Visa ämne
Anrop » Övriga Spel » Övriga spel
Vill du vara med och sponsra en bf3 ala anrop?
Ja, 32 spelare Ja, 32 spelare 13%[1 Röst]
Ja, 64 spelare Ja, 64 spelare 75%[6 Röster]
Nej vi grötar in oss på randomservrar. Nej vi grötar in oss på randomservrar. 13%[1 Röst]
Totalt antal röster : 8
 Skriv ut ämne
Battlefield 3 server för anrop
Hejsan

Intresset verkar tämligen vara stort för BF3 här på anrop så jag tänkte kolla hur många som vill vara med och bidra till en server.

Tyvärr så släpper Dice/EA inte serverfiler för att hosta själv så man måste boka via hostingföretag.

Priset för en public 32 spelare ligger på ca 30€ (288sek) i månaden.
Vill man slå på stort och ha en 64 spelare inne så kostar det 60€ (576sek) i månaden.

Hutlösa priser men jag sponsrar gärna, men de vore trevligt om fler ville hjälpa till.

Vill man vara med o skicka en slant får man såklart adminrättigheter och vara med o bestämma regler.
Men självklart gäller anrops motto att alla får vara med Smile

Själv ser jag gärna att vi slår på det mest "realistiska" reglerna. Det är ju trots allt en arkad shooter.
Har du andra priser eller förslag? skriv det!
Alla ska med. Men mja, tror du verkligen vi ska lyckas fylla den? Tror det räcker med randomservrar.
Galaxens räddare.
Sup dudez. Jag hyr iaf en från i3d så vi har o lira på första månaden.

Nån som har idéer för regler?
Så server hyrd. i3d ska hålla bäst ping vad jag hört. Kom igen nu vilka regler ska vi ha på den?

64 pers ranked ;>

Hardcore Conquest är det enda jag kan komma på just nu.
Redigerat av sillburk den 2011-10-25 10:24
Vad finns det för inställningar man kan ha på servern?
Galaxens räddare.
Några jag hittade. Det finns ju presets men jag tycker såhär:

vars.serverName controls the name of the server, as seen in the server browser. Anrop.net Hardcore

vars.gamePassword - if set, players must enter this password when connecting to the server. Av

vars.friendlyFire – when set, people can inflict damage on others in the same team. På

vars.killCam – when set, a killed player gets to see a close-up of his/hers killer for a few seconds. Av

vars.miniMap – when set, a minimap is available in the bottom-left corner of the screen during play. På

vars.hud – when set, the hud is present. På

vars.crossHair – when set, guns have crosshairs in the center of the screen. Av

vars.3dSpotting – when set, spotted targets are marked with icons in the 3D world. Av

vars.miniMapSpotting - when set, spotted targets are marked with icons on the minimap. På

vars.3pCam - when set, 3rd person vehicle cameras are enabled. Av

vars.nameTag – when set, nametags are rendered over players’ heads in the 3D world. På

vars.regenerateHealth – when set, health regeneration is enabled. Av

vars.vehicleSpawnAllowed – when set, vehicles will spawn in-game. På

vars.vehicleSpawnDelay – controls the delay between vehicle spawn; specified in percent (100% = normal). 100

vars.soldierHealth – sets maximum soldier health, specified in percent (0-100%; 100% = normal). 100

vars.playerRespawnTime – controls player respawn delay; specified in percent (100% = normal). 100

vars.playerManDownTime - controls player man-down time; specified in percent (100% = normal). 100

vars.bulletDamage – controls bullet damage; specified in percent (0-100%; 100% = normal). 125

vars.onlySquadLeaderSpawn – when set, players can only spawn on the squad leader. Av

vars.roundStartPlayerCount – when the server is in pre-round, it waits for this many players to be present until it proceeds to start the real round. Preset

vars.roundRestartPlayerCount – when a round is going, if the number of players drops under this number, the round will be aborted and the server moves back to pre-round. Preset
Redigerat av sillburk den 2011-10-25 19:44

Citera

sillburk skrev:
...
vars.regenerateHealth – when set, health regeneration is enabled. På
...

Nej nej nej Angry

Citera

woop skrev:

Citera

sillburk skrev:
...
vars.regenerateHealth – when set, health regeneration is enabled. På
...

Nej nej nej Angry


Iof men stannar inte den där jobbiga "bloody screen, its so real" då?
Servern verkar bli stabilare och stabilare. Tänkte köra nu att vill man donera en slant får man adminrättigheter på server. Man får även hojta till ifall servern kraschat och den gamla configen kört igång.

Admins just nu:

Sillburk
Daffman

Snart ska alla anropare vara inlagda i vip listan.
donerar en större summa vid löning. Tar kontakt med dig då sillipurkki Smile
[img]http://forgifs.com/gallery/v/Funny/George-Bush-dancing.gif.html[/img]
Mea Culpa, Mea Maxima
HÄRLIGT SILLEN!
Man kan alltså få betala lite extra för att få utföra lite mer-jobb!

Fantagorismiskt!

/lycklig
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg

Citera

theOden skrev:
HÄRLIGT SILLEN!
Man kan alltså få betala lite extra för att få utföra lite mer-jobb!

Fantagorismiskt!

/lycklig


Haha ja precis. Den sjuka världen av administratörer. Mest för att man får pilla och välja banor o sånt själva. Men de lär inte bli en till månad Smile

Efter det så blir det diverse simulatorer. För att citera en skön kille som lira här förut: "fast när jag flyger Falcon4 så maxar jag ljuset så det blänker i min JOFA hockeyhjälm med den påtejpade syrgasmasken."