Visa ämne
Anrop » Övriga Spel » Övriga spel
 Skriv ut ämne
Total War: Rome II
Halloj!

Jag vet att det finns en del av er där ute bland barbarerna som gärna visar vart stål skall sitta. (I låret eller halsen av fienden alltså)
Samt att Anropare gillar att döda varandra.... vilket konstant påminns när någon smyger runt och hittar att ett bra gömställe.

Till poängen...Roms portar öppnas och då tänkte jag att vi anordnar en liten turnering. Uppenbart är vinsten den nya titeln skapad av den helige Dokuro (mig)
Titeln blir ju passande nog: Konsul av Anrop!

vad tror ni?

SISTA DATUM FÖR ANMÄLAN: 6/9
Spelare:
1: Dokuro
2: Tomten
3: figgehn
4: Woop
5: Intyy
6: GranQ
7:
8:
9:
10:
11:
12:

Poäng
Intyy: 2
Dokuro 1
Tomten: 3
Figgehn:

SPELSCHEMA (nuvarande, ändras för varje inkommande spelare.)
Omgång 1:
Match 1: Figgehn vs Tomten 0 - 1
Match 2: Dokuro vs GranQ
Match 3: Woop vs Intyy
Match 4:

Omgång 2:
Match 5: Figgehn vs Dokuro 0 - 1
Match 6: Tomten vs Woop
Match 7: Intyy vs GranQ
Match 8:

Omgång 3:
Match 9: Figgehn vs Intyy 0 - 1
Match 10: Tomten vs Dokuro 1- 0
Match 11: GranQ vs Woop
Match 12:

Omgång 4:
Match 13: Figgehn vs Woop
Match 14: Tomten vs GranQ
Match 15: Dokuro vs Intyy 0 - 1
Match 16:

Omgång 5:
Match 17: Tomten vs Intyy 0 -1
Match 18: Dokuro vs Woop
Match 19: Figgehn vs GranQ
Match 20:

Datum: 7/9 lördag

Tävlings sätt:
1 matcher
Förloraren får "banna" en faktion.
Vinn 1P

Alla möter alla efter lottning.
matcherna i omgångarna spelas samtidigt och sedan rapporteras in.
Självfallet är vi alla över TS så att man som generaler kan skrika keltiska svärord åt varandra
Runda 1 är till land
Redigerat av Dokuro den 2013-09-07 20:18
Altså, det kan ha varit jag!
Enkla regler som jag hade i tanken.
Bäst av 3 matcher. Vardera match loggas av 3e part. Förloraren får "banna" en ras. (om Rom är 3 identiska igen så ser jag valet att banna rom som alla romerska familjer...beroende på hur många länder som finns)

Om folk är intresserad kan vi ha ett poäng system som get en slutspelsträd som sedan korar vinnaren. Samt en klar och tidig turnering kommer göra att folk kommer vara färska. vilket kan vara roligt eller så väntar man ett tag och låter folk bli varma i kläderna.
Altså, det kan ha varit jag!
Detta är jag absolut med på! Go Germania! Eller om man ska ta Epirus, svåra val. Pfft
Jag är på!
Ja, hej hej!
Count me in!
Bra ide! Jag går gärna med i tourneringen
Då tänker jag börja bygga upp lite. Säger ingen ingenting antar jag att ni tycker det är awesome!
Altså, det kan ha varit jag!
Absolut så är man på! Kommer bli episkt! Grin
i.imgur.com/Y1jSqWd.gif
Jag har en fundering.
Vi ska ju kröna den ultimata konsuln av Anrop.
Runda 1 är landstrid
Runda 2 är till havs
Runda 3 är belägring (myntkast eller förloraren bestämmer sida)
Altså, det kan ha varit jag!
Jag får verkligen hoppas att jag inte jobbar kväll den 6e sept :/

Lördagar hade varit mer ultimata
Ja, hej hej!
Vi flyttar till sjunde
Altså, det kan ha varit jag!
Då jag har tittat på lite filmer så kan det hända att tredje matchen blir en land+ sea match Eller så blir bägge förrundorna. Spänningen är olidlig!
Altså, det kan ha varit jag!
granQ anmäler sig, greenmangaming med 20% är mitt tips för er som inte beställt ännu.

Dock tolkar jag det rätt, tre matcher för varje person i varje omgång? Så just nu 15 lir.. Låter som hockey (too much)

Varför inte mer knockout?

Citera

granQ skrev:

granQ anmäler sig, greenmangaming med 20% är mitt tips för er som inte beställt ännu.

Dock tolkar jag det rätt, tre matcher för varje person i varje omgång? Så just nu 15 lir.. Låter som hockey (too much)

Varför inte mer knockout?


15 lir gånger 15 - 30 minuter = 225 - 450min = 3,75 - 7,5 timmar

= Jag håller med om knockout alt. att man tar bort Havsstriderna (Aldrig gillat att slåss till sjöss).

Vinst på ena = 1p
Vinst på båda = 3p
Ja, hej hej!
I mån av spelar glädje så minskar vi ner på det hela och tar bort sjön då!
samt figgehs p system
Altså, det kan ha varit jag!
Med tanke på spelare och att dra ner på en match har gjort det hela till 3.5-7h turnering. Så joinar en man till så blir det en match per runda. då ca 2-4h sen de 4 som vinner har en semi samt final! vilket blir en final runda på max 1h (Med 7 pers 1,75 -3,5 h)

Eller så gör vi så på en gång!
Jag röstar nog för en match och tystheten från andra är ett ja. Jag kollar in om 2 dagar för att se hur vi ska göra om.
Altså, det kan ha varit jag!
En match per motståndare blir nog bäst tror jag.

Btw, är det någon som är sugen på att spela lite Rome 1 någon dag? Jag blev lite sugen på att köra det nu innan 2:an släpps.
Jag lirar en ny rome kampanj just nu XD
Altså, det kan ha varit jag!
Att du står ut med AI:n! Pfft Du vill inte lira en MP då?
Jomen visst kan vi det nån dag! På lördag/söndag har jag nog tid men annars är denna vecka fylld med jobbiga arbetspass.
Altså, det kan ha varit jag!