Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Allmänt
 Skriv ut ämne
Arma 3 beta (non Dev) A&D
Hej tomtegubbar,

tillräckligt många inom LDDK har Arma 3 beta versionen i sin maskin och vi vill gärna prova något större. Är Anrop intresserad att testa LDDK stridsduglighet inom en snar framtid?

Datum och tid: 7.7.2013, klockan 20.00 svensk tid
Plats: LDDK Arma 3 server
Speciellt: "Vanilla" Arma 3

Jag har inte köpt Arma 3 och tänker inte skaffa före final versionen men det är visst helt ok?
spinoza, varför inte köpa före final? det är ett fullgott spel redan nu, full mod support, stabilt MP. Massa content (och SFP!), samt billigare.. det som saknas är i princip singelplayer kampanjen, några fordon och stora ön.

Anrop är stridsfärdiga och större gäng nu än normallt, så kanske vi kan matcha er Wink

Tyvärr kan jag inte vara med då är i mexiko från och med den 5 juli, men jag är övertygad om att anroparna gör ett bra jobb och att många kommer.
Ok, men då behöver jag någon kontaktperson (någon som tar ansvar för Anrop). Det är enklare så, behöver inte tjafsa med 10 olika personer Grin Om mappen, det blir nog traditionell infantry fight, möjligtvis något soft skin fordon. SFP för Arma 3 redan nu? Det var snabbt. Stor paket med ACRE etc. needed? Möjligtvis kan LDDK ladda ner SFP modden och spela senare, efter 7.7. Men om det krävs ytterligare dl för något som LDDK inte använder (t.ex. ACRE) så blir det nog problematiskt om inte rent omöjligt. Jag bokar 7.7.2013. Hade tänkt mig 25 vs. 25, låter det rimligt?
det låter rimligt, återkommer om kontaktperson Smile
Jag vill gärna påpeka att kick off är klockan 20.00 svensk tid. Server psw får ni av mig då det är dags.
här är missionet, kära anropare, föreslår ni kör lite övning..

http://www.elisanet.fi/kuik/ad_50_Op_...tis.pbo.7z
Great game, I'm hoping for more Anrop vs LDDK!
Förvånansvärt jämn match, dock tråkigt med mycket TK's.
Galaxens räddare.
Tack för gott spel, det var super roligt.

1:a rundan:
Våran grupp hade inte ens hunnit anfalla innan uppdraget avslutades för vi trodde att vi hade mer tid

2: rundan:
Vi gick upp och lade oss i ambush nord om mike och dödade en hel grupp finnar med 2x kills för mig personligen och sedan drog vi oss tillbaka
växelvis medans vi suppressade bakåt med skott och granater och lyckades ta oss hem till mike där vi blev anfallna av finnar som låg och tryckte precis brevid oss

alla utom jag och zip dör, vi kubbar tillbaka mot domen för att kolla våran lastbil medans det sprängs och skjuts omkring oss med finnar överallt, vi ser en kille springa upp mot bilen och sedan blir jag skjuten. TKad av Dokuro Pfft

i.imgur.com/IKIQ27c.jpg



NEGATIVT
Dåliga comms bestämmelser från de som var i ledning.. kan vara bra om någon tar tag och bestämmer hur man ska göra istället för att folk gnäller på att ingen tagit tag i det, man löser inget på att gnälla som en ****.

ACRE plx. Det var ett clusterfuck när finnarna anföll mike med 10 minuter kvar och man visste inte vem som tillhörde vem, jag såg en kille som jag höll på att skjuta som visade sig vara friendly bara för att han hade vettet att slå över på direct channel och prata med oss.

Also, Till er som anmält er men inte dök upp: dålig stil.

Följande personer var ej infunna vid start klockan 20:00:
RPGprayer
kaptenkilt
tomten
JackeB

är ej säker på den sista om de haft andra nick ingame/TS men jag lämnar de här så länge.

POSITIVT
allt annat, super kul, roliga lagkamrater. Tvekaren = best squad.
ser fram emot nästa gång
Redigerat av xealot den 2013-07-08 02:15
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Xealot det är så att jag heter inte samma in-game som på hemsidan. Så Fluzz kan strykas från listan ovan (Fredriksson in-game).
Redigerat av Fluzz den 2013-07-08 03:30

Citera

Fluzz skrev:

Xealot det är så att jag heter inte samma sak in-game som på hemsidan. Så Fluzz kan strykas från listan ovan (Fredriksson in-game).


cool beans, var som sagt inte säker Smile.
Vi får hoppas på en rematch snart igen fo sho
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Man märker hur handikappade vi blivigt med ACRE och om vi möter någon som inte vill använda ACRE så gäller det att vi har något bättre system igång, dock så gick det hyffsat bra ändå.

Vi hade dock en incident som försvarare som hade kunnat undvikas med korrekt kommunikation från samtliga parter. Fegheten satt söder om basen och rörde sig sedan österut efter rapport om eventuella kontakter österut. Detta (tror jag) att jag rapporterade in, vilket resulterade i 2-3 av min grupp med skott i pannan från egna trupper.

Efter ett tag såg jag ett huvud i ett torn och rapporterade in det och frågade om vi hade egna trupper i tornet. Inväntade i ca 10 sekunder och fick inget svar, då personen i fråga tittade rakt mot mig så satte jag en kulle i pannan på honom, visade sig vara vänligt sinnad trupp.

Mellan desa händelser hade jag dock rensat bort 2-3 FI som kom från öster =)
Ja, hej hej!
LDD Kyllikki vs Anrop
7.7.2013
After action report

1. round
Kyllikki defends

Platoon consisted from five independent firesquads. I decided to leave two squads as close proximity guard while three squads were sent out to north, northwest and west to meet the enemy. First contact came after 25 minutes when my squad in the north opened fire on the enemy. Our squad lost two men while the enemy casualties were unaccounted for. We pulled back to south and restored our line, but were unable to engage the enemy again. After this I ordered the western squad to head back through south and started to pull my own squad back from the north. On our way the enemy engaged our eastern flank and pushed in the compound. I led my own team to the enemy´s flank in the east and managed to kill enemy soldier after which I took a mortal hit. The combat continued bloody and after fierce fighting time ran out leaving Kyllikki as victor of the first round.

2. round
Kyllikki attacks

Our tactics quickly dissipated when several grenades were launched in the start of the round resulting in the loss of nearly half of our manpower. I believe somebody also managed to shoot himself which alone is a commendable act. Several people were also wounded in the carnage which is believed to have been orchestrated by swedish speaking dissidents among the platoon. But rather than to dwell in the losses our squads started to push for the target meeting little to none resistance. My own squad managed to sneak to the compound fence meeting no resistance. We quickly blew up holes to the outer and inner fence and assaulted the radar tower destroying the enemy trucks. After this I took a bullet to the back from a enemy. The platoon managed to limp on the attack which was contributed by the panicking defenders shooting everything that moved, mostly their own. In the end it was two LDDK fighters against one of Anrop and only two and half minutes remaining when the last defender was killed. Kyllikki took the victory in the second round and the whole match with the score 2-0.

Senior Lieutenant Psykoisi, CO.
Karko, 5th Squad, Grenadier:


First round started with us (LDD Kyllikki) defending the objective. Our squad (4 men) was assigned into close-protection to the base objectives at south side, inside the fences. Another squad was at the north side of the base, and 3 other squads outside the base in west, northwest and north. After running thru all the
fence holes and marking them in the map, I positioned myself near the chopper, between a barricade and a container, watching towards the East and South fence. Due to the fog
I had to pretty much wait for the enemy to crawl up pretty close to the fence to be able to shoot them.

Time passed and at about 10 minutes left to the round, the fog suddenly cleared off. Not long after that, the enemy made their move. I spotted an enemy crawling up the hill towards the base in the south-east corner thru the hole. I reported him and opened fire. Not entire sure if I got him or not. After that, an entire fireteam/squad of enemies started running from the same spot where the crawler had been and entered the base, getting cover from a big rock. Exchanging fire with those enemies, I ended up killing 3 of them (Roger, BKTasso, Schmidtfire). While reloading my weapon, I finally got killed by an enemy (Toktotte). The round ended up with only one objective alive (if I recall right) due to time running up, wich ment victory for LDD Kyllikki.


Second round, us attacking. Our squad along with 3 other squads were supposed to make a large push from the south of the base. However, in the beginning of the round we had several (4 I think) casualties due to some accidents/mistakes involving grenades and misfire etc. Due to this, our squad lost 2 out of 4 men, including the squadleader. Me and troska were left from our squad. We took an ATV and headed to the objective in this very dense fog. Took a wrong turn in the fog and ended up at Agia Maria. Looking at the map, using the big road we could still easily get back to south. However on our way we received new orders from the CO to rendevu with other troops in an intersection north-west of the enemy base, since aparently we werent the only ones who took the wrong turn towards Agia Maria town, hehe. We drove about 400m past the meeting point and waited by the road in a bush. The other teams reached it, but got ambushed by the enemy. We were told to proceed towards the base from the north. So we drove north-east from the base and left our atv parked hidden and started to approach the base from north-east/east side.

One of our squads had been wiped out during the ambush, I heard. The rest of the squads were approaching the base from, pretty much all directions. Me&Troska from the East, another from North, one in South and one was probably somewhere around West? By the time me and troska managed to get next to the base walls on East side. Next to the building with a huge ball on it. We heard several reloading sounds from very close to us and started to investigate where the enemy is. I stood next to a barricade wall, when all of a sudden guy pops out in front of me. I wait for a few seconds to see if more follows, and then shoot this guy. Another one comes out from behind the corner and I shoot him too. I tell troska to engage the base since they know were there now. I turn around and started throwing several grenades into the base, but get shot in the back (by ZiP), probably from the same corner I had just killed these 2 guys (KillerCarrot, Finarvas). The round ends up with only the chopper objective alive, but all Independent soldiers killed (Anrop) within timelimits. LDD Kyllikki wins the round again!


- Was a nice and entertaining A&D, good game guys!
thanks, sadly I couldn't join since I am in mexico for the summer but your after action reports made me feel like I saw it in realtime. Good reading! Smile

I hope LDDK is willing to give acre a try, we been very bad at inviting and hosting these types of events but will improve.

Anyway, as always we get our asses kicked.. but one day, just you guys wait Wink

Citera

granQ skrev:Anyway, as always we get our asses kicked.. but one day, just you guys wait Wink


Första rundan hade de bara ett objective kvar när tiden gick ut
Andra rundan stod det 2vs1 när den siste dog med 2-3 minuter till godo

skulle inte våga påstå att det är att bli ägd, det gick mycket bättre än tidigare pvp mot LDDK
fast det var nog mest pga att det blev helt kaoz att slåss i den jävla dimman med mycket TK från båda sidorna och sen att vi hade 0 situational awareness inom ANROP för comms utan acre suger Smile
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Det enda sorgliga som skedde var något jag anser vara något som aldrig skall göras hos anrop. Det jag talar om är då. BK råkar ta fel fordon efter ett missförstånd. Någon skall då ha kallet dem mongo. Det var fan det pinsammaste som kunde ha hänt och där stod jag som befäl och fick då be om ursäkt å Anrops vägnar. Den som sa det bryr jag mig inte om. Den personen vet om det och borde känna sig rejält skamsen.

Att uttrycka sig så ger ett felaktigt intryck så inibara helvete av Anrops spelare.
Det hela gjorde mig riktigt irriterad och besviken att leda.
Altså, det kan ha varit jag!
Jag är nyfiken, hur sade den personen det med tanke på att vi satta i separata TS kanaler?
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
First Round.


I think my 43x Communication Tower civilian kills is pretty interesting Smile
Not sure how i killed Karko. Probably with grenades or maybe with one of my demo charges, I didn't fire a single shot at the objective.
i.imgur.com/ajySsNu.jpg
Jag har ingen aning om hur allt jag vet är att BK inte ville bli kallade så och me all rätt.
Altså, det kan ha varit jag!