Visa ämne
Anrop » Anrop » Information
 Skriv ut ämne
Vad är Armed Assault?
Ledig från skolan och absolut inget att göra... Shock

http://www.skived.info/temp2/readarti...ticle_id=2
Tänkte bara låta er som har mer koll på OFP än vad jag har om det jag skrivit stämmer eller ej, innan den åker upp...

En text som förklarar vad Armed Assault är helt enkelt, är meningen att den som inte vet något om ArmA ska förstå. Så är det tänkt iallfall... Pfft
Det tar minst 4,5gb HDD och fungerar på Vista Pfft. Sen finns det även en mindre ö, kan dock inte namnet på rak arm, kan undersöka det senare.
En öken ö va? Har för mig jag läst något sånt... tror jag Pfft

Storleken står som 3gb på alla systemkravs sidor... Fast jag har sett att skivan är 4,35gb stor... så jag vet inte hur de får ihop allt Pfft
kanske dom har trailers eller något annat på skivan som inte behövs vid installationen?

I övrigt, nice.. publicera vet ja och sen uppdatera igen i vår när mer information är kändt och ändra "kommer snart" till "har släppts" osv.
Några tankar från mig. Komplettera med vad du tycker passar i din text.

Grundidén är en konflikt mellan den kommunistiska norra delen och den södra som är demokratisk. Den södra har hjälp av Amerikansk trupp.

Terrängen på ön varierar, från öken till granskog. Eftersom man kan röra sig runt helt fritt, så krävs det ibland att man får orientera sig med hjälp av kompass och en karta som påminner om den vanliga svenska Gröna kartan.

Man kan spela vid vilken tidpunkt på dygnet som helst. Rätt fräckt att skjuta lys i ett nattscenario och se spårljusen fara runt!

De fordon, vapen mm. som man hittar går alla att använda efter behag.


Liten miss i sista stycket: "En gigantisk ö. En 400 kvadratmeter stor ö"

Ska vara 400 kvadratkilometer. Låter inte så gigantiskt annars för eventuella nykomlingar Wink
Haha, ja... det har ju inte vart särskilt stort Wink
Tackar

La till:
"Armed Assault utspelar sig på den påhittade ön Sahrani, där den norra delen av ön styrs av en kommunistiskt regim och den södra delen är en demokrati. Och det vore ju inget spel om de var sams så den södra sidan har tagit hjälp av USA för att skydda sig mot de i norr. Terrängen på ön varierar, från öken till granskog, höga berg och små sjöar. Eftersom man kan röra sig runt helt fritt, så krävs det ibland att man får orientera sig med hjälp av kompass och en karta som påminner om den vanliga svenska Gröna kartan. Förutom karta och kompass har man även tillgång till alla fordon som du kan se i spelet, skulle du se en traktor så är det alltså fritt fram att sätta sig i den och tuffa iväg. Det finns utöver traktorer en stor mängd miltära fordon, helikoptrar, flygplan och båtar.

En annan trevlig sak med Armed Assault är att du kan utföra ditt uppdrag vilken tidpunkt du vill på dagen. Du kan till och med börja ditt uppdrag på dagen för att sen märka att det börjar bli mörkare och mörkare, tills det att du önskar att du tog med mörkerkikare."
Spelet tar 4,5gb installerat på din hårddisk.
morkerkikare, skall det itne vara morkerglasogon, typ sana som ZiP har pa sin avatar? Smile

Citera

ZiP skrev:
Spelet tar 4,5gb installerat på din hårddisk.


okay Smile

Mörkerkikare, mörkerglasögon, nightvison, käka morötter - same shit diffrent name Pfft