okej, tackar.
Finns inget för ryssen till 2015? =)
Nej, vanilla/addon som gäller då Pfft
hmm jag saknar ammolådorna i classlistan.
Har i dag kört med detta:
[["BIS_US", "RU"], BIS_ACM] call BIS_ACM_setFactionsFunc;
Fungerade bra.

Testade detta:
[["SFP_SWE", "RU"], BIS_ACM] call BIS_ACM_setFactionsFunc;
Det fungerade inte så bra, jag fick fram alla factioins förutom svenskar och svenska saker...

Någon annan som har kört med svenska saker tillsammans med Ambient Combat Module?
Och vad heter Ksp 90 ammo?
samma som m249.. så dessa borde funka:
Kod Källa  

Magazine Class(1) = 100Rnd_556x45_M249
Magazine Class(2) = 200Rnd_556x45_M249
Magazine Class(3) = 30Rnd_556x45_Stanag
Magazine Class(4) = 20Rnd_556x45_Stanag
Magazine Class(5) = 30Rnd_556x45_StanagSD
Magazine Class(6) = 100Rnd_556x45_BetaCMag
Magazine Class(7) = 30Rnd_556x45_G36
Magazine Class(8) = 30Rnd_556x45_G36SD




och har inte haft tid packa upp modullerna och undersöka dem så nära, men det "ser rätt ut" i dina exemplel, så förstår inte varför inte sfp skulle spawnas :/

Har själv inte lekt med ACM modulen men skall nog försöka pröva, enkelt sätt få lite mer random uppdrag.
Kiptanoi.. sorry to say, men sfp kommer inte funka med ACM.

Såhär ser koden ut:
Kod Källa  

switch (_faction) do 
{
   case "USMC": {_side = west; _sideSel = 0};
   case "CDF": {_side = west; _sideSel = 1};
   case "BIS_US": {_side = west; _sideSel = 2};
   case "BIS_CZ": {_side = west; _sideSel = 3};
   case "BIS_GER": {_side = west; _sideSel = 4};
   case "RU": {_side = east; _sideSel = 5};
   case "INS": {_side = east; _sideSel = 6};
   case "BIS_TK": {_side = east; _sideSel = 7};
   case "BIS_TK_INS": {_side = east; _sideSel = 8};
   case "GUE": {_side = resistance; _sideSel = 9};
   case "BIS_TK_GUE": {_side = resistance; _sideSel = 10};
   case "BIS_UN": {_side = resistance; _sideSel = 11};
};




som du ser så stödjer den bara bis egna factions.. vad innebär det? Jo att får göra en SFP modul som skapar fighting :)
Attans oxå, och haha, ja du, om jag bara kunde så skulle jag lätt sitta och göra en modul eller något annat som kan stödja/utveckla SFP.

Men tackar ändå för att du kollade upp det, nu vet jag att jag kan sluta vänta och vänta och göra om mina nuvarande init filer i tro om att det ska dyka upp något svenskt =)
Satan vad sopigt av BIS att göra det hårdkodat.
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
börjat på "design dokumentet".. skall gå handla mat nu så får jag fundera lite på det. Fundera på om skall följa spelaren och bli massa strid runt, eller om den skall starta mer "strid på ön" men inte nödvändigtvis runt spelaren som bis har gjort.
Det jag tycker är bra med det är det oväntade, att när som helst så kan det komma en helikopter eller 2 och flyga över en, eller andra dåliga nyheter som kommer mot en.

Och så händer det ju något med, kan vara allt från några meter från ens grupp, eller flera kilometer, beroende på hur man ställer in ACM modulen.

Då kan man starta på olika ställen på kartor, och veta att ACM följer med en, och det är inte alltid det blir strid av det, utan det kan spawna en sida på ett ställe, och den andra sidan på ett annat ställe inom denna radie man ställt in har jag märkt. Och det gör det än mera intressant, för rätt vad det är så kan en grupp pansar stå och flina upp sig utan att ha något att göra, tillhör dom då fienden så får man ju passa sig lite. Grin
du såg den andra tråden jag startade eller?

http://anrop.se/forum/viewthread.php?...ad_id=1019

Citera

granQ skrev:
du såg den andra tråden jag startade eller?

http://anrop.se/forum/viewthread.php?...ad_id=1019


Missade den Pfft
Flyttar över min text till den =)