Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
PvP-kvällar
Tja!

Tänkte kolla hur intresset ser ut att ha återkommande PvP-kvällar? Och då snackar jag inte Berzerk eller något annat trams. Utan helt enkelt korta, enkla scenarios. Ingen respawn. Seriöst lir, utan en massa lallande. Lite annorlunda än AI som inte förstår sig på någonting.

Vad säger ni, finns det intresse?
Absolut! Men jag är inte emot respawn om uppdragets mission tillåter. Smile
sultansafe har/är ju väldigt populärt. Själv gillar jag utan respawn för det mesta om man inte pratar om typ warfare vilket DMA inte verkade för.


Så personligen gillar jag en kväll som ser ut så här:

19.00. Litet coop, trillar in folk
20.00. PVP, 30 minuter omgången, 2 omgångar, 15 minuter snack Smile
21.30 Större coop för kvällen


Exempel var när vi körde stridsvagns coopet, där spelet varade i en timme och vi satt snackade 2 h efteråt. Kör man för länge pvp tappar man känslan, är lite som fotboll, 90 minuter är verkligen max vad man orkar "normalt".

Så det var ett väldigt långt inlägg för säga:

Gärna pvp mission utan respawn men bara max 30 minuter, spectacting script och inte hela kvällen utan 2-3 omgångar. Så är jag på.
Låter jättebra, frågan är dock vilka som ska anta uppgiften att göra en bunt med cirka 30 min pvp missions.
DMA i egenskap av topic starter blir ansvarig för pvp tisdagarna Wink

näh, men det är viktigt som du säger archaeon. Jag tycker vi borde utse någon som driver på och utveckla pvp kvällar. Alla kan ju naturligtvis bidra med missions osv, precis som allt annat.

Zip, underhåll och drift, utveckling av anrop
Engen står för design
granQ, leder sfp och fixar kvällar med andra grupper
klerkan för teamspeak och domination servern
kent driver hela domination missionet och utvecklar den.
chris kör sfp servern

så ser det ut nu, och om fler tog på sig lite informellt ansvar kan vi höja kvaliteten så vore jätte kul om någon "vågar" ta på sig ansvaret.
Jag kan ta ansvar, men jag jobbar många, många kvällar. Oftast oregelbundet och oförutsett. Men kan ta på mig det, men då kräver jag förståelse. Pfft
gott, starde precis en ny tråd och se vad zip kan göra.

Fundera på om något du vill ha, en forum avdelning, en "sida" där du kan skriva dokumentation, eller liknande.

Tillsvidare är du iallafall ansvarig för anrop pvp kvällar Smile

Citera

Chris_Acrobat skrev:
Absolut! Men jag är inte emot respawn om uppdragets mission tillåter. Smile

Jag gillar också utan respawn, jag syftade faktiskt mer på om det var något större som kanske skulle ta 30 min. Då skulle det kunna vara så att, om möjligt, blir man skjuten så förflyttas man till Civil fast ens ordinarie kropp ligger kvar. För att få tillbaka den skjutna spelaren så måste medic eller något ta tillbaka kroppen till ett sjukhus (respawn plats).
Civil-läge är mest för att de skjutna spelarna inte ska få långtråkigt och lämna under spelets gång. Smile

Alternativ att när man dör så byter man lag, så det laget som slutar med alla spelare på sin sida vinner.

som sakt, jag är för beroende på vad uppdragets mission tillåter. Smile
Enkla, snabba, scenarion kör vi på. Ingen respawn. Så lite som möjligt ska kunna gå fel.

Åtminstone tills vidare.
jag skulle kunna göra lite PVP men vet dock inte om folk vill köra mina missions.
Kommer du ihåg hur det var förra vintern?
det är bara ösa på joel, jag har väl gjort 5-7 pvp till sfp.. varav bara sultansafe har spelats flertalet gånger. Ibland lyckas man, ibland misslyckas man.. och svårt säga vad som avgör.
SFP föredras?
Kommer du ihåg hur det var förra vintern?
DMA.. dags dra upp riktlinjer, kanske en ny tråd?
Äh, tror inte det behövs. Jag tror på att hålla saker enkla och bara kötta helt enkelt.

Jag kommer styra det här diktatoriskt och fascistiskt tills folk tröttnar på mig, eller vi har hittat en form som passar oss. Jag slänger ihop banorna, annonserar på forumet någon eller några dagar i förväg, och så får vi se hur det artar sig helt enkelt. Behöver inte vara svårare än så tror jag.

Om någon misstycker så får ni gärna starta PvP-sessioner på eget initiativ. Desto mer spel desto bättre.

EDIT: Kan ju passa på att säga att jag har två jävligt hektiska veckor framför mig, så kanske inte blir något lir den närmsta framtiden. Kanske. Mitt jobb är som sagt rätt oförutsägbart.
Redigerat av DMA den 2011-05-24 11:26