Visa ämne
 Skriv ut ämne
SFP 1981 trailer
Ok lite uppdatering på Projekt Trailerdemo.

Har snickrat och pulat lite och fått till ett jip som otroligt nog verkar funka.
Jag har en plott i tanke men behöver hjälp att få den till Briefingen.
Som ser ut just nu så har vi ett antal amfibie-fordon som simmar iland med manskap och intar strategiska lägen på ön.
Med finns även en Ubåt(U137) som tror den är i Polen Grin
En luftlandsättning finns med av lite spetsnaz på rövarstråt.
Vi har även en chans att det kan finnas ett ryskt örlogsfartyg på patrull utanför kusten.
Ska fortsätta spana efter hur man kan trigga in lite förstärkningar/fortifications på lite platser , min tanke var att ha nån typ av fientlig spawn/bas som måste förstöras för att hindra fler styrkor från att komma fram.
Här är hur uppdraget ser ut än så länge; http://dl.dropbox.com/u/33304987/demo...sturko.pbo
Kan voucha för Kents demouppdrag då den funkar alldeles utmärkt. Tråkigaste problemet är att respawn är lite långt bort.

Sen kom jag på en sak till Kent. Tänk dig att banan är en filmscen. Bakom kulisserna måste vi inte ha det vanliga Armamöget där vi måste resa jättemycket. Ta teleportern från SFP Domination och släng in så att man teleportera till några av de norra strategiska punkterna.

Du saknar fortfarande Gubbe med camera.sqf scriptet. Jag kan hjälpa dig med det nästa gång vi ses.
Större delen av laget spawnar ju i basen, det är bara skyttegruppen, staben och spaningselementet som spawnar "in the field", samt att det finns en riktig anledning till att spawna i basen som ni inte hann se igår.
OK nu så är uppdraget nästan klart.
Det är iaf såpass klart att man kan börja filma lite.
Finns i dagsläget ingen end-trigger men det kan man ju lägga in om man ska lägga upp missionet på nån server.
Det som saknas nu för lite bra scener är att man fixar broarna, så att våra lastbilar inte slår en 30m volt upp i luften när man kör över dom.
Kamera script finns ochså inlagt, men även 8 kamerasnubbar.
Och det höll jag på att glömma. Om det finns ett fientligt ytörlogsfartyg i närheten...............FLYG JÄVLIGT LÅGT!!!