Visa ämne
 Skriv ut ämne
Arma stänger ner datorn..
Hej,

Jag har precis fått mitt arma och installerat det på datorn, jag installerade även patch 1.05 och 1.08. Problemet är att jag bara kan spela i några minuter.

Det hela började med några låsningar i första missionet när man åker jepp. Sen slängde windows ut mig i desktop för att ati catalyst center klagade på att grafikkortet inte fungerade som det skulle. Då hämtade jag det senaste drivrutinerna... men samma skit.
Då blev jag irriterad och avinstalerade ati catalystcenter så att just det problemet aldrig skulle hända igen.. Istället får datorn för sig att stänga ner helt och hållet efter en 10 minuters spelande. Alltså den till och med loggar ur och allt, ingen omstart.

Datorn och grafikkortet (x1950pro 256mCool fungerar fint i andra spel.

Någon här som har en eventuell lösning på mitt problem ?

en sak till som jag kanske ska nämna, efter patcharna klagade arma på något om nån emulator, och bad mig köra regedit -> local machine -> mounted devices-> och ta bort allt som fanns där. Blev jag lurad?

mvh
kör du arma sprocket eller dvd?

låter som dom den klagar på typ deamon tools?
jag kör på dvd, men har deamon tools installerat på datorn. Ska testa avinstallera demon tools ikväll, hoppas det går bättre.

Får jag det och fungera så är jag gärna med och lirar någon dag.
hoppas jag, ju fler dessto bättre.

Funkar det inte så kom tillbaka.. på något sätt skall väl detta gå att redas ut.

Förövrigt, nästa gång du skall ha deamon tols.. skippa det och kör med "magicdisc".. är freeware.
Daemon tools är också freeware men kommer med lite hokuspokus spyware Pfft

Inte haft några problem med daemon tools och ArmA själv, vad kör du för OS? Prova det vanliga, uppdatera drivers, kör windows update etc etc.....
annars kan du ju testa att patcha upp till 1.09 beta, då behöver du inte ha dvd i när du spelar
tjena grabbar, kul att så många försöker att hjälpa mig Smile..

testade att avinstalera deamontools men det är samma problem. Datorn avslutar arma, loggar ut och stänger av.

Jag kör windows XP och det ska vara uppdaterat. Har updaterat drivers till grafikkortet, vad mer kan man uppdatera ? Jag har en X2 processor kan det ställa till problem?

Tänkte jag skulle göra ett försök att uppdatera till 1.09 beta, funkar inte det får jag försöka med att installera om grafikkortet...

Wait... loggas du ut och datorn stänger av sig normalt?! Jag sniffar virus här.....
jepp, och inget annat av de ni föreslagit har fungerat.

Så det kan vara möjligt att det är nått virus... mitt virus program avg säger ingenting, men den kanske är dålig.

Förslag på andra program innan jag formaterar om hela skiten till helgen ? Sad
hmm, blaster som spökar.. tror inte det om bara är arma.
Osar virus tycker jag. Ett fel i ArmA skulle knappast logga ut dig och slå av maskinen.

okej, då hör jag av mig i helg när jag formaterat disken.

Tack för all hjälp så här långt Smile
tja, hittade lite tid igårkväll och formaterade om disken. Men det är samma problem fortfarande. Arma stängs och datorn loggar ut.

Jag märkte att skärmen blinkade till några ggr innan det hände. Jag har det senaste drivrutinerna till grafikkortet.

Ingen av er som hört något om det här fenomenet tidigare ?

jag verkar ha fått ett riktigt måndags ex. det kanske inte är så mycket att göra åt...
hmm, skulle det kunna vara hårdvara?
vem vet, här är min pc iaf:
MSI K8N Neo4, s939
Amd 4600+ X2
2x Pc3200 512mb
shappire x1950 pro 256mb

spelet slänger ut mig i hög som låg grafik, efter det att bilden har blinkat till några ggr innan.

När jag installerade xp kunde inte filen driver.cab installeras. Försökte reparera felet, det gick inte. Tror min skiva är skadad på något sätt...
Det här felet har jag nog haft förra ggn också, då utan problem i nästan två år. Kanske är det som spökar nu eller?

Har sp2 och alla nyaste uppdateringarna.



prova köra utan ljud
:slagiluften:
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
Om det alltid dröjer en stund innan det inträffar så skulle det kunna vara värmeproblem. ArmA är krävande för grafikkortet. Kolla att alla fläktar är ok på grafikkortet, processorn och nätdelen.
Redigerat av Steel rat den 2008-02-14 14:36
tjena,

Jag har testat utan ljud både i spelet och helt utan ljud drivrutiner, samma prob.

Värmeproblem kan det vara... Om datorn är kall kan jag lira under en längre tid än om jag just spelat, blivit utkastad och ska spela igen.

Alla fläktar snurrar, mycket damm i processorkylarn är det, som vanligt, ska göra rent där och testa.

chipset fläkten är bytt till passiv kylning(1) och för att få platts med grafikortet fick jag fila bort nån pinne.

Annars vette fan, har ju kört stalker nyligt med samma utrustning och det kräver ju en del.

Men det är ingen som tror att driver.cab kan vara problemet ? vars får jag tag i dessa filer om jag vill testa?


1) http://www.komple...sku=303858
Jag har problem med alla mina spel och värme, det beror på att jag köpte en billig fläkt/suger på att montera hårdvara.

Däremot om jag inte stänger ner ett program när det blir för varmt (datorn börjar pipa runt 110 grader) så stängs den av automatiskt (loggas ut, datorn stängs av)

Så kolla kylningen, har du möjlighet så dra igång något diagnositseringsverktyg som visar graffe-korts temp
Ahhh, skulle kunna vara processorn som bråkar, kolla tempen på den vetja, kan göras i BIOS när datorn startat om eller med något roligt temp mätarprogram.

Blir grafikkortet för varmt brukar det sluta med massa roliga linjer och streck över hela skärmen, ingen höjdare Pfft

Kolla så processorkylaren sitter ordenligt och att det är lagom med kylpasta!