Visa ämne
Anrop » Övriga Spel » Övriga spel
 Skriv ut ämne
Arma 3 community-alpha att vänta i tredje kvartalet?
http://www.bistudio.com/english/compa...-3-in-2012

Clickiez on länk för mer info, samt bilder.
Redigerat av RPGprayer den 2012-02-24 09:21
Jag blev förvånad när de släppte Arma2-patchen som fixade massor med buggar och tänkte att Arma3 kommer bli asgrymt. Men fördröjningen till Q4 fick mig att undra om de har mycket att göra när det gäller innehållet i Arma3 eller om det är buggfixar det pysslar med.

Grafiskt ser spelet ut att erbjuda mer texturdetaljer, bumpmapping och mjuka skuggor. Depth of Field samt bloom av ljuskällor.

Detta spel kommer inte att maxas på folks datorer den dag det släpps men i framtiden kan man uppskatta det.

>Anti aliasing
Om vi bara kunde ta och släppa detta grafiska begrepp någon gång.
Stop. Hammertime.
Bättre att dom tar ett kvartal eller så på sig att fixa än att dom släpper nått som dom stressar iväg på.

Det enda problemet jag ser är att dom lägger till så mycket nytt som inte varit med förr i deras ARMA produktion. Allt ifrån volumetric clouds till rag doll, visst kan sånt låta coolt och häftigt men gäller ju att man kan tweaka det bra så det funkar för ens produkt. En dålig tweakad rag doll så kanske den gamla för-animerade stilen var bättre.. Men får dom all ny teknik att blandas bra, så tror jag spelet kommer bli väldigt bra.

Det kommer dock ta ett tag innan Arma3 kommer bli intressant. Först vill jag ju bli av med den moderna stilen dom har, vilket = moderna moddar. Sen vill jag ju ha en stabil plattform = patchningar. Så tror inte jag kommer ha massa hjärtan av Arma3; right out of the box.. men vem vet.
Redigerat av SkaGGet den 2012-02-24 22:37

Citera

skagget skrev:
Allt ifrån volumetric clouds till rag doll, visst kan sånt låta coolt och häftigt men gäller ju att man kan tweaka det bra så det funkar för ens produkt. En dålig tweakad rag doll så kanske den gamla för-animerade stilen var bättre.

Jag hoppas att de gör så att ragdoll inte bara gäller för döda kroppar.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!

Citera

Chris_Acrobat skrev:
..Jag hoppas att de gör så att ragdoll inte bara gäller för döda kroppar.

"Avdelning framåt march medelst ragdoll!" ?

E'ru riktigt go elleh?
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
Menar du sånt här, Chris så finns det: http://www.youtube.com/watch?v=G4SILz...4SILzuLs5c
Redigerat av Emperor Archaeon den 2012-02-25 01:23
Galaxens räddare.
nej, jag menar att kollapsa vid tillräckligt skada eller att ramla om en bomb smäller av för nära. just nu så blinkar ju skärmen lite rött och siktet flyger upp. Pfft
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
det fungerar inte riktigt så.. så svaret är nej.
Sen om dom kanske implementerar animationer för att flyga omkull eller så vet vi så klart inte, men det kommer inte vara någon ragdoll fysik som sköter det även om så är fallet.
Redigerat av xealot den 2012-02-25 07:57
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
varför skulle det inte funka så? Euphoria-fysikmotorn har ju visat att det går. Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!

Citera

Chris_Acrobat skrev:
varför skulle det inte funka så? Euphoria-fysikmotorn har ju visat att det går. Smile

Och den kostar pengar. Och den tar tid att implementera. Och så sitter Bohemia med en motor från 1990 som redan är jobbig tillräckligt.
Säkert Havoc eller deras egna lilla toolboxade ragdolls.
Så som gubbarna vekit sig i Arma2 har det kännts tillräckligt verkligt fram till nu. Bilfysiken har jag dock väntat på samt Flygplan.

Skitkul när man flyger A10 och krockar med trätopparna men planet bara seglar sakta ner mot marken.

Collision skeleton där vingar flyger av så att man måste flyga hem med broken wing. OH JA!
Stop. Hammertime.
Hur än Arma3 blir så kvarstår ju faktum att det saknas konkurrens inom genren. Finns inget egentligt alternativ till Arma-serien.

Det hade varit bättre om Codemasters gjort riktiga uppföljare till OFP så vi hade fått lite tävlan.
Chris, synka ragdolls mellan klienter är för kostsamt.

Citera

ZiP skrev:
Chris, synka ragdolls mellan klienter är för kostsamt.

vem säger att man måste synka hela ragdoll? Smile räcker väll med magens position och riktning och sedan låta varje dator arbeta ut resten själv. så viktig är ju inte ragdollen
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!