Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
Uppdragsdatabas
Nu när folk faktiskt är duktiga, gör missions etc.... Behöver Anrop en uppdragsdatabas? Smile
Bröl.
Mundis Ex Igne Factus Est

i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/243/561/afc.gif
Vore ju inte fel Smile
är det möjligt att göra den databasen synkroniseras med en mapp på datorn? (MPmission)
hade inte varit fel få ner alla uppdrag som uppfyllde inställda parametrar (SFP) och sedan raderade/uppdaterade dom när nyare versioner kommer upp.
...men jag antar att detta är önsketänkande...
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!

Citera

Chris_Acrobat skrev:
är det möjligt att göra den databasen synkroniseras med en mapp på datorn? (MPmission)
hade inte varit fel få ner alla uppdrag som uppfyllde inställda parametrar (SFP) och sedan raderade/uppdaterade dom när nyare versioner kommer upp.
...men jag antar att detta är önsketänkande...


Du menar som Six Updater?
Nordström
Signalist Hemvärnet
FRO (Frivilliga Radioorganisationen)
ja, typ. dock utan ACE så klart. det skulle underlätta det administrera med min server (Official SFP server), eftersom det är sånt otroligt tryck på nya uppdrag som hela tiden popplar ut med SFP-tagg så att jag inte hinner med. Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Det är ju bara att vi fixar en Anrop ftp och så tankar du hela tiden det som ligger ie en viss map på ftpn
jag vill få det automatiskt. Smile
hittills så (försöker) tömmer jag MPmissions efter varje SFP-uppdatering och litar på att alla spelbara uppdragen ligger i 'sfp_missions.pbo'. men ibland får man ju höra att ett och ett annat uppdrag inte fanns med.
därför tänkte jag att det vore inte fel med ett separat mod som bara fokuserade på Anrop-missions, så kan jag skippa MPmissions, så slipps det hålla koll på att hålla mission-delen på servern up-do-date.

det lät mycket smartare i skallen på mig, nu när jag skriver ner det så vet jag inte hur detta skulle funka för icke-anropiska-spelare. var nog inte så bra ide att ha den separat, ska den iden vara med så får den vara inbyggd, för annars så skulle ju folk som tog ner vanilla-SFP inte få några uppdrag alls ju. plötsligt så låter inte det så dumt igen...... g'natt!

EDIT: Tanken var alltså att den skulle funka på liknande sett som @JayArma2Lib funkar.
Redigerat av Chris_Acrobat den 2011-11-06 23:41
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!