Visa ämne
 Skriv ut ämne
Operation Flashpoint Mission Editor
Hej!

Jag är ganska van att fiffla med OPF:s Mission Editor. (Kan inte alla commands - men ändå)

Trots det undrar jag om ni vet någon MYCKET detaljerad guide till Mission Editor?

En sak till. Jag har ett problem:
Soldaten som man är ska först få en waypoint att "get in" i ett empty civilian plane. Varför kan jag inte fortsätta med "move" sen? Det går bara att ta "get in" och sen går det inte sätta ut nån ny waypoint. Ska det vara så? :S
Hjälp mig! ;(
så skall det inte vara.. får dock pröva när jag kommer hem. Har du fler funderingar så kan jag skriva ihop lite guider. Tar emot "beställningar".
Har du markerat soldaten så spelet vet att det är för honom du ska sätta ut waypointen?

Citera

ZiP skrev:
Har du markerat soldaten så spelet vet att det är för honom du ska sätta ut waypointen?


Japp.
kan även vara problem om du försöker lägga move WP för lång bort på kartan. prova att lägga den brevid planet och sen flytta den till önskad plats
Nu funkar det av nån konstig anledning Smile

Tack för hjälpen.

En sak till: Själva texten "move" försvinner efter waypointen "get out". All text försvinner efter "get out". Så ska det väl inte heller vara? :/
hmm, beror lite på. Du bör kunna bocka i "always visible" när du gör din waypoint, men om är det en ensam spelare eller en gruppchef inblandad i det hela?
Jag har valt "always visible" men dom syns ändå inte. :/

Man är en ensam spelare.
hmm, kan tyvärr inte hjälpa nu när jag inte har mission editorn tillgänglig.
Tror inte att waypoints syns när du provar banan i editorn. Du måste exportera banan och köra den "på riktigt".

Citera

Steel rat skrev:
Tror inte att waypoints syns när du provar banan i editorn. Du måste exportera banan och köra den "på riktigt".


Alla waypoints före "get out" syns när jag provar banan. :S

*EDIT*
Jag provade banan i singleplayer och då fungerade allting. Grin Tack så mycket för tipset. ^^
Redigerat av Mikael_H den 2006-11-23 18:28
Ursäkta dubbelposten men jag har ett brådskande problem. Den här guiden lärde mig hur folk kan gå med i en grupp:
http://d5914232.u...ticle_id=1
Men hur gör man så att de lämnar gruppen? Jag har provat samma kommandon fast "leave", "abandon" och lite annat dylikt. Vad ska jag skriva?
[pilot1,pilot2] Join grpnull

pröva det, skall uppdatera guiden också.
Tack för det. Smile