Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
Time to Escape
Hejsan Anropare!
Jag har hållit på med detta uppdrag ett tag och fixat små saker på det.
Uppdraget är testad och är vackert.

Polisen har fått information om en flykting som ska fly från Stratis. Denna flykting har planterat en bomb i ett område i Grekland, polisen i Stratis behöver veta om vart denna bomb är och behöver ta fast denna flykting levandes.
Med en helikopter och fyra bilar skall ni hitta denna flykting innan han har fått tag på båten i The Spartan.

Som polis så skall du ta fast denna flykting levandes tillbaka till flygplatesen där ni började, ni får öppna eld mot hans medhjälpare.
Som flykting skall du ta dig från Killfarm till The Spartan och fly därefter med båt. Medhjälparna och flyktingen får öppna eld mot poliser.

+Det är mitt på morgonen med dimma så ni kommer inte se shit <3

Min spelare: 3
Max spelare: 18

Om ni har lite idéer som skulle kunna behövas i uppdraget så skriv gärna.
Uppdraget är inte helt klart än. LÅL hästar finns inte

Addons som behövs:
SFP 0.1.5
ACRE

Taste my rainbowSmile
Redigerat av Criizp den 2013-06-17 14:06
Det var en gång en Criizp som gillade rostbiff...
Låter ganska bekant Wink
Ja, hej hej!

Citera

figgehn skrev:

Låter ganska bekant Wink

Jepp hehe Smile
Det var en gång en Criizp som gillade rostbiff...

Citera

Criizp skrev:

Citera

figgehn skrev:

Låter ganska bekant Wink

Jepp hehe Smile

Byggde du från scratch eller återanvände min?
Ja, hej hej!

Citera

figgehn skrev:


Byggde du från scratch eller återanvände min?


Från scratch.
Visste inte att du hade en.
Det var en gång en Criizp som gillade rostbiff...

Citera

Criizp skrev:

Citera

figgehn skrev:


Byggde du från scratch eller återanvände min?


Från scratch.
Visste inte att du hade en.


Så dåligt minne vid så ung ålder Wink
Du, jag och wille testade ju min polisjakt på stratis precis i början av Alphan Grin
Ja, hej hej!
låter kul om du behöver nån testkanin så finns jag här

Citera

figgehn skrev:

Citera

Criizp skrev:

Citera

figgehn skrev:


Byggde du från scratch eller återanvände min?


Från scratch.
Visste inte att du hade en.


Så dåligt minne vid så ung ålder Wink
Du, jag och wille testade ju min polisjakt på stratis precis i början av Alphan Grin

Detta har jag förträngt totalt, men jag kommer ihåg när vi körde i arma 2 och du spelade upp den där låten i ett hus och förvirrade skiten ur mig Pfft
Det var en gång en Criizp som gillade rostbiff...
Från den tidiga morgonens speltest. Wille och Criizp var ruggigt nära Xealot innan han stukade foten på stenarna och tvärdog.


Då har man tydligen hittat uppdragets låt, eller? Smile
Det var en gång en Criizp som gillade rostbiff...

Sådär, nu funkar klippet!
Det var en gång en Criizp som gillade rostbiff...
helt klart rätt uppdrags låt criizp
hur funkar det med att flyktningen kan skjuta polisen?

Har ett liknande uppdrag som jag tänkte lägga in i releasen, fast inte tjuv och polis utan militär mot ledaren.. men tar gärna in detta i SFP releasen när det känns färdigt.
I Criizps uppdrag är HVT:n obeväpnad, endast hans hantlangare har pistoler, vilket imo funkar riktigt bra. Förresten Criizp, släng in lite starkare radios för tjuvarna, blir som sagt mer planerade avledningsmanövrar då!

Citera

tomten skrev:

I Criizps uppdrag är HVT:n obeväpnad, endast hans hantlangare har pistoler, vilket imo funkar riktigt bra. Förresten Criizp, släng in lite starkare radios för tjuvarna, blir som sagt mer planerade avledningsmanövrar då!


Beroende på Ration borde tjuvarna inte ha någon radio, eventuellt så borde "tjuv chefen" sno en radio för att kunna tjuv- (tihi) lyssna...
Ja, hej hej!

Citera

figgehn skrev:

Citera

tomten skrev:

I Criizps uppdrag är HVT:n obeväpnad, endast hans hantlangare har pistoler, vilket imo funkar riktigt bra. Förresten Criizp, släng in lite starkare radios för tjuvarna, blir som sagt mer planerade avledningsmanövrar då!


Beroende på Ration borde tjuvarna inte ha någon radio, eventuellt så borde "tjuv chefen" sno en radio för att kunna tjuv- (tihi) lyssna...


Jag tänkte på att jag lägger ut en radio-låda i någon by men att jag gör så den spawnar random i det området.
Det var en gång en Criizp som gillade rostbiff...

Citera

granQ skrev:

hur funkar det med att flyktningen kan skjuta polisen?

Har ett liknande uppdrag som jag tänkte lägga in i releasen, fast inte tjuv och polis utan militär mot ledaren.. men tar gärna in detta i SFP releasen när det känns färdigt.


Jag skulle även behöva veta hur man gör så AI går av sig självt, om du skulle kunna säga till mig någon vacker dag hur man gör det.
Det var en gång en Criizp som gillade rostbiff...
Finns väl en module som lägger in civiltrafik på ön?
Det hade varit rätt intressant faktiskt.
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg
finns ju ett nytt... "loiter" som waypoint, men det kanske bara är för helis?
Ja, hej hej!