Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
SFP: Co40 - Dog Day
Uppdraget går ut på att slå ut 10st Warlords. Plutonen skall förflytta sig till sin markerade FOB plats och bygga upp sin bas (task succeded när man placerat ammo containern inom 500m från loc). Sen ska plutonen genom patruller ta reda på krigsherrarnas positioner genom att fråga ut civila och spana på fi insurgents. I början av uppdraget är civ misstänksamma och inte så hjälpsamma mot Blufor men ju mindre inflytande krigsherrarna får desto mer börjar befolkningen snacka.

Features:
- Medical module är aktiverad så alla skadade måste evakueras till Airbase Rasman för undersökning.
- R3F Logistic module för att kunna transportera byggmaterial till FOB:en
- Tolk - får ut mer information från civilbefolkningen men får inte bära vapen eller åka som gunner.
- Radioman - kan kalla in Arty/CAS samt transportstöd.
- Fiende IED, finns möjlighet att arrestera IED units innan de hinner lägga ut sina IEDs.
- Självmordsbombare, se upp för gubbar med stora väskor.

Download:
http://www.ingaklena.se/tmp/arma2/mpm...tan.pbo.7z

Edit uppdaterat till ver 1.1
Edit2 plockat bort länken, Alice2 modulen funkar för dåligt i MP för att det ska vara spelbart. återkommer när jag har en bra lösning.
Edit3 Lagt upp ver 1.2, Bytt ut BIS alice modul mot SHK populate och fixat lite buggar
Edit4 Lagt upp ver 1.3, lite strul med local variabler fixade
Redigerat av subroc den 2012-09-01 17:09
Najs!
låter awesome.. låter som något vi borde köra ordentligt uppstyrt på.

Vad sägs om nästa fredag??
jo, kan vara läge att speltesta den ordentligt innan dock, är massa scriptning som kan fallera stenhårt. Skulle gissa att det krävs minimum 5 spelare för att försöka sig på uppdraget.
låter svincoolt! jag är lätt på!
sounds awesome!
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Jag är på!
Efter en liten testrunda igår med Hjulvört, Grip och Finarvas så har jag konstaterat ett par kritiska buggar. Den största som verkligen är gamebreaking är att Alice modulen är helt kass i MP, dels körs saker i init på modulen enbart på servern. Dessutom verkar det jäkligt random hur den spawnar civ i städer. Hade alla städer med massor av civ när jag testade i editorn, när vi sen körde MP kändes hela takistan lika öde som chernobyl. Ska sätta mig ner och knåpa på något eget script för att populera städerna. Att addaction blir local på servern har jag en lösning på.

Är det förresten nån som har koll på hur R3F log scriptet fungerar. Om man lastar in en sak i lastbil, deletar den då obj och skapar ett nytt när man lastar av?
Jag har använt R3F-Log scriptet till mitt LootMission.

Jag märkte att har man ett object som man namnger, så finns den kvar i variabel även om man lastar in den eller ut den. Jag testade med triggers, den aktiverades om man lastade ut, dock märktes inte objectet utav om man körde med objectet lastat och genom triggern. Kanske kan fingöras med lite variabler som känner igen om man objectet är laddat osv..
ah, skönt att höra, då funkar det som jag har tänkt, hade du civ scriptet tillgängligt?
Uppdaterat till 1.2
Slottar som finns tillgängliga i uppdraget (inte för att jag bokar upp något spel men underlätter om nån får lust):


Echo Bravo
-Plt Leader
-Medic
-AR
-Sniper
-Engineer(*1)
-Spotter
-Interpreter(*2)
-Radioman(*3)
--------------------
Foxtrot Bravo
-TL
-L AT
-Marksman
-Rifleman
-AR
-Radioman(*3)
-L AT
-Medic
----------------------------
India Bravo
-TL
-L AT
-Marksman
-Rifleman
-AR
-Radioman(*3)
-L AT
-Medic
--------------------------------
Golf Bravo
-TL
-L AT
-Marksman
-Rifleman
-AR
-Radioman(*3)
-L AT
-Medic
----------------------
Hotel Bravo
-TL
-Radioman(*3)
-Marksman
-MG
-MG Assist
-GRG
-GRG Assist
--------------------------------------------------
--------------------------------------------------
Specialroller:
*1 - Har bättre chans att desarmera IED´s.
*2 - Har bättre möjlighet att få vettig information vid utfrågningar (så länge ISAF står på god fot med civilbefolkningen), men har ej möjlighet att bära vapen eller sitta som gunner i fordon.
*3 - Har möjlighet att kalla in Arty/CAS samt transportstöd.
--------------------------------------------------
Plt Leader - Plutonchef
TL - Gruppchef
AR - KSP90
MG - KSP58
L AT - Pskott
Redigerat av subroc den 2012-08-27 22:34
Trevligt Subroc, själv skulle jag föredra att köra antingen lördag eller söndag(var några som skulle va bort i helgen tror jag).
vore najs om det blir nån mer testlir om ni skriver ner buggar i denna tråd
Jag har inte själv gjort scriptet, tar inte åt mig nån ära nånstans Smile

Det är den galne finske SHK som gjorde ett script för några år sen. Funkar klockrent som det är, har en hel del inställningar man kan göra även om grunden är rätt okej som det är.
Har använt den många gånger med olika extra fix för att få det att funka med det jag vill..

http://derfel.org..._populate/
Redigerat av SkaGGet den 2012-08-28 23:11
Ah, jepp hittade den också och la in i stället för bis modulen. Redigt najs måste jag säga.
bump ver 1.3
Nu skiter jag i det här uppdraget, får inte ens init att laddas för klienter som ansluter och fattar inte varför.....
Kod Källa  

0 = [["activation",[600]],["neighbors",[2500]],["buildings",["House",400]],["roads",[250,20]],["units",[Civilian,[[West,1],[East,0]],"BIS_TK_CIV",15,50,[5,30],["careless","limited","blue"]]]] execvm "shk_populate\init.sqf";
if (isserver) then {
   server setvariable ["respect", 0, true];
   0 = [] spawn {
      while {true} do {
         {
            if (count units _x == 0) then {
               deletegroup _x;
            };
         } foreach allgroups;
         sleep 30;
      };
   };
   BASE_POS = ["mk_base_1","mk_base_2","mk_base_3","mk_base_4","mk_base_5"] call BIS_fnc_selectRandom;
   publicVariable "BASE_POS";
   server setvariable ["ready", "yes", true];
};

hint "klart";
_poss = getmarkerpos BASE_POS;
"mk_estelle" setmarkerpos _poss;
0 = [] execVM "scripts\base.sqf";

0 = [] execVM "R3F_ARTY_AND_LOG\init.sqf";

0 = [
   NEO_coreLogic,
   [
      WEST,
      [
         [
            getMarkerPos "NEO_mkr_transport_00",
            315,
            "UH60M_MEV_EP1",
            "Nurse-One UH60 Med",
            ["pickup", "land", "land (eng off)", "move", "circle"],
            {}
         ],
         [
            getMarkerPos "NEO_mkr_transport_01",
            45,
            "CH_47F_EP1",
            "Eagle-Four (CH47)",
            ["pickup", "land", "land (eng off)", "move", "circle"],
            {}
         ]
      ],
      [
         [
            getMarkerPos "NEO_mkr_cas_00",
            315,
            "A10_US_EP1",
            "Predator-One",
            0,
            {}
         ]
      ],
      [
         [
            getMarkerPos "NEO_mkr_arty_00",
            "M119",
            "M119 Iron-One",
            4,
            [["HE", 30], ["WP", 20], ["ILLUM", 2], ["SADARM", 5], ["LASER", 10], ["SMOKE", 50]],
            {}
         ],
         [
            getMarkerPos "NEO_mkr_arty_01",
            "M119",
            "M119 Iron-Two",
            2,
            [["HE", 30], ["WP", 20], ["ILLUM", 2], ["SADARM", 5], ["LASER", 10], ["SMOKE", 50]],
            {}
         ]
      ]
   ]
] execVM "scripts\NEO_radio\init.sqf";

0= [] execVM "briefing.sqf";

0= [] execvm "client.sqf";
hint "klartsomfan";


:@
du menar "jip" klienter? då körs ju inte init?
verkar sjukt intressant. Extremt länge sen sist jag var med i ett större anrop spel
Altså, det kan ha varit jag!