Visa ämne
 Skriv ut ämne
SFP: Congo 1960-1964 (ArmA3)
Ett förslag från Subroc är att nästa SFP till ArmA3 siktar in sig på Kongokrisen.

För den som inte vet så skickade Sverige under 60 talet både soldater och stridsflyg, troligen den största insatsen Sverige gjort i modern tid.

Jag tycker detta är en utmärkt idé, självfallet kommer vi säkert göra andra grejer också men tycker att Kongo delen i såfall blir som en egen mod.

Nu är frågan om vi har intresse från Anrop om att se detta.

Soldater, Kpist m45, Carl Gustav, KP Bilen och en J29 räcker långt för svenska sidan.

Det begränsade antalet enheter/vapen gör att vi kan höja kvaliteten betydligt från tidigare vilket är ett mål. Detta skall bli minst lika bra som ArmA 3 enheterna.. om än lite bättre.

Så vilka är sugna på bidra?

Många färg!bilder hittar ni här
http://www.ragge.se/kongo.htm


Redigerat av Granquist den 2013-02-05 20:18
Kul ide och känsla.

Men...

Det är ju en väldigt nischad speciell stil och känsla över det. Jag personligen skulle hellre vilja se nutids-soldater med bra grundskins och sen en liten selektion av vapen osv. Detta för att de flesta OPs spelen som görs är i ett nutida tänk. De flesta banor så använder man antinten en grön eller sand -soldat i nutida tappning.

Tycker det låter som en rolig ide och projekt, men kanske efter man gjort grundsoldaterna med vapentillbehören.
Tycker det låter som ett roligt projekt. Är gärna med och hjälper till med det jag kan.


Redigerat av woop den 2013-02-05 22:27

Citera

SkaGGet skrev:
Kul ide och känsla.

Men...

Det är ju en väldigt nischad speciell stil och känsla över det. Jag personligen skulle hellre vilja se nutids-soldater med bra grundskins och sen en liten selektion av vapen osv. Detta för att de flesta OPs spelen som görs är i ett nutida tänk. De flesta banor så använder man antinten en grön eller sand -soldat i nutida tappning.

Tycker det låter som en rolig ide och projekt, men kanske efter man gjort grundsoldaterna med vapentillbehören.


jag skulle misstänka att de sakerna också dyker förr eller senare, men nu har vi kört woodland ak5 i många år med viggen. Tycker känns fräsht att ha lite J29 i afrika, lite "sveriges vietnam".

Beroende på hur modern Limnos känns så kan det även vara en del av "cypern konflikten" och då har vi en karta från dag 1 Smile
Ja är det tänkt så, så är det inte mycket jag kan säga :)

Men jag ser det ändå som ett sidoprojekt. En mycket rolig ide, men jag kommer sakna och vänta på "vanliga" soldater. Visst kan jag se mig själv göra ett OP i Kongo tänk.. men sen skulle den "känslan" av spel för mig vara utspelad.

Medans behovet av vanliga soldater och skins behövs.
Är nog böjd att hålla med skägget här, även om jag gärna skulle spela lite Kongo krisen så kan de va lite begränsande. Rent faktiskt förutom de saker som räknats up behövs de ju lite Opfor med vapen och något fordon, samt ett Kongo att bygga uppdragen på. Som ett sido spår när SFPs moderna grund är färdig ja visst men då tror jag de krävs en bra och tydlig plan med klart definerade delmål. Problemet med en riktigt vass grafiker kvarstår ju dessutom(Hint hint all som kan). Möjligen är kongo något som går att göra genom att låna in saker från andra typ Vilas som ju brukar spruta ur sig både vapen och fordon i en aldrig sinande ström.

Själv ser jag hellre att vi siktar in oss på de som är nytt för Arma3 och låter Kustjägarna komma in i leken på allvar. Fortsätter att utveckla våra egna objekt och gör en miljö vi alla känner igen.
ja ni kanske har rätt, får väl återgå till att jobba och fixa med Archern.. men jag ger inte upp. Kpist m45 med bajonett i en öppen KP bil och jaga belgiska legosoldater/afrikanska "vildar"..



Afrikanska träd 
Afrikansk karta
Afrikansk karta 2
Motståndare 1
Motståndare 2

Så det finns mycket på OPFOR man skulle kunna ha nytta av..
Ni måste hitta en M8 Greyhound som någon är villig att låna ut! Grin

http://sv.wikipedia.org/wiki/P_6_Kongo
https://www.google.se/search?q=M8+Gre...80&bih=857
Redigerat av Dirk McStride den 2013-02-06 13:16
Självutnämnd jubelidiot.
a.k.a Dirk McStride