Visa ämne
 Skriv ut ämne
Combat mission: Shock force
Här tänkte jag lägga upp lite AAR´s från min CMSF kampanj som jag påbörjade förra veckan.
spelats kampanj handlar om ett amerikanskt angrepp mot Syrien, är nu inne på mission 9 i kampanjen innan jag kom på att ta lite screens.

www.ingaklena.se/tmp/cmsf/sitrep1.JPG
Utkanten av staden Tadmur, 1:a pluton får kontakt med ett kompani avsuttet mek 1-3 BMP siktade.
1:a plutons order är att dra sig tillbaka till skyttevärnen i söder och invänta förstärkning, 1 plts fordon kör fram till värnen för att täcka reträtten.

www.ingaklena.se/tmp/cmsf/hold_trench4.JPG
1 plt efter reträtten till skyttevärnen, inväntar fi.

www.ingaklena.se/tmp/cmsf/hold_trench2.JPG
Fi dyker upp mellan husen norr om värnet men nedkämpas snabbt.
1 sqd springer till strykern för att hämta en Javelin mot BMP.

www.ingaklena.se/tmp/cmsf/hold_trench3.JPG
2:a pluton kommer till undsättning, dock utan sina fordon. De besätter de östra värnen för att förhindra ett flankanfall. 2 plt ksp grupp grupperad för understödjande eld.

www.ingaklena.se/tmp/cmsf/hold_trench7.JPG
Fi verkar ha stannat upp inne i staden, skickar en grupp från 2 plt för att genomsöka husen närmast värnen.

www.ingaklena.se/tmp/cmsf/hold_trench5.JPG
Plötsligt öppnar fi eld från ett närbeläget hus, läget är noga valt så att understödsvapnen i värnet inte har fritt skottfält mot huset. Skickar fram en stryker med grk som får beskjuta huset medans gruppen från 2 plt kan sätta sig i säkerhet.

www.ingaklena.se/tmp/cmsf/hold_trench6.JPG
Ammo och skade rapport efter bakhållet, 2 döda, 2 sårade 50% ammo kvar.
strykern transporterar sårade tillbaka till värnen.

www.ingaklena.se/tmp/cmsf/hold_trench8.JPG
Fienden drar sig ur
Redigerat av subroc den 2009-04-26 16:29
Nice, trevligt med lite screenshots från olika spel, just Shock Force har jag länge varit sugen på att prova med, får bli sommaraktivitet! Smile

Mer sånt här!