Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
OP Generation Kill 2
Efter en krånglande start så kom vi till slut igång och det blev ett lyckat resultat. Så slänger till med en uppföljare till detta, där vi kör vidare exakt där vi var och fortsätter. De spelare som vill; är ju givetvis välkomna tillbaka som samma team; kanske dags att rekrytera sina tidigare spelare i gruppen man spelade med. Annars tillkommer lite rekryter och nya ansikten i gruppen. Det slutade ju med ett försök att slå tillbaka amerikanerna och att ta lite terräng som amerikanerna sakta tagit. Men det slutade bara med ond bråd död.

Det var då och nu är nu.
Skall testa mig på att köra MCC istället för att se över att slippa väst-problemet och kanske även radioproblemet. Jag upplevde det alltid som att spelare hävdade att det var ett känt problem att västar tappade saker och radios var duplicerades. Så nu skall jag testa och köra ett helt annat verktyg och se om det kanske hjälper oss med västarna iaf; ett moment som är irriterande nog. Ska se till att få igång AI så man inte "respawnar" i sin bas om man råkar få en disconnect. Radios i bilarna var ju trevligt, se över att ta bort att det hörs utanför samt ljudvolymen måste sänkas hehe. Det finns ju lite roligare units nu: http://forums.bistudio.com/showthread...AGGRESSORS så dessa kan ju användas som fientliga och civila i OPt, roligt med lite mera rätta gubbs..
i259.photobucket.com/albums/hh309/rossco145/ARMA%203%20AGGRESSORS/Taliban%20Fighters/arma32014-01-2500-08-29-26_zpsa8a3be2d.jpg

Jag kommer gå ut med i tid och förväg; slots till Söndags OPt. Som det ser ut så är det Tisdagkväll (återkommer närmre med exakt dag/tid)

Diskutera eller lägg fram ideer på saker som bör fixas eller göras mera utav, vad som var bra och bör finnas kvar osv..

Battleplan
Släppa slots, ikväll Tisdag 21.00, lite enklare än furir osv, blir mera; förare, skytt, passx3 per grupp 1-1, 1-2, 2-1, 2-2, 3-1

Addera addons, måste göra om dom inför detta OP, med nya units, se orginalposten där en bild finns.. lite mera taliban,även byta ut det GM verktyget som jag använt; se om väst-problemet består eller ej; alla addons släpps väl Fredag-ish.

Ändra orginalposten så den reflekterar mera själva uppdraget, tar det i tis-ons.

Ordergivning kommer under Lördagen.
Redigerat av SkaGGet den 2014-01-29 16:48
Stay frosty !
Det kanske skulle kunna gå att ordna så att omgivningen blir lite mer levande?

Exempel på detta:
• Artilleri-eld som inte direkt påverkar en utan mer är borta i fjärran för ljudets skull.
• En eller två helikoptrar/flygplan som flyger förbi i himmelen som inte alls ska interagera med oss spelare.
• Man kanske stöter ihop med ett gäng IFV-pansarfordon som står ivägen som man behöver köra runt för att komma vidare.

Detta då för att få Takistan att verka lite mer levande än att bara vi är där tillsammans med lite bad guys.

I serien så är de ju visserligen ibland djupt bakom fientliga linjer, eller i täten av invasionen, men stundtals så möter de ju andra konvojer av hmmwv:s.
Funderar på att degradera mig själv till skytteslusk inför detta op, samt göra en tutorial till de som inte använder ST_Hud, tydligen var det rätt många i min grupp som inte hade det, vilket orsakade frustration och bristande kommunikation.

Det jag önskar är längre eldstrider, även om de istället blir färre, samt mer faror: IEDs, Artys, RPGs i bergen etc.
Blir lite mer adrenalinkick då (Är så jvla episkt när 1-1 åker igenom explosionerna och en granat smäller 2m framför dem Grin )
Ja, hej hej!
jo, alternativt gör vi st_hud till ett måste, så finns det ingen ursäkt, även möjlig "träning" på formation någon dag före/ i början av op:en. Kanske gör onsdags op:en till en "basic training" ?

den där aggressors mod:en verkar vara grymt värd.

skulle gärna se:

* vägspärrar.
* friendly forces som man kanske stöter på
* civ + enemys i samma städer. så att det blir mer tänk bakom skott. och skutande av civila gör att man då tappar möjlig intel.
* Opost på byar.
Härligt med så bra respons, och bara att fortsätta. Tänkte inte säga att "det där skall absolut med", inget skall ju vara givet inför ett OP tycker jag. Men många goda punkter tas upp, helt klart.

Kan väl säga att SThuden inte kommer bli ett måste, dock är det inget som hindrar någon att lägga upp en tutorialvideo eller skriva en tex.. pratat en del med Totte att göra en ny instruktionsvideo om strid i grupper, stridspar, olika vanliga formationer osv. Dock inte vetat hur "bra"/uppskattat/infortmationsrika dom varit som vi gjort tidigare, så hamnat lite på efterkälken.. men känns ju mer å mer viktigt.

Uppskattar alla små ideer, kommer tas med i beräkning Smile
Stay frosty !

Citera

SkaGGet skrev:

Härligt med så bra respons, och bara att fortsätta. Tänkte inte säga att "det där skall absolut med", inget skall ju vara givet inför ett OP tycker jag. Men många goda punkter tas upp, helt klart.

Kan väl säga att SThuden inte kommer bli ett måste, dock är det inget som hindrar någon att lägga upp en tutorialvideo eller skriva en tex.. pratat en del med Totte att göra en ny instruktionsvideo om strid i grupper, stridspar, olika vanliga formationer osv. Dock inte vetat hur "bra"/uppskattat/infortmationsrika dom varit som vi gjort tidigare, så hamnat lite på efterkälken.. men känns ju mer å mer viktigt.

Uppskattar alla små ideer, kommer tas med i beräkning Smile


http://dl.dropbox...20Anrp.pdf
Skägget skulle vara fint med lite mer ammo till 50.cal om det skulle funka Grin

Sedan om det skulle gå så vill jag att det går att flygvapnet spränger en by som vi åker förbi Grin
Vilket år är detta, är det efter Irakkriget, eller efter invasionen? Måste se till att inte bryta loren när det kommer till vad man sjunger för låtar! Wink
The series is set during the invasion of Iraq, from late March 2003, to early April 2003.
Stay frosty !

Stay frosty !
Jag som ville ha denna på söndag!! Grin

Hade varit trevligt om konvojen hade dundrat in i nått bakhåll eller eventuellt att fi närmar sig från röven. hade tvingat oss gunners att hålla skyttesektorer samt att organisera dessa
You're putting points into your delusion skill right now, aren't you?
Battleplan
Släppa slots, ikväll Tisdag 21.00, lite enklare än furir osv, blir mera; förare, skytt, passx3 per grupp 1-1, 1-2, 2-1, 2-2, 3-1

Addera addons, måste göra om dom inför detta OP, med nya units, se orginalposten där en bild finns.. lite mera taliban,även byta ut det GM verktyget som jag använt; se om väst-problemet består eller ej; alla addons släpps väl Fredag-ish.

Ändra orginalposten så den reflekterar mera själva uppdraget, tar det i tis-ons.

Ordergivning kommer under Lördagen.
Stay frosty !
Kan man få tjing på karaktären man spelade sist?

Edit: Nevermind. Försent för att organisera något sådant antar jag.
Redigerat av Echo den 2014-01-28 21:38

Citera

Echo skrev:

Kan man få tjing på karaktären man spelade sist?



Skulle faktiskt vilja hålla med om det var fan med i den roligaste gruppen Grin
I mitt fordon gäller: 1. Sjung som fan på låten vi bestämmer. 2. Rollspela åtminstone litegrann 3. Lyd Tomten, annars blir det kol i julklapp. 4. Inget gråtande om att det inte blir något skjutande.

Sounds okay? Smile
Bidde gruppchef igen trotsallt, ska vara ännu otrevligare i min roll denna gång.. förolämningarna skall hagla!
Ja, hej hej!
Fan hann inte fixa min plats men så går det Wink
Hade räknat med lite andra saker på fredag osv men verkar inte bli av, så jag har möjlighet att editerar lite.

HMMWV, skyttens sikte.

Något mer som borde göras?
Som korre känner jag ansvar att ta bra bilder. Känns som en utmärkt ursäkt att uppgradera grafikkortet till bättre standard...

/Calle