Visa ämne
 Skriv ut ämne
Splitta SFP5..
En tanke som gått lite och till och från men som nu börjar bli i läget att det kan vara intressant är att dela upp SFP5.

Tanken är då man har 2 olika versioner. En anledning är att minska filstorleken att man kan välja vad som är intressant.

SFP: Distant Conflict.
Här ligger en organisation för 2010, ökensoldater, tropiska, vanlig och vinter med Strv122, Galten, Rb57 osv.

SFP: Whiskey on the Rocks
Focus ligger på försvaret av moderlandet, Sverige under kalla kriget. Ak 4, Grg, Ikv91 osv ligger här.

En tanke är att istället för utveckla dom som bara addons är att försöka göra dom till olika mods. T ex görs då DC till ACE modden och Whiskey on the rocks till P85.

Fördelen är att ACE kommer med tex strykor som kan motsvara ett 2010 scenario och P85 kommer med en sovjetisk fiende under kalla kriget som passar perfekt. Samt arbetet med göra en "unik" mod försvinner och koncenteration på modeller och missions. Kan läggas.

Kommentera gärna och framförallt rösta..
Redigerat av Granquist den 2009-01-04 16:12
Jag tycker att uppdelning och inriktning på moduler för P85 resp. ACE är det bättre alternativet. Jag vet inte hur P85 blir, men ACE har ju grymt mycket bättre "runtomkring"-grejer än vad vi någonsin skulle orka fixa. Skadesystem, ryggsäckar, lavettmonterade saker osv.
bara det blir enkelt och snabbt för de som inte är med så ofta, att hitta och installera allt som behövs för att kunna vara med
visst, dela på!

jag har ju ändå "alltid" varit för att göra Whisky grejjerna P85 specade...
Legitimerad SFP Gnällröv.
Håller med KT här. ACE har perfekt "grund" för modern krigsföring i ArmA, medans P85 tillhandahåller med i princip allt som behövs för kalla kriget.
Utan att ha studerat någon av modarna närmare så låter en split som en bra idé, eftersom så mycket ingår av det som behövs för respektive epok.

Samma brasklapp som ctrl också. Det ska vara enkelt att hämta grejorna.
att det skall vara enkelt få vi se till att

http://sfp5.anrop.se/index.php/Multip...ultiplayer

hålls uppdaterad och lätt förstådd.

Min tanke är nog släppa rev 15 denna veckan då och sen börja splittringen.
gör en dubbelpost för dela med mig av denna:

http://granq.game-host.org/upload/gra...nflict.jpg

ser väl rätt bra ut? Smile
Det kan nog vara bra att dela upp projekten för att få lite bättre styrning på dem. Däremot är det nog ingen bra idé att låsa sig till en specifik mod.

i.imgur.com/RaoBdkV.png
funderade lite på det.. typ om man ser att Distant Conflict blir helt fristående, men samtidigt lägger man energi på att se till allt flyter i ACE också. Kanske balanserar lite osv samt gör missions som använder den tilltänkta modden.

Så kan man ladda hem Distant Call, installera med ACE och lira massa nice.. sen kommer mod x och man vill lira med den, lägger man bara över addonsen och förhoppningsvis fungerar det till 90%.. man kan ju även (för advance users) släppa olika configs som vi tänkte till SFP4 men aldrig blev av.

Grejer som skulle kunna bli fel tex är om vi slänger in ryggsäckar på våra soldater från ace.
jag trodde tanken var att göra DC kompatibelt med ACE men inte kräver ACE...
och samma wed Whisky och P85

jag är emot hela tanken att ett addon "kräver" att man tankar en annan mod...
gillar inte alls sånt...
Legitimerad SFP Gnällröv.
Ja varför inte dela upp det? Är ju endå en relativt lång tidperiod mellan 1985 och 2010 och utrustningen har förändrats drastiskt sen dess. Ger också en bättre bild på vilken utrustning som hör till vilken tidperiod så man kan göra lite mer realistiska missions för den som inte har koll på det.
Redigerat av Instinct den 2009-01-09 15:54
War does not determine who is right - only who is left. - Bertrand Russell