Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
Debrief Lördag 14/5 Operation Skogsglänta
Vad gick bra, vad gick dåligt, vad kan jag som missionsmakare göra bättre etc etc?
Puss och god natt Wink
Mundis Ex Igne Factus Est

i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/243/561/afc.gif
bara lite side note . efter att du stack sprängde jag sic och bmj muren med 18 satchels!
Kommer du ihåg hur det var förra vintern?
vilket leder in till första feedbacken.. kontrollera hur svårt/enkelt är spränga (eftersom även var din plan)... och enkelt sätt är att sänka "life" på husen, trick brukar använda för spränga broar så bara krävs en.


I övrigt, jädrans vad vi dog.. jag är inge fan av respawn men det krävdes idag och blev på sätt och vis lite kul när sjukvårdshelikoptern kom igång.. med fungernade medical chain hade det nog blivit ett jävla rännande.

Mission kanske var dock lite för stort.. även om vi hade varit fler hade nog itne gått mycket snabbare, bara mindre "casulaties" tror jag.


Men rent allmänt trevligt mission, kul med lite annorlunda, chernarus + fn + 1981.. inte de vanliga scenarion osv.
Kul mission överlag. Att du tog dig tid och planerade ordentligt och ritade ut med markeringar var ett stort plus.
Mitt enda klagomål var medic grejjerna, Det slutade fungera efter att man respawnat en gång så jag antar att man måste resynca eller nått.

Kan vara värt att kolla på Smile.

I övrigt hade jag skoj och jag tycker det gick ganska hyffs ändå när jag blev tvungen att leda C-H även om det blev lite fuckups ibland som när ett par killar mejjade ner hela gruppen i början eller när jag var tvungen att jaga rätt på min hund Shock
Förutom att jag sög HÅRT, sprang omkring som en stucken gris och gjorde kvällens första TK (tror bara det var ett knäskott...) så tyckte iaf jag det var kul Smile

Bra mycket lättare när jag fick acre att fungera ordentligt (och slapp höra allas tjatter samtidigt). Jag tror jag var hyfsat med i min grupp på slutet. Blev lite förvånad att jag inte kunde ladda om mitt pansarskott efter försöket att ta ner muren. Jag tror jag hade 4 skott till men efter första försvann pskottet ur min gear...

Några gånger till och jag är med på banan.

/Calle
Jag som pilot hade väldigt kul, även om jag inte hade radio för än på slutet + att den hade kort räckvidd.
Hade gärna haft lite längre respawntid på flygplanet, då det försvann typ x antal sekunder efter man hoppat ut. Det var också ärligt talat ganska svårt att scouta med Viggen, man såg inte mycket mer än fordon på radarn. Kanske SK 60 hade varit lämpligare, i alla fall om den också har robotar.

Citera

Joel skrev:
bara lite side note . efter att du stack sprängde jag sic och bmj muren med 18 satchels!

HAHAHAHA AWSOME!

Citera

granQ skrev:
vilket leder in till första feedbacken.. kontrollera hur svårt/enkelt är spränga (eftersom även var din plan)... och enkelt sätt är att sänka "life" på husen, trick brukar använda för spränga broar så bara krävs en.

Det har man ju gjort, två stycken satchels i editorn krävdes för att göra smulor av skiten Smile

Citera

granQ skrev:
Mission kanske var dock lite för stort.. även om vi hade varit fler hade nog itne gått mycket snabbare, bara mindre "casulaties" tror jag.

Klart det hade gått snabbare, kunde skickat två grupper att säkra byhålan så hade vi sparat 20 min Wink
Grishno var inte ett seriöst mål, mer in case of moar slasssssssshhkt, men pillade med på briefingen endå Pfft
Redigerat av Daffman den 2011-05-15 10:41
Mundis Ex Igne Factus Est

i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/243/561/afc.gif

Citera

rug skrev:
Förutom att jag sög HÅRT, sprang omkring som en stucken gris och gjorde kvällens första TK (tror bara det var ett knäskott...) så tyckte iaf jag det var kul Smile

Bra mycket lättare när jag fick acre att fungera ordentligt (och slapp höra allas tjatter samtidigt). Jag tror jag var hyfsat med i min grupp på slutet. Blev lite förvånad att jag inte kunde ladda om mitt pansarskott efter försöket att ta ner muren. Jag tror jag hade 4 skott till men efter första försvann pskottet ur min gear...

Några gånger till och jag är med på banan.

/Calle


Sånt som händer, vi fick ju en i adam också.. 99.99% av alla gångerna beror det på alt+tab..

Därför för alla kommer här en liten feedback:
När ni spelar.. spela, skit i vad som händer på msn/facebook/aftonbladet
Om ni har möjlighet, kör med laptop jämte som har allt sånt.. så slipper ni alt tabba
Måste ni alt tabba.. gå in i kartan först eller tryck på ESC, "dubbeltappa ctrl" för sänka vapnet är inte så gott skydd.
När ni går in igen, tryck alt tab, inte på spelet.


Sen finns ju såna som sillburk som har touch screen och skjuter om det landar en fluga på skärmen... några tips på det har jag inte Smile

Citera

granQ skrev:
När ni spelar.. spela, skit i vad som händer på msn/facebook/aftonbladet
)


Jag har vad jag tror är en legitim bortförklaring. Jag bråkade med ACRE/TS först halvtimmen (minst). Wink jag lärde mig i alla fall att gå till kartan innan jag alt-tabade efter den där första tabben...

/Calle