Visa ämne
 Skriv ut ämne
INV44 Phase Alpha online?
Hur på skulle folk vara att lira lite Invasion44 Phase Alpha online?

Tittade igenom det och hittade (förutom grymt välgjorda grejer) lite roliga upplägg med glidplan och fallskärmstrupper.

Tänk er att britterna går in med glidplan för att ta en stad (eller vadsomhelst). Piloterna får rådgöra med sina befäl om bästa stället att landa på. Se till att få ner planet, lasta ur, omgruppera för ett anfall. För att sedan anfalla och hålla målet.

Oavsett om man gör det som coop eller med människor på båda sidorna så kan ju grejen att göra en snabb landning och urlastning för att sedan gå direkt på målet vara en adrenalinfaktor. Speciellt om det finns flera områden (fält) omkring målet som skulle vara lämpliga som landningszoner.

Skulle ju även kunna göras med fallskärmstrupper men då går man miste om adrenalinet i Horsalandningen =)


Att jag undrar hur pass stort intresset är är just för att iochmed att det är ett upplägg med så pass mycket potential och nånting som i alla fall jag är sugen på att testa så skulle det vara kul att sätta sig och försöka snickra ihop nånting spelvärdigt =)

Sen vet jag inte hur stabilt Phase Alpha är i multi, men det spelar ingen roll Pfft

Inflygning (det verkar som om de aldrig gjorde klart Horsa-planet riktigt men det fungerar perfekt så vem bryr sig =))
img156.imageshack.us/img156/9241/169bm5.jpg

Dagens mål är byn Dourdan på Maldens östra del. Luftvärn slipper vi idag för tyskarna tyckte inte att deras framskjutna post var värd det. Kulsprutor och fanstyg kan man dock skymta där nere.
img167.imageshack.us/img167/3915/3ub9.jpg

Inflygning mot landningszonerna! (bara sätt en "get out" waypoint och planen landar säkert av sig själva Shock)
img132.imageshack.us/img132/1056/4jd7.jpg

Urlastningen går snabbt och smärtfritt. Det andra planet landade ett par hundra meter längre bort och tog sig ned säkert det med.
img151.imageshack.us/img151/7110/5pt7.jpg

Framryckning längsmed vägen in till Dourdan.
img136.imageshack.us/img136/7308/9ag2.jpg

Välgjorda vapensikten och den där skönt svåra grejen med att träffa rätt funkar perfekt!
img88.imageshack.us/img88/5923/10qt4.jpg

Hittade ett nytt och fint vapen på en fallen kamrat. Fungerade ypperligt och sedan jag mejat ned 5-6 tyskar så ville de få hejd på mig och placerade en kärve ifrån an MG42 i magen på mig Sad
img89.imageshack.us/img89/5454/14ub8.jpg



Så kan det se ut ungefär. Kul idé att köra online?
There is ALWAYS another way to do things...
joda, skulle kunna prova, ar dock sugen pa lira Afghan control om oden fortfarande vill prova det.

Kom aven pa idag vad jag troligen kommer forsoka gora for "mod" for ArmA.

"battlereal", tank er exakt samma upplagg som Battlefield, men allt fokus laggs pa realism vad galler vapen osv, medans gameplay blir som battlefield. tanken ar att anvanda befintliga modeller i san hog grad som mojligt... shit slutar nu innan blir for offtopic.. iallafall, lite jul lir ser jag fram emot. Bara 5 dagar uppskattad tid tills jag kommer hem..
Låter grymt kul Ripperbat, jag är gärna med! Shock
Verkar kul. Jag är gärna med. Vore bra om det gick att säga ett datum några veckor innan så jag kan rensa undan flickvän mm.Smile
Jag kör gärna både WW2 och Afghan, ingen omöjlig männ'ska jag inte - även om de flesta vill påstå det.
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
ripperbat, gor dig har med ansvarig for det forsta ofp valkomst liret.. 13 december, have zee mission prepared. (Ar det en rod dag?, skall folk fira lucia, ar lucia den 13 eller 12, vem har namnsdag den 12 och varfor spelar det nagon roll?, manga fragor)
13 är Lucia, tydligen ska det vara bandyturnering i skolan den dagen så jag är väl hemma senast 16.45. Någon får hojta till mig när det är dags Pfft
hehe =)

Ska se till att ha ett/ett par uppdrag klara. Vänta er inga hyperavancerade grejer bara. Snarare smygaction blandat med råös Wink

Tänk bjällbo fast förlagt till andra världskriget + AI och lite andra kuliga saker ^^

Skulle nån annan kunna hålla med servern i såna fall? Jag har både taskig hårdvara och taskig bandbredd Sad
There is ALWAYS another way to do things...
jada, om allt ar klart och inget annat an inv44 kravs sa hostar jag..
Gött, då ser jag till att ha allt färdigt på måndag kväll eller så ^^
There is ALWAYS another way to do things...