Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Allmänt
 Skriv ut ämne
Multiplayer lägen
Följande fråga kom i en annan tråd..

Men multiplayerlägen, där vet jag inte nått än.

Citera


Evolution: RED <--- Vad går det ut på och hur spelas det?
crcti WARFARE <--- Vad går det ut på och hur spelas det?
Coop 30 Evolution: Marines <--- Vad går det ut på och hur spelas det?
The Longest Day <--- Vad går det ut på och hur spelas det?
Domination <--- Vad går det ut på och hur spelas det?

Är väl dom jag sett mest, har varit in på endel men fattar inget.... ibland kan man köpa saker och oftast så är det bara lek och en massa TK's när man går in och inte händer det speciellt mycket.
Så vilket av ovanstående är roligast tycker ni? Eller finns det andra än det ovan som är roligare, isf vad?


Evolution är spelet som är en slags mini kampanj. Man startar med lägsta rank, för avklarade uppgifter och för döda fiender får man poäng. Vid 10 poäng går man upp en grad, sen vid 30,50, 100 osv..
Högre grad = fler fordon och vapen. Tanken är att man skall slåss i alla städer och vinna. Ett mycket långt så kallat "coop" som kan pågå i dagar.
Annan variant på samma spelsätt är domination där man dock skippat graderna.

cr cti warfare Tänk dig ett strategispel där du bygger en bas och sen försöker förstöra fiendes med pengarna du får. Nu har jag aldrig lirat detta själv men kan dra lite bakgrundshistoria.
För många år sen började man göra uppdrag som tog sin plats på hela pelvärlden och inte bara begränsad del. Snabbt blev mf CTI väldigt popular, som var en kille som kallades mf som skapade "capture the island". CR cti var senare en samma speldesign men med betydligt mer funktioner och något annorlunda. CR stod för cleanrock, en svensk kille.
När armed assault kom (eller lite senare med patcher) så hade bis sett att CTI konceptet var otroligt vinnande och gjorde därför vad dom kallade "Warfare" som i princip var samma sak.

Har hört att death valley är namnet i arma2?? har ju inte spelet själv så.

Coop evolution marines är bara samma gamla evolution men med marines enheter och lite ändringar (utgår jag ifrån)..

the longest day vågar jag inte uttala mig om.


har inte prövat något då jag saknar arma2 själv men hoppas hjälpte lite.
Tackar, det hjälpte mig mycket =)
Longest day är bara en COOP bana. Uppe i 1.04 nu tror jag. Man startar från ett hangarfartyg och skall plocka en jävla massa uppgifter jäkligt skoj om man gör den rätt. Dvs. varje grupp har sina egna targets. När de är plockade extractar man och hjälper andra tills nya targets ploppar upp.
Det är inte lätt när det är svårt.