Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
OP Grindstone 2
i.imgur.com/6zMjVtF.jpg
(This is a joint-op with some french players)

OP Grindstone is an operation where the swedish forces have made a joint operation with the french forces to stabilize certain areas within Altis. The locals have seen several military forces that are taking small villages and/or smaller cities. This are more bandits then military soldiers as per equipment is lighter but of course deadly.
The french forces have been doing som recon mission and know the areas well, as the swedish forces have far more personnel at the island. So a joint operation was started back in January, but it has now really started to do effect and pushing for results.

In this operation the jointOP is in full effect. The teams will be attacking a specific number of targets that has been causing alot of harm to the military targets. There are AA targets, FOBs and the final object is to clear an compound that is to be the enemy storage for vehicles. The two teams, french and swedish, must at first go to separate targets then meet up for the final compound.

At the disposal the jointOP have helicopter support and artillery support but share these supports, so a good radio communication is key.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

The addons needed for this joint operation is ACRE of course but also the bundled addon pack called OP Grindstone. Within it, lies a userconfig folder, make sure it is pasted into your own folders in ARMA3. That is for the VTS resting -addon. Besides that, there is a french and a swedish mix of units and weapons.

First operations is more a test and feel for the units and we as a team together. The bigger operation is at the 9th March as of now, can be put forward if something turns up.. but for now its the 9th.

First Sergeant - First in command in that group where Sergeant leads its own group within.

All in command must speak english.
Stay frosty !
UPDATE
Roller kommer Onsdag 5e, vid klockan 20.00.
Antal platser är ca 12st.
Stay frosty !
Medan jag jättegärna är med, så vet jag inte om jag kommer hinna hem på söndag i tid. Vet att vi pratade tidigare om det här med framförhållning och att inte ta platser om man inte vet om man hinner.

Är det tabu ifall jag signar upp på en plats med notisen "Kanske inte hinner", och eventuellt säger ifrån mig positionen under söndag om jag kommer fram till beslutet att jag inte kommer vara hemma vid datorn i tid för att spela?
Kommer finnas Reservplats, så långt kan jag sträcka mig. Hade det gällt ett kortare tag, någon timme men att hålla plats tills ett par timmar innan spel känns inte rätt. Först på den listan är ju först in i spel, ofta det händer att spelare säger ifrån sig.
Stay frosty !
Då nöjer jag nog mig med en reservplats.
Jag vet inte hur ni gör med debriefings och konstruktiv kritik, men har tråkigt på jobbet och tänkte ge mina 50 öre (har inget ljud på jobbdatorn så kan missat en hel del) efter att ha sett figgehns film (http://anrop.se/forum/viewthread.php?thread_id=2130&pid=25343#post_25343)

Framrycket: Skylining skylining skylining. Min farmor (RIP) hade sett er från flera kilometer, man kan inte gå rakt över en konkav kulle som ni gör och tro att man är osynlig. Kolla speciellt 12:50, går det att missa att det står 5 soldater på krönet? Framifrån eller bakifrån?

Sen 21:35 och framåt - varför tömma det mesta av ammunitionen från säkert en km bort och dessutom utan riktig optik? Vet inte hur långt man kan skjuta med akfemman men MX är bara effektiv upp till ca 500-600m iaf, sen förlorar den all stoppkraft. För att inte snacka om pricksäkerheten då. Jag såg inte att någon ai blev träffad, däremot såg jag att ni behövde mer ammunition senare, när ni faktiskt var nära nog att skjuta något. Och tänk om något gått snett, och ni vart tvungna att skjuta er ut ur en knivig sits...

Som sagt, har inget ljud, så har säkert missat en hel del.

Och nu vill inte jag vara den nya här som kommer och knappt lirat med er och säger allt ni gör fel. Det är ett spel, ni körde mot AI, men man kan väl inte bli bättre om inte någon säger vad man gör fel? Även om jag har fel, så kan man ju tänka på't.

Ser fram emot att vara med på nåt OP snart Smile

Nu återgår jag till att låtsas jobba ett tag.

Citera

andvik skrev:

Jag vet inte hur ni gör med debriefings och konstruktiv kritik, men har tråkigt på jobbet och tänkte ge mina 50 öre (har inget ljud på jobbdatorn så kan missat en hel del) efter att ha sett figgehns film (http://anrop.se/forum/viewthread.php?thread_id=2130&pid=25343#post_25343)

Framrycket: Skylining skylining skylining. Min farmor (RIP) hade sett er från flera kilometer, man kan inte gå rakt över en konkav kulle som ni gör och tro att man är osynlig. Kolla speciellt 12:50, går det att missa att det står 5 soldater på krönet? Framifrån eller bakifrån?

Sen 21:35 och framåt - varför tömma det mesta av ammunitionen från säkert en km bort och dessutom utan riktig optik? Vet inte hur långt man kan skjuta med akfemman men MX är bara effektiv upp till ca 500-600m iaf, sen förlorar den all stoppkraft. För att inte snacka om pricksäkerheten då. Jag såg inte att någon ai blev träffad, däremot såg jag att ni behövde mer ammunition senare, när ni faktiskt var nära nog att skjuta något. Och tänk om något gått snett, och ni vart tvungna att skjuta er ut ur en knivig sits...

Som sagt, har inget ljud, så har säkert missat en hel del.

Och nu vill inte jag vara den nya här som kommer och knappt lirat med er och säger allt ni gör fel. Det är ett spel, ni körde mot AI, men man kan väl inte bli bättre om inte någon säger vad man gör fel? Även om jag har fel, så kan man ju tänka på't.

Ser fram emot att vara med på nåt OP snart Smile

Nu återgår jag till att låtsas jobba ett tag.


Du är lika produktiv som jag är då Pfft Samt vafan, skylining?! Är ju skitfränt på bild jue Pfft
i.imgur.com/uhdUasw.jpg i.imgur.com/rsQsFZK.jpg

Citera

andvik skrev:

Jag vet inte hur ni gör med debriefings och konstruktiv kritik, men har tråkigt på jobbet och tänkte ge mina 50 öre (har inget ljud på jobbdatorn så kan missat en hel del) efter att ha sett figgehns film (http://anrop.se/forum/viewthread.php?thread_id=2130&pid=25343#post_25343)

Framrycket: Skylining skylining skylining. Min farmor (RIP) hade sett er från flera kilometer, man kan inte gå rakt över en konkav kulle som ni gör och tro att man är osynlig. Kolla speciellt 12:50, går det att missa att det står 5 soldater på krönet? Framifrån eller bakifrån?

Sen 21:35 och framåt - varför tömma det mesta av ammunitionen från säkert en km bort och dessutom utan riktig optik? Vet inte hur långt man kan skjuta med akfemman men MX är bara effektiv upp till ca 500-600m iaf, sen förlorar den all stoppkraft. För att inte snacka om pricksäkerheten då. Jag såg inte att någon ai blev träffad, däremot såg jag att ni behövde mer ammunition senare, när ni faktiskt var nära nog att skjuta något. Och tänk om något gått snett, och ni vart tvungna att skjuta er ut ur en knivig sits...

Som sagt, har inget ljud, så har säkert missat en hel del.

Och nu vill inte jag vara den nya här som kommer och knappt lirat med er och säger allt ni gör fel. Det är ett spel, ni körde mot AI, men man kan väl inte bli bättre om inte någon säger vad man gör fel? Även om jag har fel, så kan man ju tänka på't.

Ser fram emot att vara med på nåt OP snart Smile

Nu återgår jag till att låtsas jobba ett tag.


Anledningen till att jag var generös med ammon var att jag var sjukvårdare, egentligen borde jag inte skjutit ett skott Grin Och, ja AI bryr sig inte om täckeld, men man får låtsas att de är människor, och skulle det börja smattra kulor även om de inte har någon stoppkraft så gömmer man nog sig, så får säga att det är PVP övning Wink

Något som jag har mest kritik mot oss som spelade är att vi konstant klumpar ihop oss, en vacker dag drar skägget ett HE skott rätt i gruppen med 100% döda Grin
Ja, hej hej!
http://cloud-2.steampowered.com/ugc/6...99E691E61/ Sen hade vi ju denna finurliga lilla buggen också XD
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...
Master är du säker på att det är en bugg? Skägget kanske ville ha den i den färgen? Grin
Vet ej, den ändra färg när den sprängdes...
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...

Citera

figgehn skrev:
Något som jag har mest kritik mot oss som spelade är att vi konstant klumpar ihop oss, en vacker dag drar skägget ett HE skott rätt i gruppen med 100% döda Grin


Skulle vara en mycket vacker dag Smile