Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
PVP Getaway 10vs10 med Spectator mode
i1103.photobucket.com/albums/g469/captm99/pvpgetaway.jpg
Bakgrunden.
Detta är ett spel om att hinna döda eller hinna stå ut. Tanken är att ett par rånare i Chernarus har rånat flertal banker och är nu på väg att fly landet. De har skickat ut en rökgranat för att signalera till sina vänner vart dom är, och få en båt därifrån. Chernarus har skickat en rysk elitstyrka som skall slå ut rånarligan.

Spelet.
Det går ut på som ryss att ta sig ned till rånarnas ställe och skjuta ut dom. Som rånare gäller det att hålla sig vid liv så pass länge så att båten dyker upp och man kan köra till sin extractionPoint.

Features.
* Som rånare har man endast Pistoler till en början, dock på kartan så ligger vapen utspridda på marken. Detta i ren DayZ anda, så man ser sitt vapen och brevid ligger ammo. Utav dessa vapen finns några som bara spawnas med en liten procent, dvs ksp vapen osv. Nästan alla vapen ligger i husen i närhet och på dess olika våningsplan.

* Båten som kommer och hämtar rånarna kan komma mellan 10min - 15min. Denna båt måste spelarna själva hoppa i, använda, köra bort med. Dvs ingen AI som kör båten eller kommer agera hjälp.

* Ryssarna har lite bättre sikten dock inga prickbössor, men lite fördelar med tex fordon och lite tyngre vapen som alltid finns där.

* Rånarna måste hålla sig inom den röda zonen eller så dör man. Detta för att spelet skall centreras runt den basen och inte runt i omgivningen.

* När man dör så får man möjlighet att få se vidare genom ett spectator mode. Detta med namntags på spelare, möjlighet att åka genom hus, använda karta som förflyttning m.m
När spelaren dör så blir respawnen bortom spelytan för att sedan teleporteras tillbaka till sin döda kropp i spectator mode.

* Endtrigger är när ryssarna skjutit ut alla rånare eller när rånarna kommer till extractionPoint.

Att spela.
Har testat att spela ett gäng med gånger emot en polare. Vi testade lite olika förutsättningar, en hel del har debuggats bort i form utav fel. Men det finns säkert fler fel som vi än inte hittat. Så finns intresse så spelar jag gärna spelet med några eller någon för att se om man hittar fler fel som man kan debugga bort Smile

i1103.photobucket.com/albums/g469/captm99/pixo1.jpg

i1103.photobucket.com/albums/g469/captm99/map2.jpg
Redigerat av SkaGGet den 2012-07-24 00:14
Verkar spännande, ser fram emot att få testa!
Ser intressant ut, hoppas at få lira den snart Smile
Shock ArmA 2 FTW Shock
ArmA 3 Release damnit! Angry
Härligt, end tigger om båten sprängs?

Citera

granQ skrev:
Härligt, end tigger om båten sprängs?


Inte tänkt det alls faktiskt.. men en god ide.
Det var lite trixigt att få iordning iom att det är ett script som spawnar fordonet. Men fick använda < SetVehicleVarName > och sen peka med < Call Compile Format > så gick det faktiskt.. Speltestat och OK.