Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
AAR Falken eller "det Holmberg borde varit med på istället för att sova med tjejisen"
Efter att tjatat hela dagen på odan blev det tillslut av, vi skulle spela falken! Subroc skulle även vara med men på grund av tekniska svårigheter fick han tyvärr avstå.

Lite förvånande fungerande anslutningen direkt mellan mig och odan, något den inte gjorde häromdagen... morr..... Anyway, efter att ha försökt lotsa Subroc genom XP's mörka bakgator gav vi upp och drog igång ett av odans alla påhittade scenarion, Rivolto 1. Några omstarter senare efter att jag helt random spawnat i eldsflammor på marken (wtf was up with that?!) och spelet vägrat ladda in oss till uppdragen lyfte vi från Rivolto Airfield. Odan hade plottat en kurs över havet till vårat mål, Pula Airbase. Vi hade 6st Durandal-bomber på vardera plan som skulle bli lite intima med flygplatsens runaway Wink.

Efter att jag gjort mig bekant med kontrollerna igen (minnet är gott men kort....) svängde vi in mot vårat mål. Master Arm checked, odan drog av två HARMs som knackade på hos flygfältets SA6 och radarstation. Strax efter kommer jag in på låghöjd med bomberna lineade lite halvdåligt längs runawayn med hjälp av CCIP. Tur som jag har lyckats jag få in två full-träffar!! Oden vill såklart inte vara sämre och startar sin attackrun dock lyckades han inte lika väl utan förstör några taxibanor istället Wink. Vi slår över till luftradar och får in 2st MiG21or som tydligen inte uppskattar vårat betande Sad. Swisch swosch, jag fyrar av en AIM120 på ena stackaren som fattar eld och ejectar, vart den andre tog vägen har jag ingen aning om men tydligen så dog den på något vänster :S

Nu lägger vi oss på kurs hemåt och flyger över deras andra flygbas närmare kusten, leksugen som man var kunde man inte låta bli utan jag tokdök, drog en HARM på deras AA och pepprade sönder flygledartornet med kanonen Grin

När vi nästan har nått våran egen kust får vi in två G-4'or inkommande från motsatt hål, innan vi hinner reagera ligger de hak i häl på mig Shock. Trix-flix, flyger runt i lite cirklar tills oden får perfekt skottläge på både, scored two bad guys Cool. Strax efter får jag även synd på en tredje G-4 på väg in för landning på deras flygbas, det kan vi inte tillåta! AIM120 på kort distans.... blev bara brasved kvar Grin

Bränslemätaren börjar närmare sig farliga gränser så vi gör oss klara för landning. Det finns bara ett problem.... flygplatsen är inte kvar Shock. Då bra råd är dyra gör vi ett desperat försök att nå våran alternativa flygplats i Ronchi men stöter även där på problem... den är också borta?!!? Sad

Här tycker jag och odan att vi krigzat tillräckligt och låter AI'n ta hand om våra plan Wink

SJUKT KUL!

Hoppas du hade roligt med tjejisen Holmis, du missade något Smile
Redigerat av Dahlgren den 2008-02-03 00:43
Jag var där Smile
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
jaja.. jag skall fixa falcon4.. satt snackade med schmidtfire om emergency 4 också, kan vara kul att rädda istället för dräpa liv hela tiden.
fasen, blir att spara ihop till en router med pc-card anslutning.
skumt fel igår, satt och provade att anslute ett par gånger igår, öppnade portarna både på bärbara datorn(gateway:en), speldatorn samt i routern även om den inte hade nånting med det hela att göra.

provade även att avaktivera brandväggarna på båda datorerna.
fan va skoj det lät.
Nästa gång får bruden sova själv.
----------

Det finns bara ett I5 och det är nedlagt.