Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
Operation Spartan Shield, Fredag 2/5
Frågor och funderingar inför Spartan Shield tar vi i den här tråden.

Operations Ledning
HQ/GM
(Bistår med Transport, Ledning & Samordning av resurser)

Fri Stående Spanings Grupp
3 Man
(1x UAZ, + Samtliga har kikare)

Alpha Quebec
Plutons HQ, 4man
Echo Alpha, 5 man
Foxtrot Alpha, 5 man
(1x UAZ & 1x Ural för transporter)

Bravo Quebec
Plutons HQ, 4man
Echo Bravo, 5 man
Foxtrot Bravo, 5 man
(1x UAZ & 1x Ural för transporter)

Mål A
i.imgur.com/8t7dD2A.jpg
i.imgur.com/2i7E787.png
i.imgur.com/qD3Qx4t.png
i.imgur.com/GHZbIGO.png

Mål B
i.imgur.com/vMl6Oz1.jpg
i.imgur.com/Fls7d7G.png
i.imgur.com/ps5xVnQ.png
i.imgur.com/4019RG6.jpg

(Eventuellt sekundärt kompound vid Mål B)
i.imgur.com/CC0hlUY.png

Schema
19:30-19:55 Simpelt PvP för dom som vill. Kan vi kolla så alla addons funkar och dom med bäst fps kan få köra över oss andra ;)
19:56-19:59 Alla tar den plats dom ska ha borde inte var så svårt.
20:00-> Vi börjar ladda in uppdraget. Startar spela absolut senast 19:10 kommer ni efteråt får ni hoppas de finns någon vänlig själ som vill hämta er alternativt får ni vänta på nästa del av uppdraget.
Redigerat av Dahlgren den 2014-04-26 23:47
Låter mycket intressant ! Smile
Stay frosty !
Bra jobbat ni som tog er till Ensamma huset!

Debrif
Summering av uppdraget. (För er som inte riktigt hände med i kaoset)
Efter att framgångsrikt slagit ut Mål B,(Kontakten med Bravo Quebec bröts strax innan) Kom information om att Camp Helios var under beskjutning.
Alpha Quebec tog sig fram till basen under hårda strider och lyckades tillfälligt säkra basen medans de vart uppenbart att de var den Altiska armen som försökte genomföra en statskupp. Plt.C Löjtnant Figgehn tog beslutet att dra sig ur med resterna av sin pluton.
De som återstod av Alpha Quebec återsamlades vid Figgehns sommarstuga öster om Pyros.
Tyvärr vart deras position röjd av en mindre spanings enhet som han kalla in förstärkning innan dom vart nedkämpade.
Slutligen lyckades dom sista överlevarna gömma sig i en ensamt belägen stuga.

Vad som gick fel med OP
Enheterna jag använde som addon hade ett skript inbyggt som skulle slumpa deras utrustning.
Antingen var de inte mp säkrat eller så vart de någon fuffens när inte alla hade samma addons(vissa hade nog mer utrustning att välja på än andra)

Ni var så jäkla snabba ibland att jag inte riktigt han med att lägga in de jag hade tänkt eller få alla gubbar på plats.
Vissa markers var fel placerade/synkade så ni såg dom inte.
Jag hade inte lagt in Acre radios för långväga kommunikation samt jag skulle lagt in en ammo låda utifall de vart fel.

Vad ni spelare gjorde bra
Ni var så jäkla snabba när ni anföll och tog Helios basen.
Bra stämning i gruppen även om de inte var självklart vad som hände.
Stort tack till Figgehn som hjälpte till att driva storyn framåt.
Redigerat av Grip den 2014-05-02 22:32
Tyvärr kraschade jag och resten av min grupp, jag kunde sedan inte komma in på servern igen av någon underlig anledning. Synd. Sad
Även jag drabbades av de ett tag Tomten, krashade rent av två gånger.(både i anslutning till när ni krashade) Men jag kom in igen även om de tar rejält med tid för min burk att starta om arma.
Det var ett najs spel, visst fanns det lite problem men det löste sig ändå och utan 148or så vart allt lite mera intressant ändå.

När man delar upp grupper så blir det svårt som GM, man får svårt att hålla koll på båda sidorna och att allt flyter på som det ska. Jag försöker inte ha mål som delar upp massan för mycket, för som sagt; det är jobbigt att ha krig på flera ställen.

Min grupp hade det nog rätt skoj, svårt när man sitter som en gruppchef att säga. Men hade rätt lösa tyglar och försökte få de två soldater som jag hade med mig; att ha sina egna roliga uppgifter hela tiden. Problemet var att de hade väldigt högt spelljud så min röst hördes ibland inte, vilket var svårt att leda i strid sen.. Tycker att gruppen som vi körde var hela tiden drivande, försökte inte sitta still eller gömma sig, utan hela tiden drev vi oss rätt i täten utan att förstöra. Försökte hålla någorlunda bra radioöverlämning trots mina fem-sex öl Wink

Sen kraschade mitt spel emot slutet när vi drog oss ur striden i militärbasen. Ett bra beslut förövrigt, att dra sina trupper ur en situation man inte har koll på, samlas och besluta om vad som skall göras.
- Men när jag väl kom in i spelet igen så var jag i basen där vi startade, med bara en 343a, tog en UAZ vilket jag lyckades krascha med och då var jag bra långt ifrån utan kontakt med resten.. så kände att det fick bli mitt spel.. ville inte sitta och Channel-chatta liksom. Fanns ingen respawn till sin grupp eller ett respawnfordon osv, så jag nöjde mig Smile

Tack för spelet, Grip !
Hoppas du fick en god och bra inblick i Zeus. Är det något så är det bara att hojta till så kan vi jämföra lite erfarenheter.. har ju kört med den ett antal gånger nu.
Stay frosty !
Jodå jag kommer skicka över ett formulär med frågor i veckan för vissa saker fick jag bara inte att funka. Bästa var när jag kunde placera ut tomma ammo lådor och inte fick lägga till innehåll i dom.