Visa ämne
 Skriv ut ämne
ARMA 1 LAN
Tjena!
Är så att det vankas LAN i sommar och vi hade tänkt lira arma 1 av den enkla anledningen att alla inte har supermegahaxxdatorer.

Så jag undrar nu vilka moddar finns det som gör det roligt och spelbart. T.ex ACE .

/Asterix

Citera

Asterix skrev:
Tjena!
Är så att det vankas LAN i sommar och vi hade tänkt lira arma 1 av den enkla anledningen att alla inte har supermegahaxxdatorer.

Så jag undrar nu vilka moddar finns det som gör det roligt och spelbart. T.ex ACE .

/Asterix

du är medveten om att ArmA är ett av det mest krävande spelen man kan spela gentemot vad man får ut per prestanda och grafik? Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Arma 1.18 och ACE 1.09
Hör av dig om du behöver nåt mission, jag har typ 100 eller så till A1.
Ingen bryr sig om vad du INTE gillar.
Oxymoron: en sammansättning av motstridande ord, till exempel ensamma tillsammans eller Microsoft Works
Hade jag ingen aning om. Men kanske det var därför jag skippade arma 1 och gick direkt på arma 2 från OFP Grin

Så du råder oss att köra Operation flashpoint istället?
Vi kommer var en 5-15 personer, men alla har inte så snabba datorer.

Några blev dock avskräckta av grafiken på OFP....Facepalm
Folk med dåliga datorer gnäller på att spelen är fula? Pfft

Citera

Asterix skrev:
Hade jag ingen aning om. Men kanske det var därför jag skippade arma 1 och gick direkt på arma 2 från OFP Grin

Så du råder oss att köra Operation flashpoint istället?
Vi kommer var en 5-15 personer, men alla har inte så snabba datorer.

Några blev dock avskräckta av grafiken på OFP....Facepalm

snackade du med mig? det ena behöver ju inte stoppa det andra. Smile
jag vet att de har patchat ArmA1 ganska duktigt, så det kanske flyter bättre nu. men annars så finns ju massa bra banor till OFP också. Smile
Föresten, allting beror ju på vad man kör för inställningar, man måste ju inte nödvändigtvis köra på max. Smile
men Flashpoint är fortfarande skitskoj! Har små funderingar på om jag ska slänga upp en dedicated på OFP med SFP4, bara för att. Smile Men jag gör nog inte det, mest bara för att spara på resurser som servern istället kan lägga på ArmA2.
Men om intresse finns så kan jag nog överväga att starta en Flashpoint server iallafall. Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Har redan en OFP server med WGL och SFP, good game Pfft
Jaså det. Smile
Då kanske det är din server som jag har varit inne och spelat på. Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!