Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
OP First Hour (addons bestämt)
shhhh... dom är nära nu.

OP First Hour
De franska soldaterna har precis satt sin fot på Altis, natten ligger fortfarande tyst över ön. Deras uppgift är enkel, slå ut och bort tre stycken baser. Dessa är kritiska för de CSAT som håller ön med en järnhand, för de är radiokommunikation samt radar för ön. Så slår de franska trupperna ut de tre baserna så kommer deras senare anfall att verkligen ha fördelar. Tex kan de snabbt sätta in CAS, kunna röra sig in utan att först behöva slå ut FOBs osv.

------------------------------------------------------------------

Detta är en Prologversion av OP Raven som är ett långt OP i Januari 2014. Så vad som händer på detta OP, lägger jag som grund för OP Raven. Jag kommer efter julen lägga upp Addonpaketet som behövs, har inte det på min bärbara dator. Men kommer lägga upp OPmodulen, kommer spela OPt om det är mer än 10 anmälda.

Addons är bestämda
, se OP modulen.
Redigerat av SkaGGet den 2013-12-27 17:26
FRÅGA
Vill ni att vi speltestar TFR systemet under detta OP, det som kan bli ett alternativ istället för ACRE. Isf kan jag ta en halvtimme eller så innan och köra genom en tutorialsnack ingame om hur den funkar. Samt lägga upp en webbaserad tutorial på hur man installerar och hur det bör se ut när den funkar.

Jag inväntar lite svar tills på lördag och släpper då alla addons som behövs.

TFR (Task Force Radio)
http://www.armaholic.com/page.php?id=...p?id=23616
Vore trevligt att pröva TFR i ett OP-sammanhang. Jag röstar för att prova det, se hur det går.
Ja, man kan väl prova. Hoppas att det inte är krångligare än ACRE. Pfft
Självutnämnd jubelidiot.
a.k.a Dirk McStride

Citera

sebastian skrev:

Ja, man kan väl prova. Hoppas att det inte är krångligare än ACRE. Pfft


Vad är krångligt med ACRE?
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.

Citera

xealot skrev:

Citera

sebastian skrev:

Ja, man kan väl prova. Hoppas att det inte är krångligare än ACRE. Pfft


Vad är krångligt med ACRE?


Kanske inte så mycket krångel som ostabilt. Radion ställer om sig själv, ibland så duplicerar den sig i mångfalt vid additem, ibland tappas den ur gearet osv. Däremot som jag sagt tidigare så är det omöjligt att jämföra dom två, då ACRE haft sååå mycket mera dev-tid och fix, så den ligger ljusår före. Men den som fixar med TFR låter väldigt dedikerad och släpper rätt ofta nya versioner och är synlig på forumen.. så det kanske blir en bra grund till slut.

Så kommer att speltesta i OPt, men återkommer till helgen om just exakta addons.
Update
Nu har jag alla addons klara. Vi kommer speltesta TFR istället för ACRE radion.
För info om hur att installera > http://radio.task...
Det är sämma sorts förfarande som med ACRE. Du måste lägga userconfig i huvudArma3 mappen, du måste kopiera in en plugin till huvudTS mappen, du måste aktivera TSpluginet, sen då också givetvis ha in @TFR igång.. Alla inställningar och radio kommandon finns även ingame via kartan och menyn för TFR. Så man behöver inte vara orolig att glömma hur man byter mellan radio eller hur man ändrar ljudinställningar osv.


OBS OBS Notera startiden för OP är 19.30. Kom in till 19.30, annars blir jag less i ögat.
Det var ju då helvete att man alltid ska bli inkallad de söndagar man inte jobbar o skriver upp sig på ett OP!!! Jaja hoppas någon hinner fylla ut platsen!
Hemskt ledsen, glömde av att det var söndag idag Sad
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg

Citera

KaptenKilt skrev:

Hemskt ledsen, glömde av att det var söndag idag Sad


det är svårt det där med dagar.. hela sju stycken som återkommer hela året runt
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Har en bra ramsa man kan använda för att komma ihåg att det är söndag. Den går såhär:

Yesterday was Thursday, Thursday. Today it is Friday, Friday. [...] Tomorrow is Saturday, and Sunday comes afterwards
AND THEN IT'S FRIDAY AGAAAAAAAAAAAIN!!!!!!