Visa ämne
 Skriv ut ämne
SFP till ArmA II
Tjenare gott folk!

Behöver man några ytterligare addons till ArmA II utöver Operation Arrowhead för att kunna köra SFP?

Ha det gött!

/Max
SFP kräver att du har CBA installerat också. Dock rekomenderas du också att ha ACRE installerat om du vill köra multiplayer med oss.
Båda finns länkade på första sidan till höger under "ANROP ADDONS".
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
SFP "kräver" ACRE, det är listat som ett krav och utan ACRE kommer du få en massa fula errors etc. Detta p.g.a. att de radiosystem som finns i SFP är baserade på ACRE.
Glömde det där, jag är så 2011.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
om man inte vill ha acre och ENDAST kör i singelplayer kan man ta bort filerna: sfp_ra180 & sfp_ra145 så funkar sfp lika fint ändå.

Smile
Tack pojkar!

Edit:

Jag laddade precis ner ArmA II: Operation Arrowhead via steam. Efter nedladdning och installation så skulle jag testa spelet men det ville inte starta. Ett error-fönster poppade upp med texten:

No entry 'bin\config.bin/CfgInGameUI/MPTable.shadow'.

Vad ska jag göra? Jag kör spelet i Windows 7.

Hjälp!

Mvh

Max
Redigerat av Verdun1916 den 2012-10-01 11:13
kan det vara att du glömt att sätta in CBA eller JayLib in i din startup-parameter?
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
sätta in vad i min vad? Har bara en ikon för ArmA II: OA ovh när jag klickar på den och spelet är på väg att starta så kommer error-meddelandet.

Var kanske dumt att köpa via Steam Sad
hm, näh det där låter som du har lite små problem med sökvägarna alt har nedladdningen brutits. Steam är ett bra alternativ så oroa dig inte för det.

Pröva att köra en verfiy på dina filer..
vill bara klargöra, du försöker inte köra Combined Operations?
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
nej Inte Combined Operation utan Arrowhead som separat installation.

granQ, hur gör jag det då?

Är sjukt lost här eftersom jag inte hunnit vänja mig vid Windows 7 än och blir fan inte klok på det här problemet.

Edit :Nu funkar det! Grin Har precis laddat ner SFP och acre så nu återstår det bara att installera härligheten Grin
Redigerat av Verdun1916 den 2012-10-02 14:12