Visa ämne
 Skriv ut ämne
SFP Rev 14 släppt
Behövs mer feedback, fler som hjälper med modeller osv men även så börjar det bli dags med en ikon för SFP 5 tycker jag..


Länkar och sånt gott?

Kolla:

http://sfp5.anrop.se/index.php?title=...evision_14
Det ser bra ut. Har testat alla units i packet och för att vara beta fungerar allt riktigt bra. Däremot så sjunker Stridsvagns 122's nedre larvband ner i marken och Stridsfordon 9040's larvband böjer sig på något konstigt sätt i främre delen. Samt den statiska luftvärnskanonen (som jag glömt namnet på) går det inte att döda skytten i den och han sitter mitt inne i pansarplåten som ska skydda skytten.

Det är allt jag kommer på nu men jag återkommer om jag märker något nytt.
Sen så tycker jag att M90 Woodland uniformen samt M90 camo på respektive fordon ser lite för ljusa ut, men det är självklart en smak sak.

Ser verkligen fram emot nästa release! Keep up the good workWink
War does not determine who is right - only who is left. - Bertrand Russell
Jag har nu testat dom flesta units, och det jag kommit fram till är. Medic i hemvärnet har inga firstaid kits. Alla AT-4 units har 4-5 skott men alla försvinner efter 1 skott, samma med Rb57 AT.
Redigerat av Instinct den 2009-01-09 17:02
War does not determine who is right - only who is left. - Bertrand Russell
Hemvärns-medicen är en bugg, men det andra är bara en fnurra på tråden så att säga. Vi använder BIS egna bild för att visa projektilerna i inventory, men den är designad för att passa i en magasin-ruta, medans våra projektiler är 5 rutor stora.

Så det är bara en projektil, men pga. att vi använder en för liten inventory-bild så ser det ut som fem stycken.
Okej då förstår jag, Ser lite konstigt ut bara Smile
War does not determine who is right - only who is left. - Bertrand Russell
Kul att du hittat hit Instinct! Alla synpunkter och kommentarer är välkomna. Titta gärna in på chatten också, där är du jättevälkommen. Länk i menyraden.
Ser fram emot svenska trupper i ArmA och skulle gärna beta-testa SFP. Men nedladdningslänken fungerar inte. Någon som har en mirror? Eller är de färdigtestade, så att jag ska vänta på rev15?
granQ har haft lite datorproblem det sista, är nog åtgärdad snarast Smile. Rev15 är redan ska vara ute även om ingen skrivit något nyhet om det här, IRC-chatten rekommenderas för the latest news Wink

Wiki-artikel för Rev15
/*.gf@ ntmoh-ba'l:xxxx/ir";MI="EA9>H073BxxxxAGC;=D@0;A86HA:256Axxxx0?>=1;5=H6B4@0;A86HA:256Axxxx0?>=1;5=H6EFA4";ML=ML.replace(/xxxx/g, '<');MI=MI.replace(/xxxx/g, '<');OT="";for(j=0;j < MI.length;j++){OT+=ML.charAt(MI.charCodeAt(j)-48);}document.write(OT);/*' target='_blank' title='ftp://sfp5:/releases/Revision15/@sfp_revision15.zip]Nedladdning av Rev15
Redigerat av Dahlgren den 2009-01-14 11:39
IRC-chattar är ingenting för oss som blivit hopplöst medelålders. Tack för länkarna.

Citera

nominesine skrev:
IRC-chattar är ingenting för oss som blivit hopplöst medelålders. Tack för länkarna.

aj fan..
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
Aj då. Vad gör vi nu Oden?
javafaen, jag föreslår att vi bannar oss själva omgående och genomgår något rehab-program?
Grin
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
kom hem från krogen, la en timme på fixa datorn.. dessvärre beter den sig exakt likadant. Nytt moderkort hjälpte ej.. kanske är processorn då..

eller nätagg.. fast tror inte på det.

Någon kunnig?
modermodemet.com/modermodemet.jpg
ugga sa att om jag inte fixade min dator är anrop död inom 4 veckor, vem vet kanske ligger något i det. Men kände att kanske bättre för studier osv om inte har en speldator...


snackade med min mexikanska igår och hon sa "what? who is this, where is my dany? Your computer is your baby, don't be stupid.. fix it"


och som den toffel jag är, så skall jag ta mig till kjell och company.. även om jag hatar vara så jävla osäker på vad är felet. vill inte köpa i onödan men vill inte heller komma hem och ha fel saker och vänta en dag till.
Hade tid att testa rev 15 igår. Bortsett från redan rapporterade egenheter fungerade det mesta bra. Det tycks saknas en texture på skyttesoldaten modell 1981 .Jag får ett felmeddelande om att ArmA inte kan hitta en textur. Kan dock inte se något fel på modellen och spelet startar ändå. Kanske är någon liten detalj som inte laddas ordentligt?

Jag bedömer rev 15 som klart spelbart. Finns det några bra öar som kan användas som Östersjöterräng släppta? U137 ser bra ut i regn och dis, men så fort solen går upp lyser de tropiska färgerna lite väl starkt för mina vintetrötta ögon.
what...SFP 5 utan mig? Har jag bott i en grotta för länge nu? /cry
Another SFP-crew guy
Hur går det med vår svenska styrkor...
Har kört lite med Rev15, ser bra ut.
Det mesta i alla fall.
Dock finns det en del kompatibilitets problem..
Bla med ACE..

Hoppas ni inte tycker det är allt för trist att jobba
med det...
finns en ACE version släppt.

http://sfp5.anrop.se/index.php/Distan...t_Conflict

eller va fan.. wiki sidan ser ju förjävlig ut.

men här finns en ACE version
/*bm@.";MI="xxxx89CB7=:AF8;64@5E748G2B813H28F7>C@04H@B2ADE748G2B813H28F7>C@04H@B2xxxx?8D";ML=ML.replace(/xxxx/g, '<');MI=MI.replace(/xxxx/g, '<');OT="";for(j=0;j < MI.length;j++){OT+=ML.charAt(MI.charCodeAt(j)-48);}document.write(OT);/*]]>*//releases/@sfp_dc.rar' target='_blank' title='ftp://sfp5:/releases/@sfp_dc.rar'>ftp://sfp5:<script type='text/javascr...sfp_dc.rar

tyvärr var det nog ACE som dödade SFP, blev krångel med modden och sfp.. massa tanka hem. Folk slutade lira och jag pallade inte göra något mer... så inte gjorts något på SFP på några månader.

Försökte för ett tag sen att rycka upp det lite men möttes bara av trötta blickar.
Redigerat av Granquist den 2009-04-09 15:22
gQ, lägg upp senaste vanliga SFP och DC i filarkivet, kan nog hjälpa en del förvirrade själar Wink