Visa ämne
 Skriv ut ämne
JSRS för SFP
Som några av er vet har jag knåpat ihop lite configs som byter ut en del av SFPs vapenljud mot de som finns i JSRS.

De ljud som är ändrade är:
AK5 + variationer
KSP58 + variationer + fordon
KSP90
Pistol 88

Om det inte redan var uppenbart så kräver den här modden JSRS 1.5 (senaste) samt SFP.

AK5 har jag satt M16 ljudet på men det finns en annan pbo fil under optional mappen som använder G3 ljudet istället som tåls att testas om man tycker om det bättre. OBS! att ak5_g3.pbo kräver att jsrs_g3.pbo är inladdad från @JSRS_ACE så om du inte kör med ACE igång så får du kopiera jsrs_g3.pbo från @JSRS_ACE till @sfp_jsrs Smile.

Nerladdning:
http://hosted.anrop.se/xealot/@sfp_js...p_jsrs.zip



Redigerat av xealot den 2013-01-17 10:18
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Jättebra Xealot!! Nu kan jag lägga upp den på Anrops SIX repo med så kan man hämta hem senaste via den. Det blir jättekalas. Mycket fina ljud!
Loggar in mitt i natten precis på väg till sömns bara för att säga:

Fy fan va bra, det dimper ned så perfekt iom en uppkommande SFP kampanj jag trixar med Smile

Kanon !
Går det kombinera så kör sfp ak5 ljud vid avfyrning och jrs för eko osv? Tänkte på att ak5 och ksp58 är trots allt de två ljuden Anders har spelat in på skjutbanan så borde vara hyfsat korrekt Wink
Ja.. ta bort pbo filerna Pfft.

JSRS sätter automatiskt en fired eventhandler för alla enheter och kollar därefter vilket vapen det är som används när man skjuter och kollar sedan upp i en tabell vilka vapen som har vilka ljud.

KSP58 och KSP90 ärver från M240 och M249 respektive som i sin tur har en JSRS distans konf som gör att det blir någerlunda korrekt utan att du behöver göra någon förändring däremot får AK5 som ärver från M4A1 CCO EP1 ( som i sin tur ärver från M16 ) ett M16 distansljud, det är inget problem egentligen men jag bara påpekar det.

Dock har du problem med SFPs egna ljudkonfigs då avstånden på dessa troligtvis överröstar de olika distansljuden som JSRS introducerar -- men eko när man skjuter inomhus borde funka seamless.


EDIT:
liten edit, men jag måste få säga att SFPs egna ljud är verkligen inte bra så det spelar föga roll om de är tagna från någon skjutövning inom FM därav att jag gjorde dessa konfigs i första hand. Håller man inte med så laddar man inte hem modden Smile.


EDIT2:
Kommer att ladda upp en demo video som demonstrerar skillnaderna mellan ljuden samt även distan, I videon så låter ksp bra på avstånd men AK5 lider av problemet jag beskrev innan (och likaså Pistol 88 även om jag inte har med den på videon) -- den bör dyka upp inom en timme.

EDIT9000:
op delivers.
Redigerat av xealot den 2013-01-17 10:24
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.