Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
Jag vill göra Operationer
Jag undrar hur vad Anrop tycker om att folk gör OPs. Jag har inte varit med här länge (men jag har haft väldigt trevligt so far), men jag har märkt att det var ungefär 3 olika personer som gjorde OPs. Jag själv gjorde OPs innan jag kom till Anrop och skulle gärna pröva att göra för er.
MvH Fläskberg
Det tycker jag absolut att du ska göra! Det är alltid kul med variation.
Kör på, säg till ZiP så lägger han till dig som OPskapare och du kan då göra OP moduler. Bara att du PMar honom om det.
Stay frosty !
Tack för feedback! Ska se till att PMa honom om det!
Fler bör göra, men som någon sa som feedback på TS borde försöka standardisera vissa grejer (typ vilket revive script vi använder), så iallafall 90% av gångerna är det samma sak som gäller.

T ex.. "ok, med detta revive fungerar det inte att ta carry, för då krashar det" eller man vet att det går lyfta grejer med helikoptern.

Så efterlyser en "OP skapare workshop" där man sätter ihop ett anrop "kit", ACRE, CBA kan man säga är det med addons. Vill gärna se samma sak med missions.

Sen är väl tanken som vanligt på anrop att vi inte skall låsa fast oss i att alltid köra med en standard för då blir vi tillslut tråkiga.. men de flesta OP borde kunna ha samma "grundplatta"

Skulle också vara bra om man hade lite "förhållningsregler" t ex att vardagar och söndagar så bör OP inte vara längre än maximalt 3 h. Lördagar kan man köra 6 h op (om man önskar)..

Just my two cents.. jag kör nu på söndag och bygger vidare på giants iallafall Smile
Gör så! Det är bra med mycket folk som gör OPs så får folk lite tid att ta igen sin kreativitet!
Det finns ingen ensamrätt på att göra OPn, utan alla ska ha en möjlighet att få göra en kreativ insats Smile Så det är bara att köra på, behöver man hjälp finns en hel del som gjort OPn sedan start av OFP och vid det här laget har goda kunskaper.

Sen kan jag hålla med om att vi kanske kan ha en mera "mall" av vad man använder rent OPmässigt. Inte så att man måste använda den men kan vara skönt att bara kopiera reivescript som funkar/använts(visats vara bra FPS för många i dedi). Men även upplägg på alternativa lösningar såsom respawn i fordon, markers som följer fordon, på leader osv..

Kan vara bra att ha en sida för grundhjälp för OPn, kan se till att sätta igång och få en början på ett sådant dokument.
Stay frosty !

Citera

SkaGGet skrev:
Kan vara bra att ha en sida för grundhjälp för OPn, kan se till att sätta igång och få en början på ett sådant dokument.


+1 på den Smile

och som sagt, alla får göra OP.. men jag saknar även folk som gör bra coop för allt mellan 4-20 personer som är ordentliga och går spela "oberoende" av annat.
Dvs det finns en briefing, det behövs ingen spelledare, finns end objectives..

gärna så klart med sfp så vi kan lägga in dessa missionen i modden.
Har enormt med idéer, men 1% i kunskap ungefär... Vilket gör allt så mycket svårare Facepalm
" Train as you fight "
finns tutorials på youtube för allt, bara att plugga.
---------------------------------------------------------
Bug #351: Can hear dead people.