Visa ämne
 Skriv ut ämne
Moddingen till ArmA
Hur kommer det bli med alla större moddar (FDF, Frenchpoint) som var tänkta att utvecklas till ArmA nu när ArmA II är på g? Kommer det vara värt tiden och engergin att dra igång större modprojekt, och kommer vi få se några stora moddar överhuvudtaget? ArmA II släpps ju trots allt "redan" 2008, och det kanske blir innan någon större mod är redo för en första, ordentlig release.

Nå, vad tror ni?
tror att ArmA 2 kommer ha samma modeller mer eller mindre. Så lika bra börja med det tror jag. French point har släppt flera screens, mer sparsamt från FDF.
BIS påstår ju att det ska vara väldigt enkelt att porta addons från Arma till Arma2 så vi får väl hoppas på det.
i.imgur.com/RaoBdkV.png

Citera

Finarvas skrev:
BIS påstår ju att det ska vara väldigt enkelt att porta addons från Arma till Arma2 så vi får väl hoppas på det.

Det sa de ju om OFP --> ArmA med och jag ser då inget SFP Wink
Jo de påstår ju t.o.m. att variabeln "player" är den lokala spelaren men så är ju inte fallet alla gånger i init.sqs.

Tjeckisk sanning kan ju vara ganska dynamiskt spännande.

Personligen skulle jag skarpt misstro en tjeck om han så säger att solen lyser ovanför molnen.
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg

Citera

ZiP skrev:

Citera

Finarvas skrev:
BIS påstår ju att det ska vara väldigt enkelt att porta addons från Arma till Arma2 så vi får väl hoppas på det.

Det sa de ju om OFP --> ArmA med och jag ser då inget SFP Wink

Det har ingenting med enkelheten att göra, vi orkade inte göra någonting med SFP helt enkelt. Hade det vart en enkel ompackning till nytt PBO-format så hade vi kunnat konvertera, men som det är nu så involverar det ju faktiskt en del arbete.

Pröva att jobba med ett projekt i sex år så får vi se hur pigg du är på att fortsätta det.

Citera

kungtotte skrev:
Hade det vart en enkel ompackning till nytt PBO-format så hade vi kunnat konvertera, men som det är nu så involverar det ju faktiskt en del arbete.

Precis, det är en del arbete att genomföra, ingen enkel konvertering inte. Får väl hoppas att ArmA --> ArmA 2 blir enklare.