Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
Gereration Kill 4
i.imgur.com/rgYdxgY.jpg

" Yo president is watchin'! Amerikee is watchin'! But more important: Godfather is watchin'! Make no mistake: There! Will! Be! No! Fuck-ups! Marines around this world, would gives they left nuts to be, where you are! Anybody not want to go!? "

Helt inspirerat av Generation Kill miniserien givetvis. Detta är möjligen en start på en längre kampanj som sträcker sig in ifrån Takistan ända in i Fallujah. Det är med -ickebestämt fordon- som blir en lång konvoyresa samt en hel del oroligheter på vägen och avsök/intagande/fritag byar osv. Till en början är det 2x10man teams som är uppstyckade i två omgångar, så det är 5mana teams för varje bil. Man kommer köra såsom serien med Bravo Company 1-1 och 1-2, samt 2-1 och 2-2 om så intresset finns. I spel finns även RP moment såsom reporter och tolk.

In i Zagrabad
Nu kommer det bli lite Hearts and Minds väl in i Zagrabad.
Sök, bilda uppfattning, samt finna intel.
Själva tänket är att skapa en bas samt stärka sin närvaro.
Nu kommer mera möjlighet till support ifrån flyg, arty men även andra förband.

Slots
Öppnar slots, Tisdag kl 21.00

Addons
För detta OP kommer dels arma2-3/kart paketet användas, en specifik OPaddonpack, TMR, ACRE.
Mer info framöver.
--- Ny GenKill addon 4, får in A10 flyg + annat som kan dyka upp, laddas ned vid helgen.

Tidsplanering
Tiden 19.45.
Kör igång servern 20.00

Om spelare dör+TS
Jag som GM/Admin kommer vara hårdare på dödsfall, dör du så får du ligga tills någon kommer alt. blöda ut och inte få vara med i spel. Det är en lång dödsräknare som folk kan komma och revivea inpå (vid internal fuckups så kan jag hjälpa till).

Ny funktion ang. teleport och JIP = finns nu en möjlighet att själv teleport tillbaka till sin grupp; mer om det vid spel.
Folk som inte kan på egen hand fixa addons enligt kommande lista; ser jag inte som kvalificerade att spela OPt. Så svårt är det inte och någon nivå av krav måste ändå finnas. Såväl så låser vi kanalen för de som spelar så vi slipper folk som dyker in och hojtar runt.

Gruppchefer och ranker
Rankerna är lite olika, men följer serien. Men samtliga fordon följer ledningen som är Löjtnanten och hans Fanjunkare. En ordergivning kan gå tex:
Löjtnanten kommer säga att > Vi kommer göra anfall emot mål B3B4, 1-1 påbörja, 1-2 följ efter, när 1-1 och 1-2 startar sitt anfall så skall 2-1 och 3-1 ta så mycket terräng som går och påbörja intagande av målområde.
Den första sloten i gruppen är gruppchef och är chef för sin egen grupp. Ingen annan grupp som har högre befälsrank kan agera order till andra gruppers lägre ranker. Var grupp har sin chef mao, som lyder under Löjtnanten dvs.

1st Recon Battalion
Generallöjtnant GM roll

Bravo Company 1-1 V1
En attackgrupp som agerar förstabil, tillsammans med 1-2 kommer agera första insats.

Bravo Company 1-2 V2
En attackgrupp som agerar andrabil, tillsammans med 1-2 kommer agera första insats.

Bravo Company 2-1 V3
En insatsgrupp som kommer agera tredjebil, tillsammans med 3-1 kommer agera attackstyrka.

Bravo Company 2-2 V4
Befällsgrupp som blir fjärdebil, Löjtnant är högsta chef.
Där finnes även tolken som kommer agera länk mellan byfolk och militär.

Bravo Company 3-1 V5
En insatsgrupp som kommer agera femtebil, tillsammans med 2-1 kommer agera attackstyrka.

Tanken är att 1-1 och 1-2 agerar med tyngre vapen ett första insats så 2-1 och 3-1 kan avancera terräng och slå ut mål i byn/området.

Förklaring på förkortningar är enkelt (pas) = passagerare, (för) = förare, (gun) = gunner. Det kan bli så att vi inte har vapen på fordon, då blir gunner = passagerare istället. Detta är något som får utvecklas beroende på vad för fordon som används sedemera.
Stay frosty !
Kommer A-10: orna vara spelbara, eller blir det AI / Atmosfärisk effekt?
Högst troligen kommer det vara en AI support som kommer bistå. Mestandels för att det kommer kanske finnas ett fåtal mål för luft, så att köra A10 vore mest att glida omkring på Zagrabad i två timmar med säg 2-3mål.. kartan är inte så stor Wink
Stay frosty !
Lägg nu denna på en helg jag kan Pfft
You're putting points into your delusion skill right now, aren't you?
Det är ju nu på Söndag, den 16 och klockan 19.45. Det borde väl vara lätt att gissa sig till Smile
Stay frosty !
Ska speltesta så TP till grupp funkar bra tills GK4, så kommer behöva lite meckhjälp sen, men det tror jag löser sig framöver Smile

Denna gång kommer jag ta bort chatskrivandet i sidechat, markers på kartor. För din egen grupp så kommer det finnas chat dock.
Stay frosty !
Varför hatar du markers så mycket, Skägget?
hata hata markers lalalala... ok tomten du håller en plats i din bil så kan du sluta gnälla över att jag aldrig lyder under dig!
You're putting points into your delusion skill right now, aren't you?
Jag paxar en plats åt Arch, han ska vara min personliga malaj/slav under OP:et. Wink
Jag personligen tycker markers på kartan är ett lätt sätt att lösa saker, samt det ser oerhört fult ut (ser ut som nån lekt i paint), utan markers ger en lite mera tactical känsla med att läsa kordinat och verkligen lyssna på ordergivningen mer än att förlita sig på dessa markers..

...men är jag ensam om det så visst kan jag ändra och göra så ni kan köra markers bäst ni orkar Smile
Stay frosty !
helt med dig skägget! lite mer djup utan att klödda ner kartan med markers!
You're putting points into your delusion skill right now, aren't you?
Markers på direct communications tycker jag är rätt nice (Ungefär som att peka på varandra kartor. Om du står bredvid någon i verkligheten så skulle inte jag börja prata koordinater (tror jag då, i alla fall. Låter opraktiskt)).

Men global chat markers är ju såklart no-no.
Men dom blir ju globalchatmarkers när du klickar på kartan Smile
..om du inte är i grupp och sätter dom i gruppchat.

Så står du och jag, resp. gruppchefer och snackar om vad vi skall göra så ser "alla" vad vi klickar i och gör..
Stay frosty !
En av anledningarna till att jag förespråkar färdiga UPK-nät (utgångspunkt på karta). Betydligt lättare att snabbt hitta UPK 307, Nordväst 250 meter, vägkorset, än att ta ut koordinater för samma punkt och få någon annan att förstå var denna position ligger.

Vad är lättare att förstå:

Alpha Romeo från Echo Alpha, Echo Alpha passerar nu UPK 283. Klart slut.

Alpha Romeo från Echo Alpha, Echo Alpha passerar nu EttaTvåaSexa EttaSjuaFemma mitt i rutan finns ett vägkors, där är vi nu. Rättelse, där var vi för en minut sedan, när jag började läsa kartan. Jag ska bara ta fram nya koordinater var vi är nu. Vänta...vänta... Vi är nu vid huset i EttaTvåSjua EttaSjuaÅtta. Klart slut.

Helt sanningsenligt, ej överdrivet, jag lovar Smile
Toktotte: du har ju rätt, men det är ju ingenting som stoppar plutonchefen att döpa koordinaterna 126 175 till upk 307, vid breafing för gruppchefter, som under tiden gör en marker på "gruppkartan" på de koordinaterna för framtida bruk.

sedan vid framfärd används upk 307 över radion.

var ju det som hände då vi körde med den där tab saken i french modden.
inom gruppen var det bara markera bäst man ville på kartan för att förtydliga för gruppen.

inom genkill har vi ju dessutom haft punkt 1.4.2 osv så det har ju redan funnits en viss mängd markörer på kartan.
och vill då plutonchefen/gruppcheferna ha fler, så är ju det något som borde komma upp på briefings
där koordinater då används för att "hitta" positioner, och sedan namnge dessa. blir grymt nära irl briefings medans kartan då fortfarande är fri från "onödiga" markörer i global osv.

also skulle bli riktigt roliga radiomeddelanden i framtiden då tex echo alpha ska skicka till foxtrot alpha om möjliga fi.
,
.... koordinater följer: one two seven one two eight copy over?
.... koordinater one two seven one two eight uppfattat möjlig mg position, vi flankerar echo understödjer.

eller nå sånt.

och har vi då arty understöd så kan det bli liknande http://youtu.be/1...ys?t=1m19s
Redigerat av Imcrazy den 2014-02-11 11:52

Citera

SkaGGet skrev:

Men dom blir ju globalchatmarkers när du klickar på kartan Smile
..om du inte är i grupp och sätter dom i gruppchat.

Så står du och jag, resp. gruppchefer och snackar om vad vi skall göra så ser "alla" vad vi klickar i och gör..


Direct Channel är bara för dem i din närhet. Vet inte avståndet, men folk som inte är nära dig får inte upp dem på kartan. (Är 99% säker på att detta är fallet).

Edit: Dessutom; Vet inte om det är meningen eller om det bara är för bil 5, men i söndags så var min förare (Nikke) in-game gruppledare för vår bil, fastän det var jag som var i gruppledarpositionen.
Redigerat av Echo den 2014-02-11 21:05
Echo > Får kolla på det, så att det blir rätt Smile
Stay frosty !
Det finns ett addon som gör det lättare att se ut och en mera rätt placerad person i bilen:
http://www.armaho...p?id=24573

Men han som gjort addonet har gjort det med en rad fel, så vid användandet av ACRE så låser sig hjulen och snurrar inte vid användande. Så det ser ut som om man glider omkring med bilen. Plus att dom är mera grågröna än desert som granQs.

Så frågan är, vill ni hellre köra med en bil som inte hjulen snurrar på eller med granQs version som är svår att se ut ur ?
Stay frosty !
trots att det varit coolt med mk19, så röstar jag nog för granQ:s

ja menar som förare ser du bra åt höger, å som passagerare ser du bra åt vänster.

därav perfekt med "marines make due"
Gq all the Way, snurrande hjul är fan ett måste sen typ 1998..