Visa ämne
Anrop » Anrop » Off-topic
 Skriv ut ämne
Lekstuga
Har under en längre tid funderat på när "dagiset" på anrop ska upphöra, med alla preteens som leker på ops och med admin abuse på ts.
Eftersom inget gått framåt i den utvecklingen utan barnen får fortsätta bestämma , så tar jag semester från Anrop tills vidare.
Skulle det ske ett mirakel och ordning kommer fram ur kaoset som just nu existerar , så kan jag nås via mail eller på klerkans TS, så ska jag överväga om
jag skall komma tillbaks.
Alltså, vad är det som händer? Jag kommer hem och blir kickad från TS? Sedan går servern ner?
Suck.. Är cirkusen igång igen? Trodde att vi efter onsdagens spel återgått till en seriös stämning. Du får gärna säga vilka admins det är som "abusar" på ts. Är själv trött på att vi ska dölja namn och låtsas att det är någon okänd badguy. Säg rakt ut istället.

Alla vill att banhammaren ska gå men ingen vill hålla i skaftet (bonuspoäng till den som vet vem som yttrade ett liknande citat Wink). Ta tag i skiten nu och få det överstökat.
Alltför många småungar har fått admin-rättigheter på TS och tycker det är kul att hålla sin egen lilla dagis-klass där med bokstavs lekar och annat smått små barn gillar att göra.
Detta ihop med att dom dessutom tycker det är helt ok att förstöra för andra när det ska köras seriösa OPS, tycker jag att det får vara nog, och därför lämnar jag nu Anrop t v.
Att sen då folk dyker upp och hojtar om att vi seriösa spelare INTE får ändra tillbaks sakerna som dom var , tja, du och Zip var nog olycksfall i arbetet men att helt ta ner TS för den skull , visar på den mognad som just nu tycks råda på Anrop, och den nivån vill jag inte sjunka till,
därav mitt beslut.
Och btw. Jag förstår dig helt, Kotten.
Jag får känslan av att jag inte missar något, det är ingen rolig känsla. Sad
Hoppas att du kommer tillbaka innan/lagom-till jag får tid att sätta mig framför Anrop-liren igen!
Jag vet inte hur det är nu, men jag är (var?) själv trött på spammandet av Custom-sounds, så när jag väl sätter igång min server igen så har jag tänkt att sätta spärr på custom-saker. (MaxCustomFileSize=0;)
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Inte för att vara sådan men att yttra dig om hur det varit på anrop senaste tiden och senaste OPena tycker jag faktiskt inte du kan göra, senaste och enda gången du spelat arma 3 OP var OP ragnarök som tydligen ballade ur helt, men då har du inte mycket att jämföra med andra arma 3 ops med tanke på att du inte verkar varit med på dom tidigare...

Och nu försöker jag inte försvara andra utan jag vill bara påpeka detta. Wink
Kommer du ihåg hur det var förra vintern?
Fast det han säger stämmer ju, det kan jag och flera andra intyga. Det har hållit på rätt länge nu, allting kulminerade dock med op ragnarök vilket bl.a. fick Skägget att tröttna på att göra uppdrag åt anrop. Att det börjar på igen nu med dessa dumheter Kotten tar upp är ju rent av förjävligt och gör att många lämnar anrop.

Är själv lite osäker på om det är värt att vara kvar då ingen sätter ned foten och gör något åt situationen, alla admins verkar sitta med tummen i arslet och hoppas att om man blundar hårt nog så löser situationen sig själv.. Efter Op Ragnarök så frågade Vort mig via PM om det var någon speciell person jag kunde nämna som förstört under spelet. Jag gav namn och förklarade vad vederbörande hade gjort (hade även bildbevis) men det verkar inte ha hänt ett smack med det. Av vad jag förstått hade Skägget också flera namn och vad de hade gjort. Men dessa personer slipper helt undan straff.
Är väl bara att outa de som inte kan bete sig, sen kommer de nog själva att vilja ta en lång semester.

Kent, att ta en "semester" för att folk leker dagis tycker jag är fel, detta är för att de dåliga influenserna som finns på Anrop "vinner".

Bättre att stå upp, rak i ryggen och ryta ifrån, likadant Tomten, dra fram en lista på de du stör dig på, detta för att kunna först och främst ha en ÖPPEN dialog med dessa, och de får även chansen att försvara sig. Att hålla på med PM kommer inte hjälpa någon.

Anrop, är i mina ögon en öppen "organisation", men det verkar som det har tisslats och tasslats (även jag gör detta) alldeles för mycket, och då blir det cancer av hela skiten. Vi vet om problemet, vi är sjuka av problemet, men vi ser inte problemet...
Ja, hej hej!
Bra sagt, figgehn.

Det är synd att ett fåtal spelare skall förstöra för så många, men då är det ju bättre att låta dem få lite betänketid med att vara avhysta från större spel tills dess att de har visat att de kan vara seriösa. ZiP får väl lägga till en funktion att de som skapar OPs har möjlighet att göra en omröstning om en viss person skall få vara med. Tråkigt, men demokratiskt.

Citera

Chris_Acrobat skrev:

Jag får känslan av att jag inte missar något, det är ingen rolig känsla. Sad
Hoppas att du kommer tillbaka innan/lagom-till jag får tid att sätta mig framför Anrop-liren igen!
Jag vet inte hur det är nu, men jag är (var?) själv trött på spammandet av Custom-sounds, så när jag väl sätter igång min server igen så har jag tänkt att sätta spärr på custom-saker. (MaxCustomFileSize=0;)


granQ tipsade mig om att man kunde dra ner radiovolymen i ljudinställningarna så försvinner de ljuden plus AI:ns irriterande "Man 200 meter" hela tiden.
Mycket fingerpekande här just nu.. Cool

Det som alla bör bli påminda om är att det alltid handlar om perspektiv, Om någon upplever att en annan kör oseriöst och tar till med eget innitiativ i form av TK eller liknande för att bestraffa så är man inte bättre än den andre utan istället så bidrar man till den dåliga stämningen i sin helhet oavsett hur väl rättfärdigat man må känna att det är.

Som jag har förstått det så har det generellt varit upp till den som hostar OPet att själv bestämma vad som gäller och imo är det en sund lösning att ansvarige delar ut eventuella kicks/bans om det behövs - som alltid går det upp och ner som en berg- och dalbana vad gäller hur folk spelar med anrop då det kan gå åt derp och åt helvete till väldigt professionellt.

Vad gäller admin abuse på TS så tycker jag att folk borde chilla lite, jag har personligen inte bevittnat något regelrätt admin abuse utan vad som skett på senaste tid är att några har bytt namn på olika kanaler till svengelska/tyska eller andra "lika" namn och hur man än må tycka att det kan vara störande så är det harmlöst och om det är en anledning att lämna Anrop så säger jag good riddance

Det är synd att någon som Skägget tar time-out från uppdrag och jag talar nog för samtliga när jag tackar han och alla andra för sin tid han lagt så vi har något att göra en söndagkväll men å andra sidan så har vi nu nya färska uppdrag från folk att köra som åtminstonde jag är glad att vi får nya idéer och spelstiler att testa och jag ser fram emot att köra fler av toktottes uppdrag efter det senaste lyckade.

tl;dr OP ansvarig bör administrera straff där det passar istället för att gnälla om det efteråt och skapa dålig stämning både för oss och alla andra som kanske funderar på att testa spela med oss.
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
de ljuden försvinner inte.. bara "ai".. blanda inte in mig i detta. Jag kodar sfp som en tok Smile

Citera

killercarrot skrev:

Citera

Chris_Acrobat skrev:

Jag får känslan av att jag inte missar något, det är ingen rolig känsla. Sad
Hoppas att du kommer tillbaka innan/lagom-till jag får tid att sätta mig framför Anrop-liren igen!
Jag vet inte hur det är nu, men jag är (var?) själv trött på spammandet av Custom-sounds, så när jag väl sätter igång min server igen så har jag tänkt att sätta spärr på custom-saker. (MaxCustomFileSize=0;)


granQ tipsade mig om att man kunde dra ner radiovolymen i ljudinställningarna så försvinner de ljuden plus AI:ns irriterande "Man 200 meter" hela tiden.

Jag vet, men jag vill ha "Man 200 meter"! Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
@Xealot:

Jag var en av de som hetsade till att TKa under Ragnarök, detta var pga. att folk helt plötsligt åkte iväg utan att säga någonting till resten av plutonen och jag blev lätt irriterad på den brist på disciplin jag upplevde.

När sedan bilarna kommer tillbaka så kör den ena i hög hastighet in i plutonen, varav att jag misstänker att den andre tänker likadant, head öppnade eld med pansarfordonet, och jag steg ur för att göra detsamma, detta var för att skydda resten av plutonen.

Det jag sedan hörde var att Head skulle bannad och en massa svordommar, samt att TGB11((?) är svårstyrd. Det senare borde de flesta vara medvetna om och därför mer försiktiga. Sedan hade vi Finarvas som i början av opet, trots uppmaning valde sig att lägga sig framför pansarfordonet och sedan bli TKad.

Och jag anser, oavsätt vad som händer, att det är bättre att skriva högt och tydligt vad man tycker, tänker etc. än att gräva ned huvudet i sanden.
Ja, hej hej!
Vad jag tycker mig se är att folk förstör för varandra för att försöka köra seriöst..

t ex, radiosambandet bryter i ett OP, folk tolkar det som att någon "vägrar order" och skjuter ihjäl den "oseriösa". Den personen blir lack på att folk kör oseriöst och TK:ar.. den onda spiralen fortsätter.

Därför gäller följande..

Enough!

Från seriösa och oseriösa, det räcker nu. Inga mer trådar, inge mer drama på chatten eller OP. Lira på.. blir det problem, försök inte "lösa" det igenom att skjuta ihjäl personerna eller liknande ingame.. kontakta mig.

TS chatten kommer få lite ändrade rättigheter.. under en övergångsperiod kommer jag och ZiP vara mycket tuffare på stoppa tönterier.

Anrop är en av få öppna "communities/klaner" som försöker fungera utan att banna folk osv, men det kräver en viss mognad. Är ni "trötta" på anrop, låt det inte gå ut över anrop. Hitta annat ställe att få utlopp för era känslor.. men tyvärr är det mest "gammalt" folk som verkar ställa till det vilket är sjukt tråkigt.

Så återigen, ta ett chill piller och så slutar diskussionen om vem som kastade första stenen nu.

Citera

figgehn skrev:
När sedan bilarna kommer tillbaka så kör den ena i hög hastighet in i plutonen, varav att jag misstänker att den andre tänker likadant, head öppnade eld med pansarfordonet, och jag steg ur för att göra detsamma, detta var för att skydda resten av plutonen.


Den andra bilen körde rakt in i er pansarterrängbil innan ni sköt ut den.

Observerade även jag att Finarvas höll på att kräla omkring under din vagn trots att du sa till alla att flytta på sig. Angående det Xealot säger om TK så kan jag ju säga att precis på slutet av OP Ragnarök så försökte Finarvas köra över mig med en bil och direkt efter försökte han backa över Vuze och Great Malinco, varpå jag sköt honom. Det finns video på båda händelserna. Jag tycker inte att jag agerade fel i det fallet.

Jag har pratat lite med SkäGGet och han har berättat mer dumheter han sett och från vilka så det vore trevligt om han kunde berätta det här öppet. Smile

Jag förstår inte varför det ska vara upp till uppdragsmakaren att bestraffa? Det ska väl vara admins som håller koll på folk som missköter sig och kan ha lite mer kolla på vilka som är sådana som gång på gång betér sig idiotiskt. Det är inte lätt för en uppdragsmakare att göra detta eftersom det inte alltid är samma och han kan därmed inte ha samma koll.

Edit:

Citera

granQ skrev:
Från seriösa och oseriösa, det räcker nu. Inga mer trådar, inge mer drama på chatten eller OP. Lira på.. blir det problem, försök inte "lösa" det igenom att skjuta ihjäl personerna eller liknande ingame.. kontakta mig.


Fast jag har ju kontaktat en annan admin om en problemperson och inte ett smack händer såvitt jag vet.

Citera

granQ skrev:

Vad ja
Enough!

Från seriösa och oseriösa, det räcker nu. Inga mer trådar, inge mer drama på chatten eller OP. Lira på.. blir det problem, försök inte "lösa" det igenom att skjuta ihjäl personerna eller liknande ingame.. kontakta mig.


Jag förstår vad du menar, men jag menar att detta är en del av problemet. Att man skapar "drama" via ts, chat, skype etc förstår jag, men jag anser att det är hälsosamt att diskutera detta på ett sätt så alla kan säga sitt. Men det är mina 50 cent
Ja, hej hej!
japp men blir bara tråkig stämning när man allt man läser är folk som är trötta på varandra..


Om 2 söndagar är jag hemma, då har vi ny sfp med galten och öken soldater samt jag kan hosta. Sköter sig inte folk på det opet kan jag lova att det blir konsekvenser..
Härligt, ser fram emot det!