Visa ämne
Anrop » Övriga Spel » Övriga spel
 Skriv ut ämne
World in Conflict
Kanske inget FPS vilket anrop verkar siktat in sig på, men kan ugga slänga upp en RPG tråd kan väl jag slänga upp en RTS tråd? Grin

Lirade precis demot och måste säga att jag blev positivt överraskad, trots att jag redan hade en aning om hur fett det var.

Demot

Spelets hemsida
om sibylla säger något är fett, förutom korv, så är det säkert värt att prova.

Skall se om finner lite tid i veckan.. och insurgency också? Oj oj.. kanske får lägga en dagsmatbudget på lite lir och leva på vatten och alkohol.
Testade WiC igår.

Jätte snyggt och fullt med action, men jag vet inte om man kan kalla det strategi.
Jag tror att de som gillar C&C kommer att gilla WiC.

Anledningen varför att jag tycker att WiC är inte ett strategispel är av samma anledning varför jag inte tycker att C&C är ett. Allt handlar om att man ska anfalla i massor och mindre att försöka utmanövrera fiende. Det är alltså ingen idé att gå i strid med en stridsvagn mot tre PBV:er (löjligt).

Jag slänger inte ut 400 spänn för att få WiC. Där emot är jag mer intresserad hur Codename Panzers Cold War kommer att vara.
Provat Soldiers: Heroes of World War 2 eller uppföljaren Faces of War NON? Faces of War går att hitta för under hundralappen lite här och var (bla. Rusta), rekommenderar de starkt Wink. Själv gillar jag ettan bäst, speciellt med lite fina moddar Grin. Att komma rullande med en Tiger mot några Stuarts är en skön känsla Grin
Det är väl lite mer snabb-action än de gamla vanliga strategiliren, men det är delvis därför jag gillar det.
Bör väl kanske nämna att jag avgudade det första Ground Control och dehär känns på nått skruvat sätt som ett steg tillbaks dit efter misslyckandet(I alla fall i mina ögon) med GC2.

Och jodå! Det går att plocka bort tre AFV med en pansarvagn, gäller ju bara att du sköter dina kort rätt. Svagare pansar i sida/bak har större effekt än iaf jag trodde från början, och specialattackerna är grymt viktiga liksom rök.

Det enda jag ruttnar lite på är att om man låter sina vagnar stå i mer än tio sekunder kan man ge sig fan på att nån kallar ner nått luftburet jävulskap på dom.

MP var riktigt kul imo, men skulle jag tjacka WiC vore det nog snarare för singelkampanjen. Vem har råd att slösa bort massa tid i multiplayer? Wink
Redigerat av Sibylla den 2007-09-12 03:28
MP är otroligt, otroligt komplicerat eftersom man behöver verkligen dela upp laget i rätt beståndsdelar för att vinna mot fienden, och det blir inte en lugn stund alls. Du kan aldrig ställa upp vagnar och 'vakta' utan du måste röra dig hela tiden.

Det svåraste (och viktigaste) att spela är Support och Air, och vad man väljer att kalla ner beror helt på vad motståndarna slänger mot en. Om motståndarna kör hårt på Air så måste Support köra Heavy Anti-Air för att mota bort dom, om motståndarnas Support fokuserar på artilleri så tar Air ner Heavy Helicopters och lever rövare.

Det kräver verkligen teamwork (och taktik) om man ska vinna ett uppdrag.
Helt rätt, KT. Men grymt kul om man får det att funka Smile

Har för övrigt lirat igenom singelkampanjen nu och känner mig lite besviken. Tror inte jag lade mer totalt än kring 6-7 timmar på det hela och det känns lite väl i underkant.
Har för mig att GC kampanjerna höll lite längre än så?

Men det är väl kanske främst ett MP lir, vilket det i min mening gör grymt bra.
Beror ju på hur stressad man är också, jag har bara kommit fram till M04 än så länge Smile
GC-kampanjerna (ffa GC1) var rätt långa, ja. De första uppdragen var rätt snabbt genomsprungna, men från mitten av kampanjen och till slutet så fick man klura en stund innan man klarade uppdragen. Vet inte hur lång tid det tog för mig första genomspelningen av GC1, men så sparade/laddade jag om jag förlorade för mycket enheter också Smile

Det jag gillar med WiC är att både SP och MP är riktigt roligt, och är hyfsat liknande även om man får tillgång till alla enheter i SP och inte i MP. GC2 var t.ex. mycket roligare i SP/coop än det var i MP, mest eftersom det var så lätt att köra tråkiga taktiker som tankrushes eller turtles (i alla fall i början, vet inte om dom patchade bort det eftersom jag inte orkade spela). WiC har en nästan perfekt implementation av sten-sax-påse, så man råkar aldrig ut för situationen att det är _omöjligt_ att slå sig igenom fiendens försvar även om det kanske kräver riktigt bra teamwork ibland Smile

Själv köpte jag Collector's Edition, och fick med min egen bit av berlinmuren Grin

*återgår till att slå tillbaka ryssen*
Coolt! Liten betongklump som anledning att punga ut nån hundring extra Wink
Fick man nånting annat tüfft i CE?

Provade aldrig GC i MP, men det kanske var tur så som du beskriver det.

Lite synd känns det ändå, att hela spelindustrin verkar riktat in sig helt på multiplay. Visst finns det stunder då det funkar och är grymt skoj, men oftast sittar man ju på nån public server och svär i det tysta över allt damp.
En bit av berlinmuren, ett headset, en History Channel dokumentär om Berlinmuren, en DVD med Behind the Scenes på WiC. Plus en riktigt schysst box då förstås.