Visa ämne
 Skriv ut ämne
OFP swedish forces pack multiplayer
Har en bra burk, kör OFP med högsta grafiken osv, flyter på fint.

När jag trycker på multiplayer så hackar det rejält och jag kan inte göra något annat än trycka på exc. Det tar typ 5 sekunder för musen att reagera, och när jag väl har klarat att dra musen till new o klickar så händer inget. För jag antar att det är så man skapar ett coop game via lan på OFP SFP. Någon som haft samma problem eller kan hjälpa mig?
Möjligen en brandvägg som inte släpper igenom OFP. Då stannar spelet när man klickar på multiplayer.
Tjeckernas fulkod strikes again! Prova som sagt att kolla brandväggen så den inte motar OFP, kolla att det står LAN istället för Internet, spelet kan få flipp om det inte får kontakt med Gamespy-server.
kan vara med direct play/sockets också har jag för mig..
Efter en hela natts googlade kom jag in på samma spår som ni.

Jag öppnade porten porten 2302 för att det står typ LAN(port 2302) på routern men det hjälpte inte.

Drog ut tcp-kabeln och provade, utan resultat.

Det det som återstår nu är att koppla ur routern och prova direkt till modemet, men då blir det krångligt att spela lan Sad eller så ska jag ta och installera gamespy. Återkommer. Tack för svaren dock.

GranQ vad menas med direct play / sockets?
Olika protokoll för att ansluta, direct play hade en ful bugg som gjorde att din hårddisk plötsligt var tom, mindre kul Pfft

Prova ändra mellan direct play/sockets och så internet/lan, det och oftast i kombination med en dum brandvägg (norton är känd för sina rackartyg) som brukar leda till problem liknande ditt.
Det kan vara fler portar än 2302 som måste öppnas. Minns inte vilka men du kan hitta det på wikin. Sök efter på dedicated server så borde du hitta det.
Redigerat av Steel rat den 2008-01-19 13:47
Resten är för att ens server ska synas på Gamespy och VON.
Yeah dudes, jag löste det. Eller snarare en vän som var hos mig pch fipplade lite. Han tog kombitabilitetsläge 98/Me så funkade det. Klart slut.