Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
Vad för mission fixas med ?
Tanken är att du skall kunna visa lite preview eller tagga folk för kommande mission som du håller på med. Kanske har du en bild på något, kanske skriver du av dig lite vad du tänkt dig, kanske visar externa addons som du tänker använda.. alltså kort; vad fixas med ?
PVPScore
---------------
Jag tänkte svara som förste man på detta. Vill ha ett nytt PVP mission i Anrops arsenal. Det skall vara snabbt, enkelt och absolut lätt att ta till. Så har fixat en hel del med olika CTF modeller eller AAS stilar, kollat på hur andra gjort och testat lite själv.

I den jag har nu trixat mest med så är det en SC stil av spel. Det är tre punkter att ta, håller du kontroll så är din sida den som får poäng. Sen spelar man tills tiden går ut och den med poäng i slutet vinner. Man har vapenkits, såsom i BFspelen typ "rifleman", så inga lådor eller givna slots. Antispawnkilling zone. Respawn på Xsek. Några enkla fordon för snabb insats tillbaka ifrån respawn platsen.

Testade så att allt funkade med Sillburk, inget krånglade direkt utan mera "skall jag lägga till detta" mer än direkta fel. Så är på god väg att släppa det.

På bilden ser man vilket lag som leder och hur mycket poäng det laget har. Man ser även tiden som räknas uppåt. Till vänster ser man vilka punkter som ägs av vem, blå och röd för respk lag och gul för att den "tas över".
[url]
http://cloud.stea...C279FD61E/[/url]
Redigerat av SkaGGet den 2012-01-23 23:00
Bygger på ett uppdrag där man ska åka runt och titta på alla sevärdheter och påtagliga kulturella särfall. Har man tur rullar det förbi en buss!

Här ser man Evert med vänner under en liten trevlig lunchpaus:
odenhouse.servegame.com/picJanuary.png
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
försökt konventera odens gamla warfare.. men hängde sig. Så gjorde om moutain warfare till sturkö.

Insåg dock att man ofta spawnar på tjurkö och ai inte kör över våran nya custom bro. Oh snap.

Citera

theOden skrev:
Bygger på ett uppdrag där man ska åka runt och titta på alla sevärdheter och påtagliga kulturella särfall. Har man tur rullar det förbi en buss!

ad4_pa_sparet.sfp_sturko.pbo? Pfft
Crazy run

Uppvärmningsmission, man skall ta sig från a till b. Det kommer lite fi och varje gång du laddar om byts ditt vapen, men har du inte fått några kills får du "sämre". Har du fått kills får du "bättre" vapen.

Så om du bara står och laddar om får du till slut stenar att kasta och då blir det svårt.
SFP: Hostage Rescue
Kort och gott, visst antal SFP-81 ska friat fyra civila som blivit till fångstagna av ryssarna när de invaderade Sturkö.
Natt-uppdrag med Grip-awesome-spawn. Smile
Man ska spela som Svenskar som skall fria gisslan, men även Ryss-vakt och som gisslan som bonus.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
SFP: Hostage Rescue
Precis kommit på en idé jag ska kolla upp som kan göra uppdraget väldigt fräckt. Grin
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!