Visa ämne
 Skriv ut ämne
ArmA level editing
halöj!

Jag har ambitionen att göra en ny ö och har laddat ned Bohemias nya fina SDK och öppnat upp Visitor 3 Personal Edition...
MEN... jag ...fattar... inte ...ett... någe !!! Angry

Jag har hållit på med ganska mycket "mapping" till diverse spel, som HL, HL2, BF1 etc... men det här var något nytt.

Skulle vara mycket tacksam om någon känner till nå'n tutorial eller så.

Obs, jag har läst Visitor 3's Wiki sida (manualen) men den är väldigt snurrig och jag kan inte riktigt se vad som händer och varför.


Mycket tacksam för hjälp! =))
om du gjort allt som du sagt tillhör du nog "tyvärr" den som har bäst koll på visitor på anrop.. fortsätt gärna och lär dig mer, många som är intresserade, inklusive jag, men som inte fått tummen ur.

Posta screens så fort du börjar få in något.
men...

Kasst ansvar man fick helt plötsligt. lol
Har du kollat BIS forum?

T.ex. http://www.flashp...77;t=68535

Finns en guide på tyska också. Går väl att fatta lite av även om man inte kan tyska. http://www.armabase.de/cms/alexsworn/...sitor3.pdf

Hoppas du är hjälpt av dessa Wink

EDIT. granQ här, fixade din ena länk. andra krånglar :/
Redigerat av Granquist den 2007-10-25 21:51
Försök läsa Visitor 2 guider annars, finns både fler och bättre. Grunderna för själva fastlandet är väl ungefär samma så... Det man lätt lurar sig på är tron att Visitor kan skapa terräng vilket inte är fallet (sanning med viss modifikation) Sad.
Ah jippi!! Tack grabbs!

..för övrigt så är min sambo från Tyskland, så tyska är inga problem! Grin

Bara jobbigt när hennes städnojja sätter igång.
Deutsche ordnung!!

Jesper, Wir mussen dem Staub ausrotten!!!!
Ein, Zwei!! .. Ein, Zwei!!
Hahaha låter härligt Grin. Ska faktiskt med båten ner till Tyskland om några timmar med Hamburg som mål för att träffa min morbror Smile
Har läst dessa tutorials och börjar förstå hur det funkar nu, juuhuu!...
men de e ganska komplex så här i början innan man får rutin på det.

Tog många timmars läsning för kunna göra detta, men nu e de klart,
så nu är det bara att sätta igång med det riktiga projektet! Grin

http://img215.imageshack.us/my.php?im...ellsd8.jpg


Min ambition är att göra en Sverige Vs. Danmark "ö" med ön Ven som strategisk första ståndpunkt i mitten, fast givetvis även fastlandsstrider.

img521.imageshack.us/img521/3112/sverigedanmarkuj9.th.jpg


Ville ha med Helsingør & Helsingborg, men det blir alldeles för detaljerat och hade förmodligen dödat datorn. Angry

Danish forces mod finns ute med 30 fordon och karaktärer så den biten är ju mer eller mindre täckt, förhoppningsvis ger de mig tillstånd att använda dem, eller möjligtvis inleda ett samarbete kanske.

Ambitionen är att göra allting så korrekt som möjligt med vägar, byggnader, skala etc...


Vad tror ni om denna Ö-idé?

Kan den locka?
Nice! Grin

Du känner inte för att slänga ihop en kort steg-för-steg guide? Smile

Vill framförallt veta hur du skapade själva terrängen Pfft
oj oj, om det kan locka..


Du gör en bana där man både kan kriga mot både skåningar OCH danskar.. perfekt, vad mer kan man tänkas vilja ha Wink
Tjoho!

Jag kan absolut slänga ihop en terrängguide!
Ska försöka hinna nu i helgen, annars blir det under nästa vecka. Pfft

Kul att idéen gillas! Smile
Har du klurat ut hur du ska få in "korrekta" texturer? Man kan ju använda satellitdata för att känna av terrängen och sen använda armas texturer så det blir gräs, sand etc där det ska vara Smile

Fixar du en terrängguide (som gärna är kopplad till verklig terräng) blir jag helt sjukt lycklig Grin
hehe, jo det finns en NASA sida som har en heightmap över hela jordklotet.
Kvalitén är mer eller mindre varierande, jag testade den på den h'r testön,
men tyckte inte den var så särskilt övertygande.
Ska dock göra fler tester med den.

Man kan nog glömma att använda den rätt över utan att jobba på den.
Mest får man en grov bild av hur terrängen ser ut,
sen bör man editera den tills den börjar likna verkligheten, med inte alltför kantiga och branta kullar och stränder och rakt underlag där vägarna går etc..

Baslinjen ligger nog på att det finns få genvägar. Wink
Redigerat av Jeppen den 2007-11-02 13:49
Mmmm, ser fram emot din guide nu så jag kan dissa mina skolarbeten av ytterligare än anledning Wink
små variationerna som är jobbiga få till, har ni kört den där ön med lägre grid seize. Jädrans vad trevligt kunna gå över en "platt" äng och alltid kunna lägga sig i skydd.
hehe, jo den här "ön" lär bli ganska platt iom att det skånska landskapet är mer eller mindre helt platt. ;-)
Är tråden död? Blev det någon guide eller fick han fullt upp ändå?Grin
verkar rätt dött dessvärre, slänga ett mail kanske?