Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
CivPVP16 Zargabad
Hejsan,

Tycker mig kunna releasea den här banan nu. Den har ju speltestats med Anrop och även lite polare, så tycker nu de flesta buggar är borta.

Howto är att ena gruppen (8spelare) är civila och skall spränga site 1-5 i vilken ordning dom vill. Andra gruppen (8spelare) är SwedishForce och ska se till att det kommer ej att ske. Charmen är att svenska styrkorna inte ser vilka spelare som är bad guys i första taget iom att dom är civila och kan blanda sig väl med befolkningen.

Spränga en site > Spelmässigt så måste man stå vid flaggan, runt ca 5m ifrån och invänta att en röd tunna spawnas. Denna tunna skall man detonera med hjälp av en satchel charge. Ologiskt = Absolut, men spelmässigt viktigt. Tanken är att de svenska styrkorna skall ha en chans att reagera och kunna trycka tillbaka civilia opfor om dom gör intrång. Till skillnad där man bara kan spränga site:en direkt och inget spel hinner bli av.
När civila opfor kommer in vid site:en så kommer en varningstext, när tunnan spawnas kommer en till varningstext och flaggan blir röd samt en marker blir röd på kartan. Detta för att verkligen visa att det är känsligt läge nu, om opfor civila bara spränger röda tunnan så går hela site:en ner.

Gear > Som civil opfor så har man en pistol man kan gömma, dvs gå helt vanligt som vilken annan civil som helst. Man har även tillgång till AKS74U i en av de flertal bilar som finns vid startpointen för civilan opfor. Detta och en satchelcharge per spelare finns att börja med, men här å där i Zargabad så finns bilar med loot. Dessa bilar är ryska lastbilar som randomspawnas runtom på kartan. Dessa kan sprängas av svenska styrkor om man ser dom och/eller vill, samt för civila opfor plundras för kanske bättre loot eller fler satchelcharges.
Som svensk soldat så har du tillgång till alla vapen ur en större container samt ptgb6 samt hkp4.

Småfunktioner som kan vara roliga att veta om
* Är det bara en kvar på den andra sidan så kommer denne inom någon minut eller så bli namngiven på kartan. Dvs man kommer se vart den är exakt, detta för att slippa utdragna fighter där folk gömmer sig.
* Man ser alltid exakt vart civila opfor är på ett rutnät över Zargabad, denne är inte tillförlitlig 100% då den säger till efter ett par sekunders delay. Mest för att inte få exakt info direkt utan att "spelaren åkte in här för en stund sen".
* Ingen respawn för något lag eller heal eller revive osv

Fixas ifrån första versionerna >
* Civila Opfor är nu räknade som EAST så det är inte längre "friendly fire" om man dödar en civil opfor spelare.
* Man får mera varningar om att en site är på gång att sprängas, dvs att en civil opfor är på plats.
* Nu ser man att civila opfor rör sig på kartan igen.
* Inga ksp på svenska bilar, det blev för OP
* Endtriggers, om alla är döda på någon sida och om alla site:er är borta
* Site:erna är lite mera nära.
* Vid spawn av tunna och när civilian opfor har möjlighet att spränga en site så blir det en röd stor marker på kartan, flaggan blir röd och vid ev. sprängning så försvinner site:ens marker ifrån kartan (för att veta vad som är borta).

Att fixa är väl en del
* Restricted area där spelare startar, så inte BluFor kan flyga direkt över dit
* Blufor får nån slags minus för att döda civs random
* ...kanske mer ?

.... säkert massa jag missat =)

Download
http://www.multiu...A6G32M2AET
Nice, tyckte var riktigt roligt uppdrag!