Visa ämne
 Skriv ut ämne
Vilka SFP enheter vill ni ha i editorn
Denna frågan riktar sig främst till de som gör OP's och spenderar mycket tid i editorn.

Här är förslag på nya strukturen för svenska SFP enheter.
Bluefor

SFP - Sweden (2035)
SFP - Sweden (2000-2035)
SFP - Sweden (1990-2000)
SFP - Sweden (1980-1990)


Independence
SFP - UN
SFP - Police



Under 2035 finns bara urban camo och fiktiva fordon, prototyper och dagens fordon med med urbant camo (typ galten).
Under 2000-2035 finns tropiska m90 (det som är SOG idag), öken, vanliga woodland.
Under 1990-2000, finns vanliga m90 och vinter (om det görs)
Under 1980-1990, finns bara vanlig grön m59.

Under FN är det oklart.. antingen balkan, liberia eller "nutid", men främst fordonen som görs vita.

Så feedback, är det för många/för få kategorier. Bör det organiseras på annat sätt?

Vi kan tex lägga in kombinationer på en mängd olika sätt, eller minska och låta editor folken få mindre "clutter" i editorn,men de måste då ändra gear via scripts och liknande.


Det man skall ha i åtanke är att t ex ha C130 i alla kategorierna, gör att om man går in Empty-> SFP - Air så syns Tp 84 fyra gånger, och Hkp9 i 2 varianter, i 2 tider. Så empty blir väldigt väldigt lång.
Ett sätt att lösa det sista problemet med duplikationer i Empty kan vara att göra så här:

Istället för ett antal olika factions så finns det bara en faction
SFP - Sweden

I Class för den finns då:
SFP - Air
SFP - Armored
SFP - Autonomous
SFP - Soft
SFP - Ship
SFP - Static
1980 M59
1990 M90 (Snow)
1990 M90 (Woodland)

2000 M90 (Desert)

2000 M90 (Tropical)

2000 M90 (Woodland)

2035 M90 (Urban)

Då blir det istället Classlistan som blir lång men Empty hålls ren. Fordonen för alla epoker blir då samlade under samma kategori. Det blir lättare att få fram rätt fordon, om jag vill ha ett Strf90 så behöver jag bara gå till SFP - Armored oavsett om jag vill ha det i Woodland-, Desert- eller Urban-camo. Detta kan dock medföra problem när man inte riktigt har koll på vilken enhet som sitter i ett specifikt fordon, om det i en HKP9 sitter en M90- eller en M59-pilot exempelvis.

Som jag ser det så finns det inte något helt felfritt sätt att göra det på. Det finns för och nackdelar med alla alternativ. Så jag tycker att ni ska göra på det som blir enklast för er i SFP. Som missionmaker så är det bara att anpassa sig Smile
Jag håller med Toktotte och det är nått jag sagt länge att så borde SFP göra. Senast var när SFP gick in i A3Alpha.. ha det rent i grund och sen grena ut det.

Empty-> SFP - Air - ÅRTAL (det går ju också att göra)
Jag ser ett stort problem med att ha allt i samma faction, de AI moddar och scripts som spawnar enheter beroende på faction. Kan bli lite lustigt om det spanas ut slumpvis vinter -90 soldater jämsides med öken -15 galtar och liknande, hade hellre sett en faction för varje typ och sen för de fordon som hamnar i flera factions namnges olika typ "tp84 2015", "galten vinter" etc.
Samma faction går ju inte =)

Så går det när jag läser trötter på jobbet, missade att granQ skrivit så Pfft Man måste ju ha olika factions så det lätt kan byggas random uppdrag där side är grunden.

Ja, för att få bra ordning på vart allt ligger.
Nej, för att mosa ihop allt.
Så för att helt undvika problem med slumpvis spawnade så måste det i princip skapas en faction för varje årtal och varje uniformslag. Vilket då ger oss minst sju factions för svenska styrkor. Lägg på de för FN och polis och Wamokaner och ryssar/polacker osv osv. Det ger större möjlighet till variation, men blir det enklare att hitta rätt?
För de fåtal som värkligen bygger uppdrag så blir de nog de. Vi vet oftast vad vi letar efter. Själv hatar jag när man blandar olika saker i samma "class". Jag har hellre 79 klasser så jag vet att när jag väljer 1990 M90 Woodland så är de bara de i listan jag har att välja på. De kommer inte dyka upp några Hägglunds City camo stridsfordon mitt i uppdraget och totalt förstöra känslan jag försökte skapa.

Sen med Heads lilla luncher så är de ju inget problem att hoppa mellan olika moddar.
Jag försöker ta till mig feedbacken men inte helt säker på vad ni menar längre Smile
i.imgur.com/UIcqqfZ.jpg