Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
Friiiday Short Gaming 12
i.imgur.com/VdYCAOG.jpg

Tanke
Vi kommer spela allhända spel som inte drar iväg i alltför långa spel. Så en gräns är 30min pvp, missions, spel. Detta för att spelet skall vara intensivt och gärna spelas om på olika sätt. Helst ha spel som är korta och snabba, slå till emot en convoy, 10-15min PVP osv.

Utförande
Detta bör vara något pågående varje Fredag, att ha lite roliga småspel som avslöser varandra. En host bör väl vara bestämd, allt eftersom så kanske ZiP får igång ett bra interface för en dedicated spelserver; då körs det genom den. Men tills vidare så blir det att en person kör en dedikerad spelserver.
Inga direkta Addons bör vara "ett måste" så det ska gå smidigt att bara kunna logga in lite snabbt och spela. Det enda addonet som är ett måste är ACRE fungerandes.

Deltagande
Man skall som spelare kunna komma och gå lite som man vill. Inget behov eller måsten att delta på alla spel eller uppdrag som presenteras.
- Ja jag kommer = Du dyker upp och planerar att spela.
- Intresserad = Du vet inte om du hinner, men vill gärna om möjligheten finns.

Tider
Vi börjar 20.00 och slutar när alla börjar gäspa och inte orkar längre.. Öl, Whiskey eller Läsk = Optional.
Första Friiiday Short Gaming är 2014-02-14, host = Skägget
Redigerat av SkaGGet den 2014-07-15 20:53
Stay frosty !
Had too..
i.imgur.com/u73CE.gif
Stay frosty !
Får man föreslå min bus driving simulator? Grin
http://forums.bis...lator-2014
Tackar alla tappra själar för ikväll!!!

Ser framemot flera organiserade PvP i framtiden, mellan alla roliga OP.
Ja, det var riktigt kul! Kanske allra mest när murphys lag blev applicerad.

John Cleese ska ha sagt att humor är avståndet mellan det man förväntar ska ske, och det som faktiskt sker.
vad heter servern?

Citera

houman00 skrev:

vad heter servern?


Sture Bergwall







Servern har inget speciellt namn, börja att läsa hur du kommer igång först...
Ja, hej hej!
Vassego

http://anrop.se/forum/viewthread.php?...ad_id=1904
Stay frosty !
Just den här omgången (28/2) kan jag inte vara med, men lägger upp ändå, är man ett par stycken så kan man bara köra vanlig host. Annars kanske nån med hyfsad lina+dator kan köra dedi Smile

Lycka till och jag vill ha lite videos och bilder Smile
Kommer lägga upp mitt SkäggRoyale spel också om ni vill leka jägare..
Stay frosty !
skall inleda med lite afterwork vid 18.00 är tanken så lär komma hem lite berusad vid 20.00, sen växlar vi till whisky. Kan nog hosta också då om skulle behövas.
Så länge du inte nyser så andra laget hör oss så. Smile

Citera

granQ skrev:

skall inleda med lite afterwork vid 18.00 är tanken så lär komma hem lite berusad vid 20.00, sen växlar vi till whisky. Kan nog hosta också då om skulle behövas.


Då är det ju givet att du spelar polis i Banktruck-missionet Smile
Bidrar med de senaste versionerna av mina pvp missions

VIP uppdraget heter
PVP_Transporter.Altis.pbo

Castlestorm är när man pvpar och får nya vapen, där tog jag bort flyg och bomber så lag borde vara borta
PVP_Castlestorm.Altis.pbo

Polis tjuv är den senaste med 2st värdebilar behövs, är den tom kan poliserna skicka tillbaka den
pvp_polistjuv.Altis.pbo

SkäggetRoyale fixade jag bort Teleport funktionen som fanns fär för testing för egen del. Har dock inte gjort den på slut-tid eller mindre sista karta än.. så den är rätt färsk ändå.
PVP_SkaggetRoyale.Stratis.pbo

http://hosted.anrop.se/skagget/missions
Stay frosty !
beroende på hur det ser ut med host/intresse, så har jag mitt pvp rp mission redo för första multiplayer test
Samma här! Smile
Mitt uppdrag Ghost Town är nu klar för första Live test. Jag hoppas på att vi får tid för den med!
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!

Citera

Chris_Acrobat skrev:

Samma här! Smile
Mitt uppdrag Ghost Town är nu klar för första Live test. Jag hoppas på att vi får tid för den med!


Nästan så jag tycker vi börjar med den Grin
Ja, hej hej!
Jag har SkäggetRoyale så färdig att det känns som en riktig anrop "släpp", känns helt klart..
Massor med tweaks, mindre slut-spelyta, annan musik, fixat spawn, fixat flaggorna, fixat triggers och sqf delar, tweakt längre tid, mer vapenlådor, fixat avslut för 2spelare eller 1spelare... så nu är det nog riktigt trevligt.

Inte så mycket ett behov av att spela såsom skönt att det är klart och kan fixa nått nytt mission eller pvp Smile
Stay frosty !

Citera

SkaGGet skrev:

Jag har SkäggetRoyale så färdig att det känns som en riktig anrop "släpp", känns helt klart..
Massor med tweaks, mindre slut-spelyta, annan musik, fixat spawn, fixat flaggorna, fixat triggers och sqf delar, tweakt längre tid, mer vapenlådor, fixat avslut för 2spelare eller 1spelare... så nu är det nog riktigt trevligt.

Inte så mycket ett behov av att spela såsom skönt att det är klart och kan fixa nått nytt mission eller pvp Smile


kollat videos osv.. verkar awesome, kan vi få en SFP verra också?

Samt, önskar kunde vara med ikväll men "måste" dricka öl.. skall försöka få upp en ny sfp för utvalda att pröva så vi släpper en bra version och inte glömmer packa några pboer eller så.
Ja SFP behövde lite pbo packande Smile

Kan fixa en SFP version av royalet när den spelats igenom till glada miner Wink
Stay frosty !
Bifogar senaste versionerna av Area Sweep och Sabotage om det är något som ni vill lira ikväll. Kan tyvärr inte närvara själv.

Area Sweep 0.9

Sabotage 2.0