Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
OPLockdown (ADDONS KLARA)
Startar 2014-01-19 19:45

i.imgur.com/ksRMyQd.png

Altis östra provinser har hamnat under Martial Law, vilket betyder en total maktposition för militäriska styrkor. De har startat att kontrollera flertal städer, vilka som kommer in och vilka som rör sig inom. Anledningen är tidigt i morse ett bombattentat emot Altis största flygplats, även om ingen vart skadad så är det endast en utav flera attentat som riktats emot Altis militära regim.

i.imgur.com/g3JGOdU.png

Nu har man påbörjat uppdraget att sektionsvis genomsöka och ta reda på vart terrorister huserar. En action som kommer pågå under en mycket lång tid, och man befarar att otycket emot den militära närvaron kommer öka successivt under vinterperioden. Detta kommer givetvis reflektera presidentval och samtliga politiska handlingar under en mycket lång tid.

i.imgur.com/7sOACsa.png

Spelet kommer kretsa kring Pyrgos, med ett par stycken spelare som aktiva civila RP moment såväl även agerande terrorister. Den militära styrkan har som uppgift att säkra en utav flera checkpoints, kolla bil, kolla person. Men även bilpatrullering, sök av möjliga hus som kan relatera till terroristverksamhet, söka och arrestera möjliga civila som bär på olagliga ting.

Det kommer vara en stor dos av rollspelsmoment utav spelare som agerar möjliga vanliga civila men också möjligt hot.


Roller och mer info.

Stabschef, kommer få rullande info ifrån Kompanichefen (GM ifrån 119 radio) av vad som kommer behöva hanteras.
Till sin hjälp har stabschefen en adjuntant som kan agera extra radioman eller hjälpa vid ordergivning vid hektiska situationer.

Sen är det två större grupper som skall agera som en del utav en helhet. Det kommer finnas AIsoldater som formar resten av plutonsgruppen. Så spelarna kommer känna att det är flera soldater i omgivningen och inte bara "dom". Man kommer få spela på att understötta, patrullera, göra genomsök av hus osv..
Grundtanken är att aldrig behöva sitta still utan ha mycket att göra. Så det blir fler uppgifter än vad som för tillfället finns grupper, så det kommer läggas lite på hög och rangordnas vilket som behöver mest uppmärksamhet först.

119 -- 2, för berörda
148-- 1, för samtliga
343-- 2 Yankee Echo, -- 3 Yankee Delta

Där ser man att 1 på lilla är tom och skall inte användas av någon då den är default kanal när man dör. Så dör man och får revive så skall man snabbt upp till sin gruppkanal och anmäla sig till sin gruppchef att man är redo samt klar för strid.

Rätt radiodisciplin
- Yankee Echo Yankee Echo.
- Yankee Echo här, kom.
- Från Yankee Delta, har er grupp nått punkt 1.1 än, frågas, kom.
- Från Yankee Echo, svar negativt, trolig tid 2min, invänta vidare kontakt, slut kom.
- Från Yankee Delta, det är taget, klart slut.
Redigerat av SkaGGet den 2014-01-17 21:31
låter interessant!
LÅTER HELT AWSOME
jo, alltså mer rp ftw (...med mera punkter på förfrågan av tomten...)
Redigerat av Imcrazy den 2014-01-12 01:51
ADDONS ?
Kommer innan helgen att byggas ihop och fixas med.
gööööööttt awsome!!, Längar as mke efter lite rp lir!!!
UPDATE
Visst är det lite förvirrande med amerikanska styrkor på bilderna och callsigns, och sen kör vi tyska addonet. Men blev väldigt intresserad av att se hur det ser ut att spela, så vill att vi kör det på detta OP. Så lagt addonet på anrop-servern, så det bör gå fort å bra =)
Jag testade nyss det tyska addonet. Säger bara "es lebe Deutschland"
UPDATE

Klart vi måste ha med TMR.Alt.0.1.2, så lagt till den i addonsen på OPmodulen.
La till Reservlista att skriva upp sig på.
Först upp, först in.
Märkte att siktesbilderna från TMR överlappar de från BW-modden.
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg
Jag trodde TMR bara ändrade på vanillasiktena, har bw-modden sånna sikten eller vad?
Nä, den har egna men jag ser dubbla siktesbilder, varav den ena är den typiska för TMR.
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg
http://cloud-3.steampowered.com/ugc/4...B05D63909/

Som så. Lyckades temporärt få bort TMR-siktet efter att jag tryckt 'Abort' och sedan 'Continue' i editorn. Ingen aning om varför det fungerade.
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg
Hittade ett sikte som inte blev dubbeltkonstigt.. så fick bli ett enklare röpunkt.
någon som skulle kunna hjälpa mig?

Citera

Nikke skrev:

Jag testade nyss det tyska addonet. Säger bara "es lebe Deutschland"

Deutschland, Deutschland über alles,
Über alles in der Welt,
Wenn es stets zu Schutz und Trutze
Brüderlich zusammenhält.
Von der Maas bis an die Memel,
Von der Etsch bis an den Belt,
Deutschland, Deutschland über alles,
Über alles in der Welt!
Första gången jag tröttnat på ett op. upplägget verkade bra men inget inom eller mellan grupperna verkade fungera!