Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
I44 PVP Någon?
Tjena.

Tänkte bara slänga ut en intressekoll på om någon är sugen på lite Invasion 1944 PVP med ArmA2 + ACRE?
Jag har satt ihop ett gäng maps under nästan en månads tid nu sen jag fick ett infall att kanske
köra just PVP i I44.

Det är maps med i huvudsak 3 spellägen; inta
"områden" innan tidsgränsen (en attackerar, en försvarar), "förstör fordon x", samt kontrollera ett område
längst tid under en omgång.

De är byggda med viss realism i åtanke och det finns positioner bland annat för "budbärare"
då tillgången på radio kommer vara sällsynt och kommunikation ske via sådana om möjligt. Det finns också en viss tanke bakom grupperingarnas
utformning, där grupper kommer vara indelade efter sin funktion (MG-understöd, artilleri, fronttrupp)
och ha egna befäl.

Tänkte som sagt mest köra en intressekoll här innan jag kör vidare med det praktiska (vore ju kul att
ha några med på PVP:t ockå)...

Kartorna jag har nu är tänkta 16-20 pers. ungefär, in alles.
Jag är mycket intresserad av att spela I44!
jag med
I44 är riktigt trevligt. Det är jag gärna med på Smile
Älgar gillar faktiskt också honung!
Kul! Undrar om man inte skall börja med ett litet coop-spel först dock, innan pvp? Tänker att det kanske inte kommer så många initialt, så pvp blir lite tunnsått på folk. Med ett coop blir det lättare att fylla platserna kanske. Har ett bra mission som kan putsas upp för ändamålet.

Ska få upp en server som pallar också. Utöver att jag inte hostat en dedikerad arma-server på ett par år, så utöver hårdvara kan det behövas mjukvaruuppgradering av mig själv Smile

Citera

Der_Richter skrev:

Kul! Undrar om man inte skall börja med ett litet coop-spel först dock, innan pvp? Tänker att det kanske inte kommer så många initialt, så pvp blir lite tunnsått på folk. Med ett coop blir det lättare att fylla platserna kanske. Har ett bra mission som kan putsas upp för ändamålet.

Ska få upp en server som pallar också. Utöver att jag inte hostat en dedikerad arma-server på ett par år, så utöver hårdvara kan det behövas mjukvaruuppgradering av mig själv Smile


Skriv hur många slots etc så kan jag styra så man kan anmäla sig... helst en lördag eller fredag för min del ;D
Ja, hej hej!
Som den I44 fanatiker jag är själv så är jag lätt på, tyvär är jag begränsad till Lördagar (och Söndagar men då är de ju A3)
Ja.
Jag är på!
Playing Diablo 3 is for losers! Boting Diablo 3 is for winners!
Klart man ska köra I44!
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg
Fixa ett bra uppdrag och bestäm en helg som vi spelar på så kommer garanterat jag och fler (annars blir det stryk)
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.

Citera

Xealot skrev:

Fixa ett bra uppdrag och bestäm en helg som vi spelar på så kommer garanterat jag och fler (annars blir det stryk)


+1
Ja, hej hej!
Bara ingen eldkastare, Anrop har dåliga erfarenheter utav eldkastare..

Men klart man ställer upp om nått skoj mission dyker upp och lite förplanerat Smile I44 var ju år och dar sen.. kul addon !
skulle ju vara kul att dra ihop ett PVP mot någon klan, men då måste vi ju få i hop lite folk på anrops sida.
Redigerat av TonyC den 2013-10-11 20:58
Har ett COOP som börjar se lovande ut i editorn, som vi skulle kunna prova med, baserat på en utbrytning och säkring av supplies, där man kan spela som düsken. Kort beskrivet är målet att som två elit-grupperingar, som fastnat mitt i den pågående allierade invasionen, säkra och transportera lastbilar med supplies till Heer-trupper som håller en bro så att pansar kan repareras och tankas.

Jag har filat lite på den ett tag men den har aldrig kommit till användning... Någon kanske vill spela denna?

Jag tänker mig att vi kör ett litet mandomsprov för våra Unteroffiziers och kör enligt "verklighetstroget", alltså ingen radio i fält för samordning och enbart karta och kompass för befälet, ingen annan. Så är det upplagt nu iaf.

Den skall vara rätt snäll mot server också hoppas jag då jag just bantat den, så det eg. bara är Kronzkys UPS script som körs, samt lite inlines i triggrar... Så det kan nog gå att hosta snällt hoppas jag.

Det är min plan iaf. Sen efter COOP, lite PVP om vi hittar nån att möta Smile

Citera

SkaGGet skrev:

Bara ingen eldkastare, Anrop har dåliga erfarenheter utav eldkastare..


fråga Finarvas om när han skulle gömma bevisen
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Det var ju ingen som hittade dom iaf den saken är säker!
...som sagt; inga eldkastare..