Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
Arma 3: Onsdagskampanj Blue Crown
Jag har pysslat med en liten Arma 3 kampanj ett tag.

Här är storyn:
https://docs.google.com/document/d/1y...sp=sharing

TD;DR: Sverige ska invadera grekland för att döda hemska GYROS och rädda kidnappade svenskar.

En liten trailer:


Min tanke är att denna kampanj ska spelas på onsdagar ett tag framöver om det finns intresse.

E01 - Watchdog går av stapeln onsdag den 24:e Juli med spelstart 20:00. Speltiden beräknas till ca. en timme per episod. Mer info om detta uppdrag kommer senare.

Spelteknisk info:

Uppdragen spelas med begränsad revive: När någon dör så har man 60 sekunder på att reviva. Alla som har ett "first aid" kan genomföra reviven. Om man dött, blivit revivad och sedan dör igen är man tvärdöd och får fortsätta uppdraget i spectate. Revivescriptet som används är =BTC= Revive.

Uppdragen är baserade på F3 mission development framework och har lite trevliga funktioner därifrån, exempelvis deras gearscript som gör att alla bör börja med den materiel som behövs för att lösas uppgiften, inklusive rätt radio för chefer. Detta för att undvika lång startuptid där alla ska stå med huvudet i ammolådor.

Tanken är att antalet soldater och fordon är begränsade under kampanjen, så att om Echo Alpha tappar sitt fordon och sin KSP-skytt i ett uppdrag så är den gruppen avsevärt begränsad i följande uppdrag. Jag hoppas att detta ska leda till ett mer försiktigt spelsätt där folk tänker sig för innan man sätter sig själv, sin grupp eller sitt fordon i fara.

Är detta något som låter intressant? Fungerar onsdagar för folk? Några tankar eller förslag? Jag tar gärna emot feedback.

Ordergivningar:
Blue Crown
E01 - Watchdog
E02 - Green Swarm
E03 - Savior
E04 - Steamroller
E05 - Final Push
E06 - Island Fever
E07 - Bonebreaker
E08 - Kingdom
E09 - Harvest
E10 - Princess
E11 - Checkmate

i.imgur.com/ZxrnTdx.jpg
Redigerat av Toktotte den 2013-10-23 22:25
Låter spännande, tycker absolut du skall köra den !
under sommaren nu kan jag inte onsdagar, alla andra dagar går bra för min del.
Jag hade gärna vart med på ett första spel men det e klart att jag ska jobba em/kväll den dagen Smile. Ser väldigt roligt ut dock Smile
Jag är med samtliga tillfällen, utom de veckor jag jobbar till 19:00 (är då hemma först vid 20:30)

Skitbra iniativ
Ja, hej hej!
Mycket intressant, självklart är man med =)
Låter grymt!

Tog bort onödig och OT kommentar. //Vort
Redigerat av Vort den 2013-07-16 15:32
Jag är på men om vi ska köra med mer hardcore revive så skulle det vara trevligt med någon slags AI tweak. Just nu känns den väldigt orättvis och är inte särskilt rolig att spela mot.
Älgar gillar faktiskt också honung!

Citera

wille9612 skrev:

Jag är på men om vi ska köra med mer hardcore revive så skulle det vara trevligt med någon slags AI tweak. Just nu känns den väldigt orättvis och är inte särskilt rolig att spela mot.


Det håller jag med om. Jag har testat att använda mig av F3's tweakning av AI:n och har modifierat den ytterliggare. Jag har nu möjligheten att i Parameters ställa in svårighetsgraden på AI på en skala från sopskaft till förmultnad stubbe. Det känns som det är inom det spannet vi bör röra oss Smile
Nu kan du även skapa riktiga operationer till varje mission Smile

Citera

ZiP skrev:

Nu kan du även skapa riktiga operationer till varje mission Smile


Underbart! Tack ZiP Smile
Nu när Altis är på ingång så står jag inför ett litet dilemma och behöver nu lite input. Vad tycker ni?

1. Vi fortsätter spela kampanjen och säkrar Stratis först innan vi fortsätter mot Altis. Tre onsdagar till på Stratis. Lite mer pansarstrid, lite fotpatrullering osv, innan vi lastar hela bataljonen och drar till Altis.

2. Vi knyter ihop Stratissäcken nästa onsdag med en final push och krossar lite GYROS för kungen och fosterlandet.

3. Vi snabbspolar kampanjen och drar direkt till Altis på jakt efter den hemska diktatorn Augusto Galapagos.

Övriga frågor: Känner ni att det utspelar sig som en kampanj? Upplever ni att det som vi gör i ett uppdrag har inverkan på nästa osv.

Hur har svårighetetsgraden varit, för lätt eller på en lagom nivå?

Är uppdragen för scriptintensiva så att det blir för prestandakrävande, är det spelbart eller ska jag skala ner på den fronten?

Citera

Toktotte skrev:

Nu när Altis är på ingång så står jag inför ett litet dilemma och behöver nu lite input. Vad tycker ni?

1. Vi fortsätter spela kampanjen och säkrar Stratis först innan vi fortsätter mot Altis. Tre onsdagar till på Stratis. Lite mer pansarstrid, lite fotpatrullering osv, innan vi lastar hela bataljonen och drar till Altis.

2. Vi knyter ihop Stratissäcken nästa onsdag med en final push och krossar lite GYROS för kungen och fosterlandet.

3. Vi snabbspolar kampanjen och drar direkt till Altis på jakt efter den hemska diktatorn Augusto Galapagos.

Övriga frågor: Känner ni att det utspelar sig som en kampanj? Upplever ni att det som vi gör i ett uppdrag har inverkan på nästa osv.

Hur har svårighetetsgraden varit, för lätt eller på en lagom nivå?

Är uppdragen för scriptintensiva så att det blir för prestandakrävande, är det spelbart eller ska jag skala ner på den fronten?


Har varit riktigt roliga suprises, t.ex tanken som sköt mot oss när vi rullade upp för kullen samt när min grupp blev mer eller mindre påhoppade när vi satt och spanade (rädda gisslan uppdraget). Hellre lätt motstånd rent genrellt där man blandar in t.ex saker som jag nämde, eller granQ's mortar attack på OP Luna.

Känns dock inte som en kampanj, jag har ju inte varit med ordentligt från början, men hade varit trevlig att kunna se mer vilka landvinningar som gjorts, känns lite nu som man står och stampar från samma position.
Ja, hej hej!

Citera

Toktotte skrev:

Nu när Altis är på ingång så står jag inför ett litet dilemma och behöver nu lite input. Vad tycker ni?

Övriga frågor: Känner ni att det utspelar sig som en kampanj? Upplever ni att det som vi gör i ett uppdrag har inverkan på nästa osv.

Hur har svårighetetsgraden varit, för lätt eller på en lagom nivå?

Är uppdragen för scriptintensiva så att det blir för prestandakrävande, är det spelbart eller ska jag skala ner på den fronten?



Först; Det ska vara roligt att göra OPs, att klura och trixa med. Så länge du känner det; kör på Smile

Kan väl tycka att jag inte direkt känner kopplingarna och samverkan mellan OPsen. Mer att nästa slutar och nästa börjar. Men tror det stora problemet för BlueCrown är ju att spelet har crashat två gånger och aldrig fått spelas fullt ut utan haft sina problem.

Tycker svårighetsnivån har varit trevlig, tycker om att inte AIn är supersnajperz. Så hellre ett OP där man möter lättare motstånd än insta-killing-ai.

Arma3 har visat sig dum emot modulerna, triggers och för många objects.
Bäst är det helt utan sånt och bara förlita sig på en bra revive men inget lull-lull i dagsläget.
Mycket extra objects såsom hus, tomma fordon, objects.. = LAAAAGG. Ett par här å där verkar vara okej.
Som sagt, kör så lite som bara den, låt OP spelas ut av spelare istället för häftiga pang-saker.

Övrigt > Du gör ett kanonjobb, keep it up Smile
Ja, det är väl lite svårt att se kopplingen mellan OP:en. Det blir ju ingen front som flyttas framåt iom att Stratis är så pass litet. Hade kampanjen utspelat sig på stora Altis skulle det nog bli skillnad. Så jag röstar för alternativ 2, vi kör en sista på Startis och sedan lite devbuild-Atlis, vilken kommer på måndag?

Spelmässigt har det varit bra OP, roliga att spela och jag ser gärna mer de kommande veckorna!
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg
Tackar för feedbacken. Att jag inte riktigt lyckats knyta ihop OP:en till en kampanj kan nog ha att göra med att vi har hoppat lite väl mycket mellan olika förband och att dessa har befunnit sig vid olika platser. Att de senaste två inte lyckats spelas till fullo har även det sin inverkan. Här är min tanke på hur uppdragen går ihop.

E01 - Kilo Mike Spaningspluton
Vi spanade, slog ut luftvärn och saboterade. Vi hittade underättelser om krigsfångar samt bevis för utförda krigsbrott.
E02 - Alpha Romeo Skyttepluton
Med luftvärnet utslaget så kunde vi landsätta med helikopter och ta flygfältet för att upprätta ett brohuvud.
E03 - Kilo Mike Spaningspluton
Vi spanade och hittade anfallsmål och fritog gisslan(nästan iaf).
E04 - Bravo Quebec Pansarskyttepluton
Vi landade med tyngre fordon på den säkrade flygplatsen och slog till mot de rekade anfallsmålen. Vi skulle möta upp och transportera krigsfången tillbaka till Camp Steel(men det hann vi aldrig).

Jag tror att jag i fortsättningen ska fokusera på en enskild pluton istället för att hoppa mellan flera, det borde ge mer kontinuitet till storyn. Frågan är då vilken, har det vara roligast att smyga runt bland kullarna och vara lite specop, att springa rakt in i fienden som skyttesoldat eller rulla över fienden i pansarfordon? Eller ska jag fortsätta med variationen...
Debrief från bataljonschefen Victor Mike 01.

Bataljonen har slagit hårt mot de fientliga GYROS-styrkorna på Stratis och har nu fullkomligt slagit ut motståndet på ön. De sista överlevande grupperna har gett upp efter att Quebec Mike, med Bravo Quebec i spetsen slagit ut stora mängder fientliga trupper och tillfångatagit deras bataljonschef. Vi kan nu använda Stratis flygbas för våra fortsatta operationer. Den civila befolkningen hyllar oss som deras befriare. GYROS ockupation av Stratis är avslutad.

Batljonen har löst sin uppgift med bravur! Ni har kämpat tappert, ni har kämpat väl, Kungen och fosterlandet är stolta över er! Men det är inte över än.

Vår bataljon kommer genast lasta ombord i våra transportflygplan, båtar och helikoptrar och röra oss mot GYROS huvudfäste på ön Altis. Vårat huvudmål är att ta ifrån diktatorn Augusto Galapagos makten.

Alla Victor Mike, MARCHFÄRDIGA!
Jag har gillat uppdragen väldigt mycket. Möjligtvis kan vi ju köra som endast ett mekaniserat förband? Då blir det ju både pansarfordon och skyttesluskar. 1 Fordon per grupp och inga extrafordon.
Mekaniserat är niiiice.
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg
Denna vecka blir det ingen episod i Blue Crown. Har helt enkelt inte tid att slänga ihop något uppdrag.

Onsdag 16:e oktober fortsätter vi att rulla mot Altis International Airport.

//VM01