Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
OP Awareness - Final (med SFP)
Skulle hem från syrran efter "släktträff" före lunch (syrrans familje + våra föräldrar), men blev en tipspromenad + ostar..

sen påväg, då skulle mamma snabbt in i en butik och jag tänkte "då hinner jag inom ikea". Så kom min pappa på "lika bra vi klipper lunch på ikea"..

slutade med hemma 16.00.. och sen inte pratat med min flickvän på flera veckor. Så för att inte krocka med vårat söndags OP (gäller prioritera) ringde jag och väckte henne och vi snackade fram till 19.00..



Så, jag hann hem.. och det är anledningen varför SFP blev lite stressat, kanske vore bra att inte släppa något tycker ni men hade lovat Skagget fixa en release med Tgb 11..

Anyway, sorry for the mess.. men nu kör vi Smile
ja detta var väldigt kul. Trots förseningen så blev det en success! Mike körde ju på som fan och tog våra objektiv väldigt fort så fick hjälpa charlie sen också som stundtals var lite sega men vi lyckades underhålla oss när charlie höll på att vara långsamma. Första gången jag spelade som gruppchef och skulle gärna vela få lite feedback från mina gruppmedlemmar om jag skötte mig så kanske jag kan testa på det igen nån gång. Vill också ge beröm till GranQ som var en perfekt plutonchef och det resulterade i 0 döda i min squad!

Bra jobbat Skägget! Väldigt underhållande uppdrag Smile
i.imgur.com/Y1jSqWd.gif
Först > Sorry med desync problem men det löste sig av att ta bort lite init-player tjafs som jag hade lagt till. Sen vart det en trigger som gick igång som gav Disarm Success men jaja..

MEN.
Jag hade sjukt kul, ett av de roligare OP på länge. Mycket var till hjälp utav en rolig grupp som höll ihop och inte sprang in utan tog bra moment. När jag som gruppchef ville ha växelvis framryck så fungerade det klockrent, täckning av hus perfekt osv..

Missionet i sig.
Tyckte om att det var lite avstånd, små compounds man slog till emot. Gillade hur mineringen såg ut.. lite fult med en stor sjö-mina men whataheck =) Kanske lite lite action motstånd på slutet,.. men vi fick en bra end-trigger så inga lag-ubåtar Wink

Jag är riktigt nöjd och glad, hade riktigt skoj och trevligt !

Tack för mig.

Och ja; ge feedback till era gruppchefer och plutonchefer, de kör på i blindo med vad de tycker är rätt och vill oftast få en koll på vad som funka eller inte..
Så ge gärna feedback =)
Charlie Romeos Plutonchef.

Bra jobbat av alla i Charlie. Jag tyckte att ni skötte er bra. Jag tar gärna emot synpunkter på mitt ledarskap, jag var inte direkt förberedd på att leda men jag tyckte att det gick hyffsat ändå. Jag är medveten om att det blev en hel del dötid med en attackerande och en understödjande grupp men jag hoppas att det inte blev för långtråkigt.

Otroligt roligt uppdrag i övrigt, bra gjort Skägget!
Mike Romeos plutonchef..

Det jag gillade mest var att kändes som vi hittade en bra modell för hur man använder radio nät som passar oss bra.


Visst behöver vi alla drillas lite, men överlag var det riktigt bra och är mest jag själv som rör ihop det med "slut kom" fast jag menar klart slut eller kom..


Till Echo Mike, Foxtrot Mike... jag tycker ni både som grupp och era gruppchefer gjorde riktigt bra jobb. Synd vi fick några som dog i Foxtrot för annars tycker jag folk gjorde "allt rätt". Vi lyckades jobba säkert men ändå hålla tempo.

Det jag dock skulle vilja haft mer av var radiosamband mellan grupperna och mer orientering. T ex när vi anföll radio höjden vid flygplatsen var Foxtrot påväg att slänga granater när echo redan gått in... så bra att Foxtrot kollade läget, men ja tätare rapporter vore bra.

Tänk på att som gruppche att egentligen "aldrig skjuta" utan hålla koll på att gruppen inte ligger kvar för länge, och ha syn över helheten... då funkar det att rapportera på radion. Märks direkt när gruppchefen skjuter mycket för då blir det tyst på radion.

men thats it.. tycker annars det var frid och fröjd och kul att inte hörde något gnäll från någon trots tog en stund komma igång.

Mike Romeo, klart slut!
Foxdrot charlie, gruppchef:
Jag tyckte det gick väldigt bra Toktotte, och jag tyckte inte det var långa dödtider alls. Men det kanske kändes så för att jag var gruppchef.
Kan egentligen inte hitta något att klaga på Toktotte. Tog lite tid att dra igång i början men sen gick det väldigt bra. Pfft Tyckte att vi hade grymt bra nivå på hur mycket grupperna bestämde själv och hur mycket du bestämde.

Annars tyckte jag det var väldigt bra mission skägget. Bästa hittills. Även om det var en stor bugg i början tyckte jag att det var det bugfriaste OP:et hittills.
Du vet nog om detta men, när jag tog en radio från bilen så fylldes hela invertory. Sen om jag la ut något fylldes invertoryn fortfarande. Så skulle kunna varit att den försökte fylla hela tiden och eftersom det troligen blir något fel när den inte kunde, kanske den gav upp efter ett tag.
Sen hade någon ett liknande fel i tidigare OP? Kanske är en Arma3 bugg.

Några grejer jag tänkte på var att Ai:n verkade vara väldigt Blinda och döva när de var i unAware state. Tråkigt nog känns det lite som att Arma3 Ai:n är väldigt oslipad än så länge. Men tyckte att du hade fått dem väldigt bra i alla fall Skägget. Smile Skulle ju kunna vara bra om du skrev ner någon stans hur du gjorde med Ai:n så andra kan ta nytta av det.

Kunde ju också vara bra att gå ihop några stycken och försöka testa fram bra sätt att använda Ai:n på. Så om andra ska göra OP:s i framtiden har något bra att utgå ifrån.

Sen vill jag bara säga till min Grupp att det var väldigt bra jobbat. Lite synd bara att nästan alla dog vid ”mark 2”. Jag fatta inte helt själv vad som gick fel där.
Redigerat av sic den 2013-04-15 12:10
Såg på echo charlies video och har en fråga till er angående Mark 2. Smile Uppfatta ni det som att AI:n såg oss och öppna eld mot oss eller såg de oss efter ni hade öppnat eld?

Funderar på om det var en dålig taktik att göra som vi gjorde, dvs AI:n gick ut unAware och viste direkt vart vi var även fast det var ni som öppna eld?

Skulle vara roligt att får höra från resten av min grupp vad ni trodde hände. Smile
Vi Mike stod på avstånd och observerade anfallet på mark 2. Vi uppfattade det som det var en av er som avfyrade det första skottet och AI gick i ragemode och sköt er ungefär samtidigt som er stödgrupp öppnade eld.
När det gäller AI:n så tyckte jag de va väldigt bra när det gäller motstånd. När de väl sköt mot oss var de väldigt pricksäkra men det var inte sniperskott i huvet som förra OP:et.
En annan sak var att de verkade väldigt blinda. Vi kunde smyga upp tills vi var ca 5 meter ifrån dem från sidan utan att de såg oss. Men mycket hellre det än sniper AI.
i.imgur.com/Y1jSqWd.gif
generellt vill jag bara säga..

Om styrka A skall slå ut fienden och styrka B skall understödja från kulle 500 meter bort brukar folk göra ett vanligt fel..

FEL:
A smyger sig så nära det bara går, öppnar eld eller tar eld och därefter skjuter B.

Rätt:
B öppnar eld, fienden tar då ställningar och tittar mot B. A kan då smyga sig på fienden utan att bli upptäckta.


Ganska enkelt.. ändå tycks det enklare att göra fel (mig inkluderat).. men i fortsättningen, öppna alltid eld från understödsgruppen först och "långt" tidigare än A.
Måste börja med att ge cred till toktotte. Bra jobbat, lite dötid och bra flyt. Mycket bra.
Vad gäller foxtrot charlie, så ska vi inte ta åt oss av kritiken från formationskithöghelatiden-echo Wink . Bra samband och sammarbete, vi tog ut flertalet patruller och posteringar solo, utan egna förluster innan vi mötte upp med övriga charlie.
Vad gäller den "episka stormningen" över kullen vid mark 2, vet jag inte vad som hände. Redan vid första skotten förlorade vi två man, tätt följt av övriga tills jag var ensam kvar. Dåligt samband med understödsgruppen samt über-AI som skjuter genom stenar tillsamans med almänt oflyt ledde till katastrof. Tack till den grå faran (mike) som var på plats redan innan övriga charlie, evigt tacksam.

Slutligen, bra op.
Kort då jag sitter på mobil.

Men vi från Echo ville ha fram Foctrot närmre så ni var nära att panga på efter vi påbörjat underskjutande. Vad vi upplevde var precis innan vart eldöppnande så vände dom sig em Foxtrot och öppnade eld ganska precis såsom vi i Echo. Så vi upplevde att dom riktade eld emot Foxtrot innan vår eld. Vi hade sen svårt att få "aggro" därefter..

Vet inte vad som fick dom att helt plötsligt vända sig emot Foxtrot, men det löste sig hursomhelst Smile

Måste passa på att ge bra betyg till Toktotte, hade bara bra kontakt. Svarade snabbt, var snabb vid frågor och bra användande av markers osv.. Ibland kunde det gå lite segt, men förståeligt som plutonchef, tips är att ta små mål, börja lite och kasta iväg gruppcheferna så de rör på sig, sen kan man klura på nästa steg..
Vill tacka för denna operation, det var den första för mig och det gick förvånansvärt bra för att vara första gången ( Echo mike ksp) . Topex gjorde ett väldigt bra jobb som gruppchef och var tydlig med hur situationen såg ut och hur vi ska röra oss. Plutoncheferna hade jag inte så mycket kontakt med men eftersom vår pluton hade minimala näst intill inga förluster så gjorde ni antagligen ett superb jobb! Tack Smile